Even voorstellen, ik ben René

Als je wilt kun je hier in het kort aangeven wie je bent en vanwaar of wanneer je interesse voor Whisky is ontstaan dan wel wat je interesse of motivatie is. Deze achtergrondinformatie wordt door velen zeer gewaardeerd.
Rene K
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Even voorstellen, ik ben René

Ongelezen berichtdoor Rene K » 02 Sep 2020, 17:44

Toch maar eens tijd om een account aan te maken, ik lees n.l. al een tijdje lekker anoniem mee. René dus, uit Enschede. Ben voornamelijk bezig met het maken van, in plaats van drinken van whisky. Ik lees regelmatig op het forum, voor nieuws en vermaak (Waar kan jij om lachen in de whiskywereld?)

Heb zelf een voorkeur voor de licht peated whisky's, maar laat me ook graag verassen door een whisky met een aparte finish.
Laatst gewijzigd door Rene K op 02 Sep 2020, 17:56, 1 keer totaal gewijzigd.
5 x

Reichenbach
Moderator
Moderator

Re: Even voorstellen, ik ben René

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 02 Sep 2020, 17:51

Welkom René, veel plezier op het forum.

Zelf ben ik hier in een paar jaar een hoop wijzer geworden, maar er is nog steeds veel te leren.

Daarnaast is er gewoon vermaak, zoals je al schrijft.
0 x

Freezeroz
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Freezeroz » 02 Sep 2020, 17:59

Hallo Rene,

Welkom op het whiskyforum :Slainte.
Je maakt whisky schrijf je, kan je daar wat meer over vertellen? Heb je een eigen craft distillery?

Groet Roelof
0 x

Cask1988
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 02 Sep 2020, 18:09

Welkom René! Ben inderdaad benieuwd hoe en wat jij zoal maakt dan! :) is het ook al te koop of is het nog een relatief nieuw project? Veel lees- en deelplezier :goedgedaan
0 x
Afbeelding

Rien68
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Rien68 » 02 Sep 2020, 18:35

Welkom René!

Leuke manier om met de whisky bezig te zijn.
0 x

Daan
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Daan » 02 Sep 2020, 19:48

Welkom op het forum René! :Slainte
0 x
The glass can be half empty or half full. As long as there's whisky in it.

Afbeelding

Rene K
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor Rene K » 02 Sep 2020, 20:37

Freezeroz schreef:Hallo Rene,

Welkom op het whiskyforum :Slainte.
Je maakt whisky schrijf je, kan je daar wat meer over vertellen? Heb je een eigen craft distillery?

Groet Roelof

We (lees mijn vrouw en ik) hebben een eigen distilleerderij, maar maken momenteel nog geen whisky in productie. Alleen eigen experimenten en op bestelling. Rum, gin en vodka maken we wel. Daarnaast distilleren we voor wijngaarden, brouwerijen en private label producten.

Heb momenteel vooral interesse in diverse grain bills tot het gebruik van sour mash aan toe. Gebruik van diverse gisten en effect op de smaak en opbrengst. Genoeg om er een hele prima hobby van te maken.

Cask1988 schreef:Welkom René! Ben inderdaad benieuwd hoe en wat jij zoal maakt dan! :) is het ook al te koop of is het nog een relatief nieuw project? Veel lees- en deelplezier :goedgedaan

We bestaan nu bijna 2 jaar, dus relatief nieuw. Project begint nu langzamerhand van de grond te komen, maar we zijn er nog lang niet. Onze gins zijn op diverse plaatsen wel te verkrijgen.
5 x

Tris
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Tris » 02 Sep 2020, 21:31

Welkom Rene! :duimop
Leuk man, lekker destilleren, benieuwd waar je reis je allemaal gaat brengen. :bigsmile
0 x
Afbeelding

De buuk
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor De buuk » 07 Sep 2020, 07:17

Welkom!

Altijd leuk om (hobby) stokers te verwelkomen op het forum
0 x

goosebumps
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor goosebumps » 07 Sep 2020, 16:47

Welkom Rene. Stoken staat ook nog op mijn todo lijst. Lijkt me erg leerzaam om de foreshots en de feints en alles ertussenin te kunnen ruiken. :Slainte
0 x
Afbeelding
"We should always be inspired by bad people and assholes, they are a living example of how we should not to choose to live." Ralfy Mitchel, the search for a whisky bothie

Rene K
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor Rene K » 09 Sep 2020, 16:01

goosebumps schreef:Welkom Rene. Stoken staat ook nog op mijn todo lijst. Lijkt me erg leerzaam om de foreshots en de feints en alles ertussenin te kunnen ruiken. :Slainte

Is het ook, het begin van de hearts is mijn favoriet. Zoet / fruitig en vers. Het mag alleen nog geen whisky heten. We experimenteren veel op dit moment. In afwachting van onze nieuwe 1200 liter mash tun maken we nu kleine batches met verschillende granen en gisten. Niet voor verkoop, maar gewoon om te kijken wat ons bevalt.
Momenteel geven we gin workshops waarin deelnemers hun eigen gin maken, in oktober is er ook de mogelijkheid voor een moonshine en een whisky workshop.
Mocht je ooit in de buurt zijn, stuur dan een pm. Op het moment zijn we bier en wijn aan het distilleren van enkele lokale brouwers en een lokale wijngaard. Misschien wel geen whisky, maar best aardig van smaak.
1 x

Cask1988
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 09 Sep 2020, 16:44

Rene K schreef:
goosebumps schreef:Welkom Rene. Stoken staat ook nog op mijn todo lijst. Lijkt me erg leerzaam om de foreshots en de feints en alles ertussenin te kunnen ruiken. :Slainte

Is het ook, het begin van de hearts is mijn favoriet. Zoet / fruitig en vers. Het mag alleen nog geen whisky heten. We experimenteren veel op dit moment. In afwachting van onze nieuwe 1200 liter mash tun maken we nu kleine batches met verschillende granen en gisten. Niet voor verkoop, maar gewoon om te kijken wat ons bevalt.
Momenteel geven we gin workshops waarin deelnemers hun eigen gin maken, in oktober is er ook de mogelijkheid voor een moonshine en een whisky workshop.
Mocht je ooit in de buurt zijn, stuur dan een pm. Op het moment zijn we bier en wijn aan het distilleren van enkele lokale brouwers en een lokale wijngaard. Misschien wel geen whisky, maar best aardig van smaak.

Hebben jullie een website en een naam e.d.? Ben wel nieuwsgierig! :bigsmile
0 x
Afbeelding

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 09 Sep 2020, 18:42

Rene K schreef:[...Mocht je ooit in de buurt zijn,
Ben ik ook wel benieuwd waar die buurt is?

Even Googlen; Hengelo als grootste kans. Leuke onderneming dan.
1 x

Terug naar “Even voorstellen, dat vinden we leuk !”