Even Voorstellen Paul

Als je wilt kun je hier in het kort aangeven wie je bent en vanwaar of wanneer je interesse voor Whisky is ontstaan dan wel wat je interesse of motivatie is. Deze achtergrondinformatie wordt door velen zeer gewaardeerd.
Paul(MacScitzo)
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Even Voorstellen Paul

Ongelezen berichtdoor Paul(MacScitzo) » 01 Mei 2020, 15:26

Hallo mede whisky lovers ,
even voorstellen… mijn naam is Paul
En om direct te verklaren Paul(MacScitzo) mijn motto is “never drinking alone with Schizophrenia “ :gnif

Ik drink al wat langer whisky (bouwjaar ’62 en ben een "echte" liefhebber pakweg de laatste 20 jaar) en lees veel op verschillende fora, waaronder deze …. En vond het tijd om me ook maar eens te registreren.
Mijn eerste echte fles whisky die ik wel drinkbaar vond was een Glenfiddich 15 , geruild voor een wasmachine …
Daarvoor was het toch vaak JW -Red met veel ijs om de smaak wat te dempen.

Ik woon in het midden van het land en als jullie naar mijn Whiskybase account kijken ( het is gelukt een knopje onderin…. yeah) dan kan je wellicht ook opmaken wat mijn huis-dealer is …vW hier noemen ze mij Paul (Europees eiken) oftewel mijn “smaak” voorkeur is sterk gericht op Peatless Sherry, helaas steeds zeldzamer beschikbaar..
Zelf vind dat er twee soorten whisky zijn … die die ik lekker vind ……en die die ik niet zo lekker vind, zonder dat dat overigens iets over de kwaliteit hoeft te zeggen.

Wat ik de lekkerste whisky vind, lastig hoor, dat verschilt nog al eens per week … maar all time … Bunnahabhain XVIII , vW Longmorn 1996, Glenfarclas 2004 Vintage, maar ook veel recenter uitgekomen Arran 18 ….
Het leukste aan Whisky vind ik het telkens weer nieuwe ontdekken met andere smaken , die ik morgen ook weer ineens heel anders kan ervaren …

Ben een trouw bezoeker van het PotStill festival in Amersfoort (daar kan ik namelijk op de fiets heen) om te proeven en nieuwe dingen te ontdekken, ik probeer ook altijd als een trouwe zendeling vrienden over te halen mee te gaan , of bij mij thuis eens iets fatsoenlijks te drinken ..

Thuis heb ik twee kasten; de ene met open flessen ( niet op Whiskybase) en een met dichte flessen, dichte flessen zijn eigenlijk reserve flessen die ik ooit gekocht heb omdat ik deze erg lekker vond en er eentje voor reserve wilde.. maar dat is iets uit de hand gelopen… ik kan er overigens ook slecht afscheid van nemen ..dusss
Ik heb wel gemerkt dat door de jaren heen sommige dingen (zoals je smaak en haarkleur) toch veranderen, en in de toekomst wil/moet/zal ik wellicht toch afscheid nemen van verschillende flessen die ik ooit geweldig vond maar inmiddels mwah… (Rosebank bijvoorbeeld), maar afscheid is lastig .. dus voorlopig toch maar niet..

Mijn lief heeft met Thee wat ik met whisky heb ze is alleen niet zo van het verzamelen, maar we hebben altijd wel 10-12 verschillende losse zware thee ( zonder vreemde fruit smaakjes) in huis en ook met thee kan je veel smaken en geuren onderscheiden, maar zoals zij geen alcohol drinkt, drink ik geen thee..

Wel , tot zover, ……en in de toekomst zullen we elkaar vast wel eens tegenkomen in verschillende discussies..

Slàinte
Paul
9 x
Afbeelding

Freezeroz
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Re: Even Voorstellen Paul

Ongelezen berichtdoor Freezeroz » 01 Mei 2020, 15:34

Mooie introductie Paul :goedgedaan.
Welkom op het whisky forum :Slainte.
Groet Roelof
0 x

Mermur
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Mermur » 01 Mei 2020, 18:54

Welkom op het forum, Paul.

Ik hoef je dus niet te vragen of de Mortlach 1990 vW te koop is? ;)
0 x
Afbeelding

Rien68
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Rien68 » 01 Mei 2020, 19:51

Leuke intro Paul, welkom!
0 x

Freddy
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Freddy » 01 Mei 2020, 20:05

Mooi verhaal Paul en welkom. :hoedaf
0 x
Afbeelding

Ruil of verkoop samples van mijn open flessen behoort altijd tot de mogelijkheid.

Daan
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Daan » 01 Mei 2020, 21:44

Welkom op het forum Paul! :Slainte
0 x
The glass can be half empty or half full. As long as there's whisky in it.

Afbeelding

Tris
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Tris » 01 Mei 2020, 23:29

Welkom Paul, lekker blijven proeven en genieten! :bigsmile :duimop
0 x
Afbeelding

GlenMarcus
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor GlenMarcus » 02 Mei 2020, 13:40

Welkom op het forum!

Mooie intro
0 x

Paul(MacScitzo)
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor Paul(MacScitzo) » 02 Mei 2020, 16:57

Mermur schreef:Welkom op het forum, Paul.

Ik hoef je dus niet te vragen of de Mortlach 1990 vW te koop is? ;)

Neuh voorlopig ben ik nog erg gehecht aan de inhoud van mijn kast, maar zeg nooit nooit, ik zie dat je nogal weg bent van Mortlach?.
1 x
Afbeelding

Terug naar “Even voorstellen, dat vinden we leuk !”