Hallo, ik kom hier ook rond kijken :)

Als je wilt kun je hier in het kort aangeven wie je bent en vanwaar of wanneer je interesse voor Whisky is ontstaan dan wel wat je interesse of motivatie is. Deze achtergrondinformatie wordt door velen zeer gewaardeerd.
JeffreyRotterdam
Actief lid
Actief lid

Hallo, ik kom hier ook rond kijken :)

Ongelezen berichtdoor JeffreyRotterdam » 26 Aug 2024, 22:49

Hallo allemaal,

Ik ben Jeffrey 33 ik woon in Rotterdam ik drink nu aan jaar of 4 serieus whisky en ben er ook vrij actief mee bezig, wat bedoel ik hiermee?

Ik ga graag op zijn tijd bij een van mijn vaste slijters langs voor een praatje en om op de hoogte te blijven, daarnaast probeer ik ook vaak een whisky proeverij/festival te pakken wanneer dat kan, dit doe ik vaak in verband met een ploeg vanuit de slijterij of met 'whisky vrienden'.

Wat vind ik dan lekker? Voornamelijk Schots, maar ook Japans/Iers enkel Amerikaans valt nog niet goed in de smaak (op Westland na)
Maar om terug te komen op Schots want daar ligt mijn grootste intresse in zowel geturfd als on-geturfd.

Ik kan nog veel meer vertellen maar ik zie jullie vanzelf wel op 't forum en daar praten we verder!

Ik weet dat 't pas maandag is maar ik zeg alvast slainte mhath!
11 x

Reichenbach
Moderator
Moderator

Re: Hallo, ik kom hier ook rond kijken :)

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 26 Aug 2024, 23:53

Welkom Jeffrey.

Voor mij was deze maandag het begin van weer een nieuw werkzaam jaar. Een maandag is prima om de draad (weer) op te pakken.

groet, Richard.
2 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

JeffreyRotterdam
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor JeffreyRotterdam » 27 Aug 2024, 09:27

Reichenbach schreef:Welkom Jeffrey.

Voor mij was deze maandag het begin van weer een nieuw werkzaam jaar. Een maandag is prima om de draad (weer) op te pakken.

groet, Richard.

Bedankt voor 't welkom heten, ja je moet ergens beginnen toch haha.
0 x

Quatannens
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Quatannens » 27 Aug 2024, 09:30

Welkom!
Ik ken Westland niet goed, maar ze staan op een Whiskybeurs binnenkort. Ik zal er eens langsgaan. Bepaalde dingen die ik vooral wel of niet moet proeven volgens u?
1 x

Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 27 Aug 2024, 12:02

Welkom Jeff,

Zo te lezen heb je al veel uitgeprobeerd dus brede smaak.
Veel lees en leerplezier hier.

Grz, Andre
1 x
Afbeelding

Freezeroz
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Freezeroz » 27 Aug 2024, 12:19

Hallo Jeffrey,

Welkom op het whiskyforum :Slainte.

Groet Roelof
1 x
Afbeelding

Sander79
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Sander79 » 27 Aug 2024, 12:54

Welkom :hoedaf
1 x

Rien68
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Rien68 » 27 Aug 2024, 16:01

Welkom Jeffrey!

:Slainte
1 x

cor0566
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor cor0566 » 27 Aug 2024, 16:22

Welkom welkom.

Groet Cor
1 x

JeffreyRotterdam
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor JeffreyRotterdam » 27 Aug 2024, 18:50

Quatannens schreef:Welkom!
Ik ken Westland niet goed, maar ze staan op een Whiskybeurs binnenkort. Ik zal er eens langsgaan. Bepaalde dingen die ik vooral wel of niet moet proeven volgens u?

Dankuwel!, Westland is een Amerikaanse single malt vandaar dat deze wel in mijn straatje past, de welbekende bourbon werk gewoon niet zo goed bij me, en dat terwijl ze vaak op de neus heel lekker over komen, maar op de smaak worden we nooit vrienden.
Als u het een keer zou willen proberen op een beurs kunt u kijken of ze de Outpost range hebben die staan mij wel aan. wel een beetje aan de prijs vind ik zelf.

Fat Bastard! schreef:Welkom Jeff,

Zo te lezen heb je al veel uitgeprobeerd dus brede smaak.
Veel lees en leerplezier hier.

Grz, Andre

Dat probeer ik tenminste wel! Niets uitsluiten gewoon proberen, het is niet voor niets een hobby geworden!

