Gebeten door het whiskyvirus (beter dan corona...)
-
Herman3530
- Nieuwkomer

Gebeten door het whiskyvirus (beter dan corona...)
Hallo allemaal,
Na een reis door Schotland, enkele jaren geleden, ben ik de wereld van de schotse whiskys stilaan aan het ontdekken.
Ondertussen heb ik al begrepen dat het aanbod eindeloos is.
Vooral door tastings (life en via zoom) probeer ik zoveel mogelijk verschillende whiskys te proeven.
En er zijn ook wel wat handelaars die af en toe eens iets laten proeven van hun aanbod.
Ik beperk mij vooral tot de schotse single malts, met een kleine uitschieter naar de whiskys uit India.
Ondertussen ben ik er achter dat de zwaar geturfde whiskys niet echt in mijn smaakprofiel passen.
Maar een sherrywhisky met een lichte toets van turf kan ik wel apreciëren.
Veel plezier gewenst met deze leuke hobby en ik hoop hier nog iets bij te leren.
Herman.
Na een reis door Schotland, enkele jaren geleden, ben ik de wereld van de schotse whiskys stilaan aan het ontdekken.
Ondertussen heb ik al begrepen dat het aanbod eindeloos is.
Vooral door tastings (life en via zoom) probeer ik zoveel mogelijk verschillende whiskys te proeven.
En er zijn ook wel wat handelaars die af en toe eens iets laten proeven van hun aanbod.
Ik beperk mij vooral tot de schotse single malts, met een kleine uitschieter naar de whiskys uit India.
Ondertussen ben ik er achter dat de zwaar geturfde whiskys niet echt in mijn smaakprofiel passen.
Maar een sherrywhisky met een lichte toets van turf kan ik wel apreciëren.
Veel plezier gewenst met deze leuke hobby en ik hoop hier nog iets bij te leren.
Herman.
13 x
Re: Gebeten door het whiskyvirus (beter dan corona...)
Hallo Herman, welkom op het whisky forum
.
.
0 x
- Thewowbar1986
- Top bijdrager

Welkom Herman, veel plezier.cheers 

0 x
‘’Always carry a flagon of whisky in case of snakebites, furthermore always cary a small snake.’’
Sestante verzamelaar en drinker.
Instagram: thewowbar86
Sestante verzamelaar en drinker.
Instagram: thewowbar86
Welkom Herman, dat gaat hier helemaal goedkomen
Groet Cor
Groet Cor
0 x
-
whiskysample
- Actief lid

Ha Herman,
herkenbaar verhaal. Ook voor mij is het begonnen met een reis naar Schotland waarbij we op zoek moesten naar 'single barrel' want dat was beter dan de blends die ik tot dan dronk.
We vonden inderdaad de variant die Balvenie nog steeds verkoopt, en thuis kwam ik er achter dat 'single malt' bedoeld werd.
Sindsdien heb ik aardig bijgeleerd
groeten, alexander
herkenbaar verhaal. Ook voor mij is het begonnen met een reis naar Schotland waarbij we op zoek moesten naar 'single barrel' want dat was beter dan de blends die ik tot dan dronk.
We vonden inderdaad de variant die Balvenie nog steeds verkoopt, en thuis kwam ik er achter dat 'single malt' bedoeld werd.
Sindsdien heb ik aardig bijgeleerd
groeten, alexander
0 x
Terug naar “Even voorstellen, dat vinden we leuk !”