Hoi ik ben Tristan

Als je wilt kun je hier in het kort aangeven wie je bent en vanwaar of wanneer je interesse voor Whisky is ontstaan dan wel wat je interesse of motivatie is. Deze achtergrondinformatie wordt door velen zeer gewaardeerd.
HammerHead
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: Hoi ik ben Tristan

Ongelezen berichtdoor HammerHead » 01 Apr 2020, 16:16

gerritbakker57 schreef:en dan dacht ik dat wel een beetje bij was met muziek :Cry Ken er zegge en schrijven 2 van :Pipersmile

Het is tegenwoordig ook zo goed als onmogelijk om bij te blijven. Ja, alles is veel makkelijker beschikbaar, maar er komt ook veel meer uit dan pakweg 20/30 jaar geleden.

Maar een leuk lijstje artiesten Tristan. Zeker de wat meer heavy kant doet het hier ook goed (en Coltrane natuurlijk, maar die is boven alles verheven). Isis is altijd wel een favoriet geweest van mij, maar ook de nog net wat hardere spin-offs als Old Man Gloom en Sumac.
0 x

FGG
Aanbod sub-moderator
Aanbod sub-moderator

Ongelezen berichtdoor FGG » 01 Apr 2020, 18:31

Tris schreef:
FGG schreef:Welkom op 't Forum, Tristan.

Dan zijn we dus beide whisky-liefhebbers én muzikanten. Raakvlakken genoeg dus.

Florian

Bedankt Florian. :)

We weten allebei dat Whisk(e)y om te proeven/drinken is maar nu ben ik wel benieuwd wat jij doet qua muziek. :D

Afbeelding

:bigsmile
0 x
Whisky is the answer... (I don't remember the question)

Afbeelding

Mijn samplelijst

Tris
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Tris » 01 Apr 2020, 22:32

@HammerHead:
Isis heb ik nog live mogen zien in de Effenaar (Eindhoven), staat hoog bovenaan mijn lijstje met meest indrukwekkende en memorabele Rockconcerten die ik ooit heb ervaren. :duimop
Zo kom ik ook een beetje aan het lijstje omdat ik veel van die artiesten live heb gezien en het concert me nog steeds bijgebleven is.
De andere bands die je noemt ken ik eigenlijk niet, moet ik eens gaan beluisteren.

@FGG:
Haha, tof!
Metal denk ik? :bigsmile
0 x
Afbeelding

Orkney
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Orkney » 02 Apr 2020, 00:55

[/quote]

Bedankt voor het welkom. :)

Highland Park kan zeker fantastisch zijn, ooit eens de 18YO in dumpy fles opgeduikeld en die was absolutely fabulous.

Zeker mooi, maar ook nu bottelen ze nog hele mooie, vind ik!! Dure, maar ook betaalbare, zoals bijvoorbeeld de Dragon Legend,

Ah, dus nog een Lochside 1981 verzamelaar?
Ik heb maar 1 flesje hoor. :P ;)

Ik heb 1 Lochside open, een 1991, heerlijke botteling.
https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... de-1991-dl

Talisker vind ik leuk maar het huidige aanbod is vrij dramatisch, pas de 8YO opengemaakt en ook een sampletje van de 15YO gehad en dat moeten dan speciale edities zijn, tja. :Cry
Gek hoe Diageo het wel redelijk voor elkaar krijgt met andere distilleries maar van Talisker maken ze maar een potje met dat ruigspul of hoe het ook allemaal heet, en de 10YO en 18YO zijn helemaal niet heet meer. :lol:

Caol Ila is misschien wel de meest consistente distillery van Islay en Diageo mijns inziens, blijft goed spul (ook de gewone 12YO bijvoorbeeld).

Dailuaine vind ik ook lekker maar daar heb ik pas recent een paar flesjes van aan mijn collectie toegevoegd dus ik heb er nog niet zoveel ervaring mee.

Dailuaine, hiervan heb ik een mooie 12YO van DoD die zeer binnenkort opengaat.........
https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... e-1999-dod

Qua stemming ben ik het helemaal met je eens, daarom heb ik een vrij bonte verzameling.
Uiteindelijk hangt het er ook vanaf wat voor ervaring je met een bepaalde Whisk(e)y hebt gehad of je er meer of minder in wil duiken, het moet je interesse en zintuigen wekken als het ware.[/quote]
0 x
Highland Park: The best spirit in the World!
Afbeelding

Tris
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Tris » 04 Apr 2020, 06:43

De Dragon Legend, die ken ik eerlijk gezegd niet.
Wat vind je van het verschil qua peating level bij Highland Park dan, ten opzichte van vroegere bottelingen?

Hoe is die Lochside 1991, heeft 'ie ook dat tropisch fruit?

Altijd leuk een toffe Dailuaine, laat 'm je smaken! :Slainte
0 x
Afbeelding

Terug naar “Even voorstellen, dat vinden we leuk !”