Even voorstellen: Bart uit Breda

Als je wilt kun je hier in het kort aangeven wie je bent en vanwaar of wanneer je interesse voor Whisky is ontstaan dan wel wat je interesse of motivatie is. Deze achtergrondinformatie wordt door velen zeer gewaardeerd.
Bartjewhisky
Actief lid
Actief lid

Even voorstellen: Bart uit Breda

Ongelezen berichtdoor Bartjewhisky » 19 Mar 2026, 18:58

Hoi allemaal,

Sinds vandaag ben ik lid van het whisky forum. Een site waar ik regelmatig op kijk als ik wat over een bepaalde distilleerderij wil weten of zoals vorig jaar toen ik een trip naar Schotland aan het voorbereiden was. Mijn naam ik Bart en ik woon in Breda. Sinds een kleine 20 jaar ben ik liefhebber van whisky. Graag drink ik thuis op mijn gemakje een paar glazen op een weekendavond, maar ik kan ook erg genieten van proefavondjes met vrienden, proefavondjes bij slijterijen en een jaarlijks bezoek aan een whiskyfestival. De groep vrienden waarmee ik whisky drink is in de loop van de jaren gewijzigd in samenstelling maar een aantal whisky-genoten zijn er gelukkig hardnekkig sinds het begin bij. Ondertussen ben ik drie keer in Schotland geweest en een kleine 10-tal distilleerderijen bezocht waarvan 3 met rondleiding (daarnaast ook 1 in NL trouwens), whisky-bars bezocht en een interessante begeleide whisky-wandeling in Dufftown gedaan. Qua type whisky ben ik breed georiënteerd en wil ik graag allerlei soorten, leeftijden & merken uitproberen. In mijn whiskykast staan inmiddels ruim 100 verschillende flessen. Daarvan heb ik er meestal tussen de 20 en 30 open staan zodat ik naar gelang zaken als mijn gemoedstoestand & het weer wat te kiezen heb. Er staat dan ook van alles open: van graan, rye tot lief-vriendelijk (vaak fruitig), kruidig-spicy, sherry-donker fruit, bourbon-vanille, turf & rook en van alles ertussen. Ik ben geen ultra fijnproever of iemand die alleen maar oude whisky's drinkt, maar ik weet wat ik (wanneer) lekker vind en wil graag meer leren & leuke avondjes met elkaar beproeven ;)

Wat me leuk lijkt is om op deze site nog meer van whisky's te leren op basis van elkaars verhalen en discussies. Ook ben ik benieuwd waar voor een redelijke prijs nog goede whisky's te kopen zijn en hoe jullie ontwikkelingen op de whisky-markt zien. Daarnaast lijkt het me ook een mooi idee om flesjes te sampelen en met elkaar te kunnen ruilen. Is daar via de leden van dit forum een goede mogelijkheid toe? Zo kun je namelijk nog meer proberen. Ben benieuwd naar wat het Whisky Forum me gaat brengen en ben nieuwsgierig naar jullie reactie.

Groetjes en slàinte,
Bart uit Breda
9 x

cor0566
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Re: Even voorstellen: Bart uit Breda

Ongelezen berichtdoor cor0566 » 19 Mar 2026, 19:42

Welkom welkom Bart.

Goed bezig :duimop

Groet Cor.
1 x

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 19 Mar 2026, 20:26

Welkom op het forum Bart. Mooie introductie!
Bartjewhisky schreef:... Daarnaast lijkt het me ook een mooi idee om flesjes te sampelen en met elkaar te kunnen ruilen. Is daar via de leden van dit forum een goede mogelijkheid toe? ...
Jazeker: Samples gevraagd/aangeboden

Groet, Richard
1 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

Ruud2612
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Ruud2612 » 21 Mar 2026, 22:37

Welkom Bart, mooie intro!
1 x

Freezeroz
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Freezeroz » 21 Mar 2026, 23:17

Hallo Bart,

Welkom op het whiskyforum :Slainte.

Mvg Roelof
1 x
Afbeelding

Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 23 Mar 2026, 12:12

Ha Bart,

Welkom op het forum, nu ook officieel als lid!

Al behoorlijk je weg gevonden in whiskyland zo te lezen. Welke regio's heb je bezocht in Schotland?
De wandeling met Michelle (wij noemen haar "kuitje", vraag me niet waarom.....) is tof om te doen hè?
Ik heb de basic, met chocolade en met food pairing gedaan.
Ga je altijd naar hetzelfde festival voor jullie jaarlijkse whiskyfestival?

Hoe dan ook, veel lees- en deelplezier hier!

