Hallo, ik ben Romain

Als je wilt kun je hier in het kort aangeven wie je bent en vanwaar of wanneer je interesse voor Whisky is ontstaan dan wel wat je interesse of motivatie is. Deze achtergrondinformatie wordt door velen zeer gewaardeerd.
RomainZ
Actief lid
Actief lid

Hallo, ik ben Romain

Ongelezen berichtdoor RomainZ » 26 Jul 2020, 23:06

Bij deze wil ik me even voorstellen.
Ik ben Romain en woon in het mooie Heusden-Zolder in Belgisch Limburg. :belgie-vlag
Verder ben ik (bijna) 57 jaar oud en werk als proces controleur in de voedingsindustrie.

Sinds kort ben ik me beginnen te verdiepen in het het whisk(e)y-wereldje en ik mag me gerust een beginner noemen. :)

Om eerlijk te zijn ben ik al jaren een fervente speciale bieren liefhebber... maar wil dan toch eens proberen de sprong naar het gouden (alhoewel, ze blijken niet allemaal goudkleurig te zijn ;) ) godendrankje te maken.

De keuze van whisky ligt eigenlijk ook in het verleden, dit was zowat de enigste sterke drank, dat ik nogal eens in huis haalde.
Nadat ik een tijd geleden een single malt van de Lidl op de kop kon tikken (Ben Bracken Speyside single malt) was mijn interesse aangewakkerd. En al helemaal toen mijn schoonzoon me met een degustatie verraste van een stevige gepeate whisky van Islay... van dat moment was is helemaal verkocht.

Dus nu ben ik nu vooral op zoek naar kennis en kennissen in dit wereldje... :hoedaf
8 x

Jacky
Senior
Senior

Re: Hallo, ik ben Romain

Ongelezen berichtdoor Jacky » 27 Jul 2020, 10:06

Welkom Romain. Veel lees- en leerplezier
:nat
1 x
Afbeelding

Everything will be okay in the end. If it's not okay, there's always whisky...

Daan
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Daan » 27 Jul 2020, 12:57

Welkom op het forum Romain! :Slainte
1 x
The glass can be half empty or half full. As long as there's whisky in it.

Afbeelding

Freezeroz
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Freezeroz » 27 Jul 2020, 13:50

Hallo Romain,

Welkom op het whiskyforum :Slainte.

Groet Roelof
1 x

SirNagalot
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor SirNagalot » 27 Jul 2020, 14:15

Welkom, Romain.

Als je in Heusden-Zolder woont en je wat verder wil verdiepen in whisky, moet je zeker eens langsgaan bij Drankenshop Broekmans, die hebben een enorm groot aanbod aan whisky en zullen je zeker ook willen helpen als je vragen hebt.
1 x
Afbeelding

Jacky
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Jacky » 27 Jul 2020, 14:44

@SirNagalot
Bedankt voor de tip. Binnenkort verhuizen we richting Heppen (dichter bij Heusden-Zolder dan nu)
Ik veronderstel dat ik daar als niet Heusden-Zoldernaar ook welkom ben... :duimop
2 x
Afbeelding

Everything will be okay in the end. If it's not okay, there's always whisky...

SirNagalot
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor SirNagalot » 27 Jul 2020, 15:09

Jacky schreef:@SirNagalot
Bedankt voor de tip. Binnenkort verhuizen we richting Heppen (dichter bij Heusden-Zolder dan nu)
Ik veronderstel dat ik daar als niet Heusden-Zoldernaar ook welkom ben... :duimop

Ik zou vermoeden van wel :)
1 x
Afbeelding

Rien68
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Rien68 » 27 Jul 2020, 17:25

Welkom Romain!
1 x

RomainZ
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor RomainZ » 27 Jul 2020, 23:43

SirNagalot schreef:Welkom, Romain.

Als je in Heusden-Zolder woont en je wat verder wil verdiepen in whisky, moet je zeker eens langsgaan bij Drankenshop Broekmans, die hebben een enorm groot aanbod aan whisky en zullen je zeker ook willen helpen als je vragen hebt.

Oh... Broekmans is op een steenworp hier vandaag, en hun whisky verzameling was me zeker al opgevallen. Ik heb er ook al enkele van mee gebracht. Maar achteraf bekeken was dit wel een duurkoop... :?
En van de verkoper die daar aanwezig was.... Daar werd ik zelf al niet veel wijzer van...
Enfin, dit gebeurd me nu ook al niet meer. Ondertussen heb ik gemerkt dat dezelfde flessen en stuk goedkoper te vinden zijn online...
1 x

RomainZ
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor RomainZ » 27 Jul 2020, 23:45

Allee zeg.... In Limburg is iedereen welkom... En erbij... Zover woon je nu echt niet van Heusden-Zolder hé :bigsmile
1 x

RomainZ
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor RomainZ » 27 Jul 2020, 23:47

SirNagalot schreef:

Ik zou vermoeden van wel :)

Absoluut :P
1 x

SirNagalot
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor SirNagalot » 28 Jul 2020, 07:06

RomainZ schreef:

Oh... Broekmans is op een steenworp hier vandaag, en hun whisky verzameling was me zeker al opgevallen. Ik heb er ook al enkele van mee gebracht. Maar achteraf bekeken was dit wel een duurkoop... :?
En van de verkoper die daar aanwezig was.... Daar werd ik zelf al niet veel wijzer van...
Enfin, dit gebeurd me nu ook al niet meer. Ondertussen heb ik gemerkt dat dezelfde flessen en stuk goedkoper te vinden zijn online...

Oei. Da's minder natuurlijk! Ik ben er de laatste jaren niet meer geweest, maar ik had de indruk dat ze ook veel speciale flessen en single casks hebben.
0 x
Afbeelding

RomainZ
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor RomainZ » 28 Jul 2020, 09:29

SirNagalot schreef:
RomainZ schreef:

Als je in Heusden-Zolder...

Oei. Da's minder natuurlijk! Ik ben er de laatste jaren niet meer geweest, maar ik had de indruk dat ze ook veel speciale flessen en single casks hebben.

Ik ben (nog) geen kenner... Maar ik kan je wel zeggen dat er menig flesje whisky stond met een prijskaartje met 4 getallen :shock: .... op de bovenste schappen van het rek natuurlijk :)
0 x

MisterMonkeyDonkey
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor MisterMonkeyDonkey » 28 Jul 2020, 14:03

Ze zijn idd niet supergoedkoop nee. Wel een heel mooi aanbod. Succes hier en veel plezier in de whiskywereld :).
1 x

Christine
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Christine » 01 Aug 2020, 14:33

Welkom op dit leuke forum Romain!

Met vriendelijke groeten.
0 x
Life is like a box of chocolates, you never know what you're gonna get.

Terug naar “Even voorstellen, dat vinden we leuk !”