Beleggen/passief inkomen

Als je wilt kun je hier in het kort aangeven wie je bent en vanwaar of wanneer je interesse voor Whisky is ontstaan dan wel wat je interesse of motivatie is. Deze achtergrondinformatie wordt door velen zeer gewaardeerd.
SirCharles
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Beleggen/passief inkomen

Ongelezen berichtdoor SirCharles » 14 Aug 2020, 12:12

Ben al enige tijd bezig met een klein maandelijks budget te investeren in aandelen en bitcoin om straks mijn karig pensioen enigszins te kunnen aanvullen.
Zo wil ik dat ook met whisky gaan doen door maandelijks een fles van maximaal €100 aan te schaffen en t.z.t met een winst(je) te willen gaan verkopen.

Grappig is dat ik zelf wel geheelonthouder ben en zodanig totaal geen verstand heb van de vele soorten whiskies die verkrijgbaar zijn en ben me nu dus intens aan het inlezen op verscheidene websites welke whiskies min of meer daarvoor geschikt zouden kunnen zijn.

Mijn eerste aankoop gedaan, een Glenfarclas 21 y.

Met vriendelijke groet,
Sir Charles :hoedaf
0 x

edwin5
Senior
Senior

Re: Beleggen/passief inkomen

Ongelezen berichtdoor edwin5 » 14 Aug 2020, 12:21

Hi! Wij zijn hier op dit forum minder van het beleggen (denk ik). Toch kan ik je wel een tip geven.

Ga op zoek naar flessen die goed zijn. Denk bijvoorbeeld nu aan de nieuwe reeks van NSS of probeer heel snel achter een hype te komen. Dan kan je weer de richting van glenallachie op.

Wil je echt iets verdienen dan kan je misschien het Ierse spul kopen. Of aanhaken bij smws en zo een hele goeie reeks te kopen. Denk bijvoorbeeld aan de speciale editie van smws die door corona door het dak ging op een veiling.

Meld je aan bij de nodige nieuwsbrieven, abonneer je op YouTube op de kanalen, ga langs de distillery om daar de flessen te lopen, stap eens bij een slijter naar binnen en koop daar je flessen.

Dit doen wij ook allemaal maar het mooie is we drinken het goddelijke drankje ook nog eens.

Succes met het verzamelen. Ik zou beginnen met de tobermory 24 jaar te kopen die hier op het forum staat.

Edwin
1 x

edwin5
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor edwin5 » 14 Aug 2020, 12:22

Iets anders wat ook leuk is om in te stappen zijn bots.
Maar ik denk als je een beetje in to crypto bent je dit al kent.
0 x

SirCharles
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor SirCharles » 14 Aug 2020, 12:35

Moest even googelen wat de afkortingen betekenen doch bedankt voor je reactie. Alle tips en of aanbevelingen stel ik zeer op prijs! :hoedaf
0 x

Daan
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Daan » 14 Aug 2020, 16:27

Of je nou gaat beleggen, in de crypto stapt of whisky gaat kopen als investering; ik zou als vuistregel aanhouden:

Stap alleen in dingen die je snapt. Als je aan je buurman niet kunt uitleggen hoe crypto werken en wat het verschil is tussen een custodial en non-custodial wallet provider, kun je er misschien beter niet aan beginnen (google maar eens op "exit scam" bijvoorbeeld, en "not your keys, not your crypto") En stap alleen in whisky die je zelf ook lekker vindt. Mocht de markt onverhoopt instorten en niemand wil het van je overkopen, dan heb je in elk geval iets liggen dat bij jouw smaak past en waar je vrolijk van wordt :)

En voor wat aandelen betreft, dit is puur mijn eigen mening, maar ik zou er voorlopig niet aan beginnen.
Zoals Warren Buffet altijd zegt: je kunt het beste gaan beleggen als het bloed door de straten loopt, en hoe lullig ook, dat moment gaat de komende jaren een keer komen. De manier van schuldfinanciering is gewoonweg niet houdbaar. Verdiep je er in welke partijen eigenlijk zorgen voor de oplopende aandelenmarkten in de VS en je komt al snel tot de conclusie dat het voornamelijk door één partij komt. De markt is ziek, heel ziek.
Er zullen ongetwijfeld sectoren zijn die gaan overleven of er goed door gaan komen (alles dat te maken heeft met primaire levensbehoeften, gok ik) maar ik zou zelf op het moment niet aan indexbeleggen gaan doen.