En bedankt aan iedereen die me welkom heten! :hoedaf
0 x

Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 28 Aug 2024, 09:18

JeffreyRotterdam schreef:Westland is een Amerikaanse single malt vandaar dat deze wel in mijn straatje past, de welbekende bourbon werk gewoon niet zo goed bij me, en dat terwijl ze vaak op de neus heel lekker over komen, maar op de smaak worden we nooit vrienden

Ik heb dat met heel veel Rye whisky, vooral als de mashbill voor de rogge wat lager ligt.
Overigens volg ik regelmatig (online) tastings van Norbert / Whisky4all en ik blijf ze zeker proberen. Vanuit de VS komen ontiegelijk veel varianten buiten standaard 'bourbon' en er zijn op dit forum best wat liefhebbers van deze dranken. Zijn ook meerdere onderwerpen hierover te vinden.
1 x
Afbeelding

JeffreyRotterdam
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor JeffreyRotterdam » 28 Aug 2024, 09:36

Fat Bastard! schreef:
JeffreyRotterdam schreef:Westland is een Amerikaanse single malt vandaar dat deze wel in mijn straatje past, de welbekende bourbon werk gewoon niet zo goed bij me, en dat terwijl ze vaak op de neus heel lekker over komen, maar op de smaak worden we nooit vrienden

Ik heb dat met heel veel Rye whisky, vooral als de mashbill voor de rogge wat lager ligt.
Overigens volg ik regelmatig (online) tastings van Norbert / Whisky4all en ik blijf ze zeker proberen. Vanuit de VS komen ontiegelijk veel varianten buiten standaard 'bourbon' en er zijn op dit forum best wat liefhebbers van deze dranken. Zijn ook meerdere onderwerpen hierover te vinden.

Oke, ja doordat het vaak een mis match is raak je wat minder snel in aanraking met iets nieuws uit die hoek, maar ik sta er wel voor open, heeft u een aanrader voor me die bij veel single malt liefhebbers wel in de smaakt valt of die uzelf gewoon heel erg goed vind?

Ik heb eventjes gekeken naar wat u zei over whisky4all en za 2 Amerikaanse proeverijen staan wel vol maar een leuke tip, dat ga ik in de gaten houden!
0 x

Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 28 Aug 2024, 13:06

JeffreyRotterdam schreef:..... heeft u een aanrader voor me die bij veel single malt liefhebbers wel in de smaakt valt of die uzelf gewoon heel erg goed vind?
Ik heb eventjes gekeken naar wat u zei over whisky4all en za 2 Amerikaanse proeverijen staan wel vol maar een leuke tip, dat ga ik in de gaten houden!

Zeg maar 'je' of op z'n Flakkees: 'joe' tegen mij ;-)
Smaak is natuurlijk persoonlijk en gelukkig bij velen verschillend. Zelf ben ik wel fan van veel Balcones bottelingen, FEW een interessant merk en heb recent deze Widow Jane en deze Rossville Union (huh?!? Een rye? :domdom :P ) gekocht na een tasting van Norbert.

Norbert is ook regelmatig te vinden op verschillende festivals, 14 september zijn eigen festival in Utrecht WTF en 31 januari op ons festival Whisky aan het Strand. Zijn online tastings "Amerikaans - voor de échte fans" zijn op voorhand vaak al uitverkocht. Een hele bijzondere serie met vaak whiskies die (hier) niet meer te koop zijn.
1 x
Afbeelding

JeffreyRotterdam
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor JeffreyRotterdam » 28 Aug 2024, 16:52

Fat Bastard! schreef:
JeffreyRotterdam schreef:..... heeft u een aanrader voor me die bij veel single malt liefhebbers wel in de smaakt valt of die uzelf gewoon heel erg goed vind?

Zeg maar 'je' of op z'n Flakkees: 'joe' tegen mij ;-)
Smaak is natuurlijk persoonlijk en gelukkig bij velen verschillend. Zelf ben ik wel fan van veel Balcones bottelingen, FEW een interessant merk en heb recent deze Widow Jane en deze Rossville Union (huh?!? Een rye? :domdom :P ) gekocht na een tasting van Norbert.

Norbert is ook regelmatig te vinden op verschillende festivals, 14 september zijn eigen festival in Utrecht WTF en 31 januari op ons festival Whisky aan het Strand. Zijn online tastings "Amerikaans - voor de échte fans" zijn op voorhand vaak al uitverkocht. Een hele bijzondere serie met vaak whiskies die (hier) niet meer te koop zijn.

Dankjewel, ik ga hier wel wat mee doen, ik moet nog naar het pot still festival, internetional whisky festival den haag, arts of drinks, en nog wat privé tastings (BYOB concept) dus ik ga je aanbevelingen in me achterhoofd houden!
Ook die online tastings lijken me wel leuk en die ga ik ook in de gaten houden, ik snap dat de prijs afhangt van het aanbod maar waar moet ik gemiddeld aan denken?
0 x

Ruud2612
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Ruud2612 » 29 Aug 2024, 08:10

Welkom!
1 x

Terug naar “Even voorstellen, dat vinden we leuk !”