JackDanielsNo.7 stelt zich voor...

Als je wilt kun je hier in het kort aangeven wie je bent en vanwaar of wanneer je interesse voor Whisky is ontstaan dan wel wat je interesse of motivatie is. Deze achtergrondinformatie wordt door velen zeer gewaardeerd.
JackDanielsNo.7
Nieuwkomer
Nieuwkomer

JackDanielsNo.7 stelt zich voor...

Ongelezen berichtdoor JackDanielsNo.7 » 14 Nov 2011, 13:21

Hallow,

Ik ben Stefan, 34 jaar, uit BIJNA het zuidelijkste zuiden van Nederland. :)

Heb sinds +/- een jaartje of 2 het whisky-virus te pakken. Allemaal begonnen met een kleine fles Johnnie Walker Black, die ik van mijn baas voor kerst kreeg. Eigenlijk wou ik de fles aan een vriend van me geven, die aangaf wel eens een whisky te drinken, maar hij dronk al bijna geen whisky meer, dus dacht ik... Dan proberen we dat zelf eens.

Goed bevallen, maar ja, zo´n klein flesje is niks. Dus na een tijdje wou ik een nieuwe fles JW Black halen. Overvallen door de hoeveelheid aan whisky-merken, besloot ik om een iets duurder alternatief te proberen, de JW Green Label 15y. En sindsdien ben ik echt ´hooked on whiskey´.

Heb sindsdien een hele reeks aan whisky´s geprobeerd, maar ik probeer het voor mezelf (maar zeker ook voor m´n vriendin) een beetje in de hand te houden. +/- 40 a 50 EUR is echt de max. Waarbij ik wel een uitzondering wil maken voor een keertje (Een Highland Park 18y of 21y staat absoluut nog op mijn lijstje)...

Meestal heb ik wel 1 of 2 goedkopere whiskies (om eens af en toe door-de-weeks te nippen) en dan 1 fles iets duurdere (voor heerlijk relax in het weekend na boodschappen doen of tijdens een computer-spelletje). Zo heb ik bv. momenteel een JackDaniels No.7 en een Dimple 15y staan. En helaas is mijn fles Highland Park 15y gister op gegegaan. :( De Highland Park is momenteel echt mijn favoriet. Wat een heerlijke whisky. Maar ook de Glenfiddich 15y is ontzettend lekker.

Ik hoop hier nog veel ideëen op te doen en veel ´verslagen´ van verschillende whiskies te lezen, zodat ik de komende tijd weet welke whiskies ik eens moet proberen. :)
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Re: JackDanielsNo.7 stelt zich voor...

Ongelezen berichtdoor Piet » 14 Nov 2011, 13:47

Welkom Stefan,

Tsja heel herkenbaar waar je doorheen gaat.

Leuke baas heb jij die je zo aan een "verslaving" helpt :P

Ook binnen de beperking die je jezelf oplegt is er heel wat mooist te koop en daarbij gaat dit forum je zeker helpen.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

OJH
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor OJH » 14 Nov 2011, 14:52

Welkom :Slainte
0 x

Edwin
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Edwin » 14 Nov 2011, 15:06

Welkom Stefan!

Was een goeie keuze, de Green Label boven de Back Label te kiezen! :goedgedaan

uit BIJNA het zuidelijkste zuiden van Nederland.

Utrecht? :?
0 x

Dropkick
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Dropkick » 15 Nov 2011, 08:03

Welkom Stefan! JW Black & Green zijn prima whiskies, ik ben ooit met hun lelijke broertje, de Red, aan de whisky begonnen. Is toch nog goed gekomen! Glenfiddich 15 is ook een van mijn favorieten, zeker gezien de prijs/kwaliteit! Ik zie dat je nog niet, als zovelen hier, aan de Islay whiskies (de rokerige) bent begonnen. Ben benieuwd wat je er van vind!
0 x
Afbeelding

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 15 Nov 2011, 08:19

Welkom hier, Stefan!
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Terug naar “Even voorstellen, dat vinden we leuk !”