Momenteel woonachtig in Amsterdam en best wel gek van Whisk(e)y.
Geboren 9 Mei 1981 midden in het Brabantse Land oftewel Breda.
Mijn eerste echte fles is volgens mij Glenkinchie 12YO geweest, destijds dronk ik als 18 jarige graag een drammetje na het eten, van cognac ben ik op een gegeven moment overgestapt op Whisky omdat daarin mijns inziens meer te ontdekken en beleven valt.
Dan ben ik na een fles Dalwhinnie 15YO die me echt niet beviel een tijdje gestopt, dat vond ik helemaal niks.

Tot ik op een dag een interview met Allan Holdsworth (magistrale gitaartovenaar) in een gitaarmagazine las waar hij Glenmorangie aanhaalde.
De dag erop ging ik naar de G&G en heb ik een flesje Glenmorangie 10YO gehaald, zo weer een beetje erin gerold en uiteindelijk lid geworden van Usquebaugh Society en King's Court Whisky Society.
Een tijd lang weer eruit gestapt omdat het best een dure hobby is en nu ben ik inmiddels weer een aantal jaar actief, heb soms wel hier op het forum wat gelezen maar nu zet ik uiteindelijk de stap ook hier aan te schuiven.
Lekkerste Whisk(e)y?
Kan ik zo niet zeggen maar ik hou wel van Highlands (Balblair, Ben Nevis, Clynelish, Glen Garioch, enz.), Speysiders op sherry maar ook de (oudere) fris fruitige bourbon varianten, daarnaast af en toe nog wat peat (met name Caol Ila, Laphroaig of Port Charlotte) en op zijn tijd gaat een Ier er ook wel in.
Het leukste aan Whisk(e)y vind ik eigenlijk het samen proberen maar ook het ontdekken van de verschillende smaken en hoe dit elke keer weer kan veranderen, de ene dag is de andere niet zullen we maar zeggen.
Mijn vriendin met wie ik samenwoon in denk ik een van de kleinste appartementjes in Amsterdam lust ook wel een glaasje, meestal delen we een glaasje samen maar als ik zie wat zij soms voor slokken neemt van cask strength Whisky...
Lieve meid en we hebben veel plezier samen.
Ik heb meestal wel zo'n 20 a 30 flesjes open en ik ben ook te vinden op Whiskybase.
Kijk ernaar uit om gezellig met de mensen hier wat over Whisk(e)y en anders lekkers te babbelen.