Ik ben Stefan, 34 jaar, uit BIJNA het zuidelijkste zuiden van Nederland.
Heb sinds +/- een jaartje of 2 het whisky-virus te pakken. Allemaal begonnen met een kleine fles Johnnie Walker Black, die ik van mijn baas voor kerst kreeg. Eigenlijk wou ik de fles aan een vriend van me geven, die aangaf wel eens een whisky te drinken, maar hij dronk al bijna geen whisky meer, dus dacht ik... Dan proberen we dat zelf eens.
Goed bevallen, maar ja, zo´n klein flesje is niks. Dus na een tijdje wou ik een nieuwe fles JW Black halen. Overvallen door de hoeveelheid aan whisky-merken, besloot ik om een iets duurder alternatief te proberen, de JW Green Label 15y. En sindsdien ben ik echt ´hooked on whiskey´.
Heb sindsdien een hele reeks aan whisky´s geprobeerd, maar ik probeer het voor mezelf (maar zeker ook voor m´n vriendin) een beetje in de hand te houden. +/- 40 a 50 EUR is echt de max. Waarbij ik wel een uitzondering wil maken voor een keertje (Een Highland Park 18y of 21y staat absoluut nog op mijn lijstje)...
Meestal heb ik wel 1 of 2 goedkopere whiskies (om eens af en toe door-de-weeks te nippen) en dan 1 fles iets duurdere (voor heerlijk relax in het weekend na boodschappen doen of tijdens een computer-spelletje). Zo heb ik bv. momenteel een JackDaniels No.7 en een Dimple 15y staan. En helaas is mijn fles Highland Park 15y gister op gegegaan.
Ik hoop hier nog veel ideëen op te doen en veel ´verslagen´ van verschillende whiskies te lezen, zodat ik de komende tijd weet welke whiskies ik eens moet proberen.