Hallo, ik ben Querijn

Als je wilt kun je hier in het kort aangeven wie je bent en vanwaar of wanneer je interesse voor Whisky is ontstaan dan wel wat je interesse of motivatie is. Deze achtergrondinformatie wordt door velen zeer gewaardeerd.
Qbeijer
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Hallo, ik ben Querijn

Ongelezen berichtdoor Qbeijer » 07 Mei 2020, 22:15

Hey allemaal,

Ik ben Querijn en woon in Amsterdam. Ik ben sinds een ruime week helemaal whisky fan en de wereld nog aan het ontdekken. Ik kan op dit moment zowel mijn Lagavulin 16 of Laphroaig QC waarderen maar ook de Springbank 10. Ben nog aan het zoeken zeg maar.

Leuk om hier te lezen en inspiratie op te doen voor de volgende fles. Ik merk nu al dat ik het collecten minstens zo leuk vind als het drinken / proeven.

Dat gezegd hebbende, welke whisky in de cat. <60e zouden jullie aanbevelen als volgende aanschaf. Ik sta open voor alles, omdat ik nog echt zoek naar mijn voorkeur. Naast de laga 16 en Laphroaig QC heb ik Springbank 10, Springbank CS 12 2019, aultmore 12, Ardbeg Wee Beastie, Glendronach 12.

Daarnaast wil ik graag om iets te vieren een mooiere fles kopen (wel om te drinken, niet bewaren) in de prijs cat. rond de 200e. Dus mochten jullie iets leuks weten, let me know!

Groeten,

Querijn
7 x

defeatless
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Hallo, ik ben Querijn

Ongelezen berichtdoor defeatless » 08 Mei 2020, 00:17

Hoi Querijn!

Welkom op het forum!

Wat betreft waar je moet beginnen met drinken is het altijd even zoeken. Je kan hier in het sample gedeelte prima aan de slag, dan koop je een sample van een fles en kun je tegen inkoopprijs proeven. Je zit dan niet met een fles die je niet lekker vindt.

Verder voor rond de €200,- zou ik naar de betere slijter gaan en daar je laten adviseren en ter plekken ook proeven. Een beetje slijter kan je dat gewoon bieden namelijk. Zelf zou ik niet zo snel zoveel uitgeven voor een fles. Al zijn de Tormore 1988 CA echt wel hun geld waard.
Maar als 'beginner' zou ik dat gewoon niet doen. Je kan dan beter drie of vier andere flessen kopen. Duur is echt niet per definitie heel goed.
0 x

Freezeroz
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Freezeroz » 08 Mei 2020, 00:22

Hallo Querijn, mooie introductie. Welkom op het whisky forum :Slainte.
Groet Roelof
0 x

Daan
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Daan » 08 Mei 2020, 08:21

Welkom op het forum Querijn! :Slainte

Leuke intro, maar ik moet me aansluiten bij defeatless: als je nog aan het ontdekken ben zou ik het langzaam opbouwen en niet direct voor de enorm dure flessen gaan. Je zult merken dat je geur en smaak meegroeien met het ontdekken van whisky. In die zin is het vaak zonde om vroeg te beginnen met "te goede" whisky, omdat je waarschijnlijk een hoop gaat missen (of je moet een natuurtalent zijn of iemand met een zeer goede geur en smaak)

Ik zou verschillende regio's en vattypen proberen, al dan niet met een leuk boekje ernaast (zijn er genoeg van).
Waarschijnlijk komt daar op een gegeven moment een voorkeur uit, of meerdere. Daarbinnen kun je dan gaan opbouwen met wat duurdere flessen.

Veel plezier met je zoektocht!
0 x
The glass can be half empty or half full. As long as there's whisky in it.

Afbeelding

Qbeijer
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor Qbeijer » 08 Mei 2020, 08:25

Dank allen! Ga ik doen!
1 x

Rien68
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Rien68 » 08 Mei 2020, 12:16

Welkom Querijn!
0 x

Tris
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Tris » 13 Mei 2020, 19:21

Hoi Querijn, welkom! :duimop

Mijn advies zou zijn om een setje mooie samples te bestellen bij mensen van het forum hier (Henri bijvoorbeeld heeft een waanzinnige collectie open flessen), ik weet zeker dat je dan mooie drams zal tegenkomen die bij je in de smaak gaan vallen en waarvan je misschien wel een flesje bij je thuis op de schoorsteenmantel wil zetten. :bigsmile

Sommige van de mannen die voor mij gepost hebben bieden ook samples aan, defeatless heeft altijd een leuke verzameling flessen met veel bang for your buck en Freezeroz doet range shares waardoor je makkelijk kennis kan maken met een selectie van een specifieke distillery.
Rien68 heeft ook mooie flessen open staan zag ik al.

Toen ik begon had je dat allemaal niet, ik ging altijd naar de Whiskykoning in Den Bosch om daar miniatuurtjes te halen, ook leuk. :Slainte
1 x
Afbeelding

Terug naar “Even voorstellen, dat vinden we leuk !”