Succes!
3 x
The glass can be half empty or half full. As long as there's whisky in it.

Afbeelding

Erik1908
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Erik1908 » 14 Aug 2020, 17:54

Hallo Charles,

Dit is voornamelijk een forum voor liefhebbers. Veel info over welke whisky je moet kopen om te investeren ga je hier nauwelijks krijgen. Niet alleen omdat we het ook niet weten, maar vooral omdat het ons niet echt interesseert.

We zijn hier meer ginteresseerd in hoe de boel smaakt. En over die Glenfarclas 21y: die gaat niets toevoegen aan je pensioen, tenzij je hem dan op de 1e dag van pensioengerechtigde leeftijd opentrekt en hem opdrinkt. Dat uiteraard niet in 1 dag.

Toch suc6.
Laatst gewijzigd door Erik1908 op 14 Aug 2020, 19:33, 1 keer totaal gewijzigd.
3 x
Days up and down they come, like rain on a conga drum. Forgotten most, remember some but don't turn none away (Townes van Zandt).
Afbeelding

Wouter1981
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Wouter1981 » 14 Aug 2020, 18:15

Inderdaad Glenfarclas 21y gaat hem niet worden ben ik bang.
Nu instappen in fuyikai, is over een aantal jaar echt een cult whisky. (niet doen! Is een insider joke)

Verder wat Daan zegt: heb je er geen verstand van: begin er niet aan.
1 x
"Whisky, because no great story ever started with someone eating a salad"

Afbeelding
https://www.instagram.com/wonderingwhisky/

Greenmachine
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Greenmachine » 14 Aug 2020, 20:58

Ik ben lang geleden met bitcoins ingestapt toen je ze nog voor een paar euro kon kopen.
Die tijd is voorbij en zal met al die currency’s ook niet meer terugkomen.
Neem de adviezen van hierboven gewoon aan, alleen investeren in zaken die je snapt en alleen met geld dat je kunt missen.
Als laatste zoals ook al eerder is vermeld, wij drinken hier alleen whisky ;)
1 x

SirCharles
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor SirCharles » 14 Aug 2020, 21:54

Duidelijk en zal me via andere kanalen wenden evengoed wens jullie allen veel whiskygenot. :hoedaf
0 x

SirCharles
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor SirCharles » 14 Aug 2020, 22:22

Heb inmiddels een account aangemaakt op https://worldwhiskyindex.com/
:hoedaf
0 x

defeatless
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor defeatless » 15 Aug 2020, 00:57

Ik denk dat je inderdaad daar beter op je plek bent.
0 x

edwin5
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor edwin5 » 15 Aug 2020, 10:17

En nog aan bots gedacht?

Ik ben benieuwd hoe het je vergaat wil je een update sturen in dit topic? Misschien hebben andere lezer hier wel wat aan?

Dan kunnen ze van een ander perspectief dan die van ons lezen hoeveel werk er wel niet in gaat zitten en dat het niet zomaar kopen, bewaren en verkopen is.
0 x

edwinedje
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor edwinedje » 18 Aug 2020, 17:19

SirCharles schreef:Duidelijk en zal me via andere kanalen wenden evengoed wens jullie allen veel whiskygenot. :hoedaf

En derhalve de post gesloten
0 x
Afbeelding / Mijn Website met mijn Distillery Visits

Ik wil niet veel willen, want dan krijg je maar een deel...
...maar van de dingen die je niet wil krijg je altijd lekker veel. {Def P.}

Ik ben mezelf in principe dus dan ben ik in feite mij {Brainpower}

Terug naar “Even voorstellen, dat vinden we leuk !”