Hallo

Als je wilt kun je hier in het kort aangeven wie je bent en vanwaar of wanneer je interesse voor Whisky is ontstaan dan wel wat je interesse of motivatie is. Deze achtergrondinformatie wordt door velen zeer gewaardeerd.
Ms2213
Actief lid
Actief lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 27 Jan 2023, 03:09

Hallo

Ongelezen berichtdoor Ms2213 » 27 Jan 2023, 22:04

Hallo,

Ik ben Marcus. Ik ben al best lang een ‘lurker’ maar nu pas een account gemaakt
:)

Ik drink ongeveer 4 jaar whisky als liefhebber. Daarvoor 10-12 jaar eigenlijk alleen de standaard mix blends zoals chivas en jw. Sinds half 2022 stuk minder gedronken want covid heeft m’n reukvermogen significant aangetast. Denk dat ik nog maar 5-10% links ruik, en 60% rechts. Maakt het toch minder leuk voor mij.

De reden dat ik een account heb gemaakt is omdat ik wat vragen heb en wil gewoon wat meer informatie vergaren. Ben benieuwd naar IB’s, cask finishes en single malts die in blends zitten (tormore bijv)

Ben ook benieuwd naar plekken waar ik wat leuks kan vinden zonder de gekke flipperprijzen te betalen van tegenwoordig (woon in Amsterdam dus vind hier eigenlijk niets). Ik koop voornamelijk online, van drankdozijn of whiskysite. Heb gewerkt in Leiden en een enkele keer zelf naar de winkel daar geweest.

Kort wat over m’n smaken
Mijn favoriete geturfde whisky is de PC10.
Favoriete japanse was yamazaki 12 maar die is nu zo duur geworden… dat ik nu eerder naar een nikka ftb grijp. Ik weet dat hier ben nevis in zit, maar die moet ik nog proberen als een single malt
Favoriete highland/speyside is de aberlour 12 ncf
En mn absolute favoriet is de bunnahabhain 12.
Ben ook heel erg into de rode wijn casks op dit moment. Ik vind de Deanston 10 bordeaux cask echt lekker, dus wilde deze tak verder verkennen.

Flessen die ik momenteel op het oog heb zijn een Ledaig 9 Bordeaux en de Arran 13 Peated bordeaux.

Ik denk dat dit bericht al lang genoeg is dus ik laat ‘m voor wat ‘t is :lol:

Groet, Marcus
10 x

Gebruikersavatar
Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3764
Lid geworden op: 11 Dec 2018, 20:14

Re: Hallo

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 27 Jan 2023, 22:20

Welkom Markus!

Beter laat dan nooit toch :bigsmile leuke intro, maar…klte van je reukvermogen. Ik gok dat je de peat en de rode wijn en ook sherried whiskies extra kunt waarderen omdat daar ruimschoots smaak en geur aan zit :)

Als ik je verhaal zo lees zou ik je enorm aanraden om naar de sectie samples te kijken. Daar kan je naar hartelust samples bestellen van 2-3-6-10cl en kan je dus héél veel proeven en smaken verkennen zonder elke keer (dure) volle flessen te moeten kopen op de gok.

Samples gevraagd/aangeboden

Ben benieuwd naar je ervaringen. Post vooral je bevindingen hier. Kunnen we meegenieten en misschien nog wat tips geven oid.

Veel plezier op het forum!

Groeten,
Arthur :hoedaf
0 x
Afbeelding
________________________________________
Whisky, what else? Well eh… A good cigar, big chunks of meat on a smoker bbq, a smoldering campfire and some good music to go with it for example?

Gebruikersavatar
Reichenbach
Moderator
Moderator
Berichten: 3945
Lid geworden op: 11 Feb 2017, 18:53
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Hallo

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 27 Jan 2023, 22:30

Welkom op het forum Marcus.

Aan het bericht van Arthur heb ik weinig toe te voegen anders dat mijn kennismaking met de PC10 een worsteling is die ik zelf langzaam begin te winnen. Maar zo ieder zijn reis in whiskyland.

Groet, Richard
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

Gebruikersavatar
Freezeroz
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1978
Lid geworden op: 05 Apr 2018, 14:51
Locatie: (N-H)

Re: Hallo

Ongelezen berichtdoor Freezeroz » 27 Jan 2023, 22:34

Hallo Marcus,

Mooie introductie :goedgedaan.
Welkom op het whiskyforum :Slainte.

Mvg Roelof
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ruud2612
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 758
Lid geworden op: 22 Jan 2015, 22:00
Locatie: Noord-Brabant

Re: Hallo

Ongelezen berichtdoor Ruud2612 » 27 Jan 2023, 22:45

Welkom Marcus!
0 x

Koning
Senior
Senior
Berichten: 487
Lid geworden op: 15 Nov 2020, 15:45
Locatie: Den Haag

Re: Hallo

Ongelezen berichtdoor Koning » 27 Jan 2023, 23:23

Mooie introductie, welkom op dit fijne forum Marcus!
Hopelijk herstelt je reukvermogen snel weer volledig, want dat is toch een belangrijk onderdeel van de sensatie die je ervaart bij het genieten van een goede dram.
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Raymond CS
Senior
Senior
Berichten: 411
Lid geworden op: 09 Jan 2021, 17:24
Locatie: Spijkenisse

Re: Hallo

Ongelezen berichtdoor Raymond CS » 28 Jan 2023, 10:24

Welkom op het forum :duimop :duimop :duimop
0 x
Sta altijd open voor mooie aanbiedingen. Stuur gerust een pb.

