Hoi Ferda (Chimaera) hier

Als je wilt kun je hier in het kort aangeven wie je bent en vanwaar of wanneer je interesse voor Whisky is ontstaan dan wel wat je interesse of motivatie is. Deze achtergrondinformatie wordt door velen zeer gewaardeerd.
Chimaera
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Hoi Ferda (Chimaera) hier

Ongelezen berichtdoor Chimaera » 14 Aug 2020, 17:10

Hallo allemaal,

Ik ben niet nieuw op deze forum maar had me nog niet voorgesteld. Ik ben Ferda, ben 46 jaar oud en woon al 41 jaar in Apeldoorn. De eerste 5 jaar van mijn leven heb ik in Turkije gewoond. Ik ben al sinds mijn tienerjaren geïnteresseerd in Whisky maar ben eigenlijk sinds medio 2016 begonnen met verzamelen en wat serieuzer te genieten van whisky. Sinds 2017 lid van dit forum om vooral informatie te verzamelen, vanwege mijn geringe kennis heb ik zelf nog niets gedeeld en omdat ik niets post vond ik het niet nodig om mij voor te stellen. Ik heb ondertussen een verzameling van ruim 200 flessen (bijna alleen OB). Sinds kort koop en drink ik ook wat IB flessen. Ondanks dat ik al behoorlijk wat heb geproefd vind ik mijzelf nog een beginner. Ik ben erg bij dat ik deze forum heb gevonden en veel heb kunnen leren van jullie bijdragen (ondanks dat toch behoorlijke blunders gemaakt bij het aankopen van "bijzondere" flessen). Ik hoop in de toekomst ook wat zinnigs te kunnen bijdragen aan deze forum.

Groet,
Ferda
10 x

Erik1908
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: Hoi Ferda (Chimaera) hier

Ongelezen berichtdoor Erik1908 » 14 Aug 2020, 17:48

Hoi Ferda,

Welkom hier. V.w.b de aankoopblunders: die hebben we allemaal gemaakt. Mijzelf incluis. Ik noem een Oban 14y OB.

Over IB's:
Het wordt een afgezaagd verhaal, maar als je je nieuwe blunders wil voorkomen, koop dan hier bij de diverse aanbieders IB samples. Er wordt extreem veel aangeboden van goedkoop tot duur. Plezier!
2 x
Days up and down they come, like rain on a conga drum. Forgotten most, remember some but don't turn none away (Townes van Zandt).
Afbeelding

Daan
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Daan » 14 Aug 2020, 17:51

Welkom op het forum Ferda! :Slainte
1 x
The glass can be half empty or half full. As long as there's whisky in it.

Afbeelding

Freezeroz
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Freezeroz » 14 Aug 2020, 18:40

Hallo Ferda,

Welkom op het whiskyforum :Slainte.

Groet Roelof
1 x

Rien68
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Rien68 » 14 Aug 2020, 19:26

Welkom Ferda!
1 x

edwin5
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor edwin5 » 15 Aug 2020, 10:31

Hi welkom!
Wat leuk dat iemand ob blunders aanhaalt. Goh mijn ob blunder is toch wel cardhu.

Apeldoorn altijd fijn en leuk. Nog veel roots met Turkije?
1 x

De buuk
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor De buuk » 15 Aug 2020, 11:06

Welkom!

Blunders hebben we allemaal wel gemaakt.

Je kan hier een hoop aanbieders vinden van samples, dat is een vd leukste manieren om te ontdekken
1 x

Chimaera
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor Chimaera » 15 Aug 2020, 12:53

edwin5 schreef:Hi welkom!
Wat leuk dat iemand ob blunders aanhaalt. Goh mijn ob blunder is toch wel cardhu.

Apeldoorn altijd fijn en leuk. Nog veel roots met Turkije?

Bedankt Edwin!
Bijna heel mijn familie woont nog in Turkije maar ik heb nauwelijks contact met ze. Ik ga er nog weleens heen maar dan als toerist naar de bekende badplaatsen.

Fijn dat je ook een blunder plaatst :D maar bij mij is het niet bij ééntje gebleven :HitHead Ik noem het maar "leergeld", klinkt wat vriendelijker ;)
0 x

Chimaera
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor Chimaera » 15 Aug 2020, 13:05

Erik1908 schreef:Hoi Ferda,

Welkom hier. V.w.b de aankoopblunders: die hebben we allemaal gemaakt. Mijzelf incluis. Ik noem een Oban 14y OB.

Over IB's:
Het wordt een afgezaagd verhaal, maar als je je nieuwe blunders wil voorkomen, koop dan hier bij de diverse aanbieders IB samples. Er wordt extreem veel aangeboden van goedkoop tot duur. Plezier!

Bedankt Erik!

Ik heb samples een beetje links laten liggen vanwege meerdere redenen maar ga er toch mee beginnen. Het is niet meer vol te houden (budget/ruimte/gezondheid) om elke keer dat ik weer iets nieuws wil proberen een hele fles open te trekken. De honger naar nieuwe smaken is toch zo groot dat ik merk dat ik sommige flessen maar snel wegdrink om iets anders open te kunnen trekken. Dit doe ik omdat ik niet teveel flessen open wil hebben staan (de definitie van teveel is behoorlijk opgerekt in de loop van de tijd :o , zit nu rond 20-25 open flessen).
Ik ga zo even lekker rondneuzen in de samples aanbod :duimop
4 x

Tris
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Tris » 15 Sep 2020, 00:16

Hoi Ferda, veel plezier met de jacht naar mooie samples en flessen en welkom op het forum! :bigsmile
0 x
Afbeelding

Terug naar “Even voorstellen, dat vinden we leuk !”