Uiteraard stel ik me netjes voor: ik ben Apollo (Michel) en woon in Mechelen, België
Ben 39 jaar en heb de laatste paar jaar whisky “herontdekt”. Ik herinner me zo’n 15 jaar geleden dat ik een whisky speciaalzaak binnenstapte in Lommel (Bel.) en op zoek ging naar een fles als kado voor een goede vriend van me. Ik stond er wat verweesd te kijken naar de rekken die uitpuilden van de glanzende flessen vol amberkleurige vloeistoffen. De uitbater zag (correct) dat ik hulpeloos was en vertelde me dat labels en jaartallen er niet toe doen, dat je moet proeven. Hij zei me ook blends te overwegen en schonk me een sample… Big Peat.Je kan je voorstellen dat, als totale newbie, de smaak binnenkwam als een bom. Wat was dit?? En de aroma bleef nazinderen, tot lang nadat ik de winkel was buiten gewandeld.
Jaren later, na af en toe een fles te hebben gekocht, doofde de interesse wat uit totdat ik eens naar een tasting in mijn lokale whisky- en sigarenwinkel ben geweest: zo leuk om te ruiken, te proeven, terug te ruiken… en aan de praat te raken met al die gelukkige mensen rond de tafel. Dus ben ik flessen beginnen kopen, maar als fervente sporter is té vaak drinken is een no go
Ondertussen lees ik zoveel mogelijk over whisky, armagnac en cognac als ik maar kan en ga ik soms naar tastings. De flessen die ik heb, wil ik ook graag delen via samples en er ook scoren. Deze zomer heb ik me een keer laten gaan en… een Karuizawa 1972 gekocht. En geopend! Om de pijn wat te verzachten ga ik er ook samples van aanbieden: zal me uiteraard tot de juiste categorie op dit forum wenden, natuurlijk.
Zo, eh, dat was het dan een beetje! Hoop hier veel bij te leren, veel tips te verzamelen, jullie impressies en ervaringen te lezen en vooral leuke samples te vinden.
Groet!

.
.