Grz, Andre
1 x
Afbeelding

Bartjewhisky
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Bartjewhisky » 24 Mar 2026, 14:11

Bedankt Andre,

De wandeling met Michelle (kuitje :lol: ) was zeker tof. Wij hadden ook de basic met af en toe een hapje tussendoor. De start in haar eigen garage was ook erg leuk. Je hoort van haar niet de standaard verhalen van de distilleerderijen maar veel geschiedenis over de plekken waar je langs komt, de whisky's en haar ongezouten mening. Ook leuk om met groepsgenoten te praten. Wij hadden een leuke groep Denen die mee waren.

In Schotland ben ik zowel in de Highlands, de NC500, Speyside als op Skye geweest. Alleen op Skye niet bij een distilleerderij geweest. Verder natuurlijk ook Glasgow en Edinburgh bezocht. Een erg mooi land. Ook om rond te toeren en te wandelen trouwens. Over een paar jaar kom ik er zeker weer eens terug. En waarschijnlijk wel met whisky-genoten. Ben jij er vaak geweest?

Qua whiskyfestival is de laatste jaren Leiden het festival waar we heen gaan. Ook dit jaar staat ie weer op het programma (begin juni). We zijn met drie of vier. Altijd leuk om te zien hoe we allemaal op onze eigen manier te werk gaan om verschillende whisky's te proeven. Sowieso is het onderling altijd erg gezellig. Bovendien kent mijn broer altijd wel een paar mensen dus dat is ook altijd leuk. Soms hebben ook standhouders de tijd en de ruimte om te kletsen of hun verhaal te doen, zoals vorig jaar die man van Turntable. Maar de meesten zijn te druk met kort babbelen & inschenken, logisch ook. Er zijn vast ook altijd mede-forum-genoten maar die zijn natuurlijk niet als dusdanig herkenbaar.

Tot nu toe vind ik het forum een leuke plek, dus ik ben blij dat ik ook lid ben geworden. Ben af en toe al nog wat vaker hier te vinden dan voorheen. Beetje grasduinen tussen alle onderwerpen. Leuk dus!

Groeten,
Bart
1 x

Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 24 Mar 2026, 15:44

Bartjewhisky schreef:De wandeling met Michelle
Ben jij er vaak geweest?
Leiden het festival

Ja heel herkenbaar, en je moet zeker geluk hebben met de rest van de groep die mee wandelt!
2 jaar geleden met 3 mede forumleden de variant met food pairing gedaan, en achteraf zijn we met een Duits stel ergens gaan eten.

Zeker een prachtig land met mooi volk! Sinds 2008 reis ik jaarlijks naar Schotland, heb er al veel lange afstandswandelingen afgelegd en sinds 2017 ga ik met 3 vrienden waarmee ik een whiskyfestival organiseer op Goeree-Overflakkee ieder jaar op "studiereis". Rond Hemelvaartsdag bezoeken we een dag of vijf een regio en daar boeken we mooie tastings en tours.

Leiden nog nooit geweest, staat wel op mijn lijstje om ooit te bezoeken! Hoor er goede verhalen over.
1 x
Afbeelding

Freezeroz
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Freezeroz » 24 Mar 2026, 17:43

Fat Bastard! schreef:2 jaar geleden met 3 mede forumleden de variant met food pairing gedaan, en achteraf zijn we met een Duits stel ergens gaan eten.

Wat vliegt die tijd toch alweer. Het wordt tijd om nieuwe plannen te maken :Slainte.
2 x
Afbeelding

Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 24 Mar 2026, 18:23

Freezeroz schreef:Wat vliegt die tijd toch alweer. Het wordt tijd om nieuwe plannen te maken :Slainte.

Ik kijk net in mijn agenda Roelof. En wat denk je? IK KAN!!!!
2 x
Afbeelding

Freezeroz
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Freezeroz » 24 Mar 2026, 22:03

Fat Bastard! schreef:
Freezeroz schreef:Wat vliegt die tijd toch alweer. Het wordt tijd om nieuwe plannen te maken :Slainte.

Ik kijk net in mijn agenda Roelof. En wat denk je? IK KAN!!!!

Het plannen maken is inmiddels voorzichtig begonnen, zelfs ook met het viertal van toen :P.
2 x
Afbeelding

Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 25 Mar 2026, 11:06

Freezeroz schreef:Het plannen maken is inmiddels voorzichtig begonnen, zelfs ook met het viertal van toen :P.

Geweldig mannen!
Zullen we het voorstel rondje van Bart hier verder niet mee 'bevuilen' en onder dit onderwerp verder gaan: Verslag Speyside Trip April 2024
0 x
Afbeelding

Terug naar “Even voorstellen, dat vinden we leuk !”