Even voorstellen!

Als je wilt kun je hier in het kort aangeven wie je bent en vanwaar of wanneer je interesse voor Whisky is ontstaan dan wel wat je interesse of motivatie is. Deze achtergrondinformatie wordt door velen zeer gewaardeerd.
Greentesoup
Actief lid
Actief lid

Re: Even voorstellen!

Ongelezen berichtdoor Greentesoup » 14 Aug 2020, 19:50

HammerHead schreef:Welkom, Youp.

Betreffende Redbreast ben ik het wel eens met de anderen hier. De 12 CS heeft gewoon veel meer body. Overigens als je nog niet vaak cask strength whisky drinkt is dat wel een overweging om voor de gewone 12 of 15 te gaan. Meer body wordt vooral veroorzaakt door het hogere alcoholpercentage en voor een minder 'getrainde' neus en tong kan de CS inderdaad scherper overkomen.

Mijn eerste CS staat volgend weekend pas op 't programma :P. Zal eerst dat is afwachten dan :bigsmile

Het hoogste qua ABV wat ik tot dusver op zitten tussen de 50-52%.
1 x
Afbeelding

Tris
Senior
Senior

Re: Even voorstellen!

Ongelezen berichtdoor Tris » 19 Aug 2020, 00:08

Ha Youp, welkom! :duimop
Goed dat ik je blij heb kunnen maken met een leuk flesje. :bigsmile

Redbreast vind ik ook heerlijk, met name de 21YO maar ook de 12YO Cask Strength kan ik goed waarderen.
De 12YO Cask Strength is wat mij betreft wel echt de vreemde eend in de bijt, pittiger, kruidiger en minder fruitig dan de rest, wat meer richting sherry en mout.

Had ik je post eerder gezien dan had ik je er een sample van gestuurd want ik heb er toevallig eentje open staan.
Die ik je gestuurd heb vind ik zelf eigenlijk nog lekkerder maar dat is geen Redbreast en het is een single cask.

De Caol Ila 25YO zou ik inderdaad ook niet aanraden, oude Caol Ila vind ik heerlijk maar om de een of andere reden ligt de gewone 25YO me niet zo.
Persoonlijk heb ik het idee dat Caol Ila tussen pakweg 1990 en 2000 toch net wat minder is, dan ga ik liever voor een jongere vanaf 1999 / 2000 of een oudere uit de jaren '80.

:Slainte
1 x
Afbeelding

Terug naar “Even voorstellen, dat vinden we leuk !”