Gebruikersavatar
Thewowbar1986
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 683
Lid geworden op: 11 Dec 2020, 19:05

Re: Hallo

Ongelezen berichtdoor Thewowbar1986 » 28 Jan 2023, 15:25

Ik kan me alleen maar aansluiten bij voorgaande berichten…alsnog welkom, post zeker je bevindingen, leer, deel, ervaar, lach…cheers. :Slainte
0 x
‘’Always carry a flagon of whisky in case of snakebites, furthermore always cary a small snake.’’
Interesse in samples,stuur je email in pb voor de prijslijst
INSTAGRAM : Thewowbar_1986

Ms2213
Actief lid
Actief lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 27 Jan 2023, 03:09

Re: Hallo

Ongelezen berichtdoor Ms2213 » 28 Jan 2023, 19:20

Cask1988 schreef:Welkom Markus!

Beter laat dan nooit toch :bigsmile leuke intro, maar…klte van je reukvermogen. Ik gok dat je de peat en de rode wijn en ook sherried whiskies extra kunt waarderen omdat daar ruimschoots smaak en geur aan zit :)

Als ik je verhaal zo lees zou ik je enorm aanraden om naar de sectie samples te kijken. Daar kan je naar hartelust samples bestellen van 2-3-6-10cl en kan je dus héél veel proeven en smaken verkennen zonder elke keer (dure) volle flessen te moeten kopen op de gok.

Samples gevraagd/aangeboden

Ben benieuwd naar je ervaringen. Post vooral je bevindingen hier. Kunnen we meegenieten en misschien nog wat tips geven oid.

Veel plezier op het forum!

Groeten,
Arthur :hoedaf


Hoi, Bedankt voor je reply!

Ik heb tot nu toe samples gekocht bij whiskysite, en als ik het lekker vond, kocht ik een fles waar ik de beste deal kon vinden :)

Reukvermogen hoop ik terug te krijgen. Heb wat gelezen over reuktraining, hopelijk werkt het ook bij mij haha

Ik zal zeker ff de samplelijsten bekijken :goedgedaan
1 x

Ms2213
Actief lid
Actief lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 27 Jan 2023, 03:09

Re: Hallo

Ongelezen berichtdoor Ms2213 » 28 Jan 2023, 19:25

Reichenbach schreef:Welkom op het forum Marcus.

Aan het bericht van Arthur heb ik weinig toe te voegen anders dat mijn kennismaking met de PC10 een worsteling is die ik zelf langzaam begin te winnen. Maar zo ieder zijn reis in whiskyland.

Groet, Richard


Haha, peat was voor mij ook echt een muur waar ik met 200km/u op knalde :shock:
Ik had bijna een fles laphraoig 10 gekocht om te proberen, maar besloot toch voor een sample te gaan. Ben zo blij dat ik dat gedaan heb want het is 1 vd flessen waar ik ook nu niet een fan van ben. De anderen zijn talisker en lagavullin.

Vreemd genoeg vind ik ledaig, port charlotte, springbank, compass box peat monster en ardbeg wel geweldig. Jammer vd springbank want die prijzen slaan nu nergens op.
1 x

Ms2213
Actief lid
Actief lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 27 Jan 2023, 03:09

Re: Hallo

Ongelezen berichtdoor Ms2213 » 28 Jan 2023, 19:28

Bedankt allemaal voor de welkomstberichten. Ik denk dat ik het ‘domme vragen’ topic ga gebruiken. Hopelijk doe ik niet te dom hahah :D
0 x

Gebruikersavatar
francken
Actief lid
Actief lid
Berichten: 71
Lid geworden op: 18 Jan 2010, 10:23

Re: Hallo

Ongelezen berichtdoor francken » 29 Jan 2023, 00:39

Hoi Marcus,

Ik neig ook steeds meer naar whisky die gelegen hebben op wijn vaten.
Sherry is vaak te overheersend.

Veel pleziet met je hobby.

Groetjes,

Tonny
0 x

Kikkerneve
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 603
Lid geworden op: 27 Dec 2015, 21:56

Re: Hallo

Ongelezen berichtdoor Kikkerneve » 30 Jan 2023, 10:10

Welkom Marcus!

Als ik je verhaal over de PC 10 en laatste trend met rode wijn zo lees zou ik je ook een Longrow met rode wijn aanraden. Vast een sample te vinden bij iemand hier op het forum.

klte dat je na covid zo moet inleveren op beleving met je reukvermogen. Hopelijk verbetert het nog.

groet!
Vincent
0 x

Gebruikersavatar
cor0566
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1233
Lid geworden op: 29 Mei 2016, 18:58
Locatie: Noord Limburg

Re: Hallo

Ongelezen berichtdoor cor0566 » 30 Jan 2023, 14:10

Welkom Welkom.
Dat komt goed hier.
Groet Cor.
0 x

Gebruikersavatar
Daan
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2749
Lid geworden op: 20 Nov 2015, 10:55
Locatie: Omgeving Utrecht

Re: Hallo

Ongelezen berichtdoor Daan » 30 Jan 2023, 17:45

Welkom op het forum Marcus! :Slainte
0 x
The glass can be half empty or half full. As long as there's whisky in it.

Afbeelding


Terug naar “Even voorstellen, dat vinden we leuk !”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten