ik ben ... beardedjohnie
-
beardedjohnie
- Nieuwkomer

ik ben ... beardedjohnie
hoi ik ben johnie uit katwijk
ik drink sinds vorig jaar whisky , hiervoor dronk ik cognac,
maar als je eenmaal aan de whisky geroken heb laat je de cognac snel staan
ik heb hier o.a.
talisker 10yr
talisker 12yr (dicht)
talisker 18yr
talisker 25yr old release2006 (nog dicht)
laphroig
springbank single malt
ik weet niet of dit jullie smaak een beetje is ,maar vooral talisker vind ik erg lekker
ik wil hier een beetje rondkijken en informeren voordat ik aan de duurdere whisky gaat beginnen!
ik drink sinds vorig jaar whisky , hiervoor dronk ik cognac,
maar als je eenmaal aan de whisky geroken heb laat je de cognac snel staan
ik heb hier o.a.
talisker 10yr
talisker 12yr (dicht)
talisker 18yr
talisker 25yr old release2006 (nog dicht)
laphroig
springbank single malt
ik weet niet of dit jullie smaak een beetje is ,maar vooral talisker vind ik erg lekker
ik wil hier een beetje rondkijken en informeren voordat ik aan de duurdere whisky gaat beginnen!
0 x
Re: ik ben ...
Hoi Johnny, ook ik ben nog minder dan een jaar bezig met whisky, maar talisker behoort zeker tot mijn favorieten, net als laphroaig. Maar het leertempo zeker als je hier actief bent gaat enorm snel (kijk maar naar mijn huidige collectie en daar staat nog geen eens alles op). Veel plezier hier!
0 x
Re: ik ben ...
Hallo johnie, welkom op dit smakelijk forum.
Of jouw smaak "onze" smaak is, is des keizers baard of te wel irrelevant. Als dit jouw smaak is, leef je uit! Je noemt overigens prachtige whiskies, daar is niets mis mee. En duurdere whiskies? Niet (meteen) doen! Talisker 25 (2006) kost zo vanaf 150 euro, da's best een stevige prijs voor een 70cl fles.
Lees dit forum maar eens rustig door en je zal zien dat er heel veel moois te vinden is voor (veel) minder dan de helft van een Talisker 25. Overigens wil ik niet zeggen dat de Talisker 25 te duur is, absoluut niet, maar ik wil benadrukken dat er zo ontzettend veel voor veel minder onder de zon is.
Veel lees- en postplezier!
Groeten,
Steven
Of jouw smaak "onze" smaak is, is des keizers baard of te wel irrelevant. Als dit jouw smaak is, leef je uit! Je noemt overigens prachtige whiskies, daar is niets mis mee. En duurdere whiskies? Niet (meteen) doen! Talisker 25 (2006) kost zo vanaf 150 euro, da's best een stevige prijs voor een 70cl fles.
Lees dit forum maar eens rustig door en je zal zien dat er heel veel moois te vinden is voor (veel) minder dan de helft van een Talisker 25. Overigens wil ik niet zeggen dat de Talisker 25 te duur is, absoluut niet, maar ik wil benadrukken dat er zo ontzettend veel voor veel minder onder de zon is.
Veel lees- en postplezier!
Groeten,
Steven
Laatst gewijzigd door Fi-Wi op 19 Feb 2011, 19:36, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Re: ik ben ... beardedjohnie
Welkom Johnie.
Om een of andere reden vermoed ik dat je van Talisker houdt. Die valt bij de meeste liefhebbers wel goed.
Ik zal dit maar als een retorische vraag beschouwen.
Als dit, "onze" smaak zou zijn, zou het wel heel saai zijn in de whiskywereld ... én op dit forum.... daar zul je snel genoeg achter komen
Om een of andere reden vermoed ik dat je van Talisker houdt. Die valt bij de meeste liefhebbers wel goed.
beardedjohnie schreef:...ik weet niet of dit jullie smaak een beetje is ,maar vooral talisker vind ik erg lekker
Ik zal dit maar als een retorische vraag beschouwen.
Als dit, "onze" smaak zou zijn, zou het wel heel saai zijn in de whiskywereld ... én op dit forum.... daar zul je snel genoeg achter komen

0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
-
beardedjohnie
- Nieuwkomer

bedankt voor het welkom !
ik ben niet zo'n grote drinker hoor ! 3/4 whisky's p/w ongeveer
voorTalisker 25 (2006) heb ik ongeveer 100 euro betaalt
gr
ik ben niet zo'n grote drinker hoor ! 3/4 whisky's p/w ongeveer
voorTalisker 25 (2006) heb ik ongeveer 100 euro betaalt
gr
0 x
Ha (bijna) naamgenoot! Welkom hier!
Die Talisker 25yo is de laatste tijd inderdaad veel in de aanbieding en te verkrijgen voor 100 euro. Voor mij persoonlijk een te hoge prijs voor een dram; ik kan nog zeker genieten van de goedkopere varianten! Maar ieder z'n ding
Valt me op dat er de laatste tijd veel Talisker liefhebbers rondzwerven hier...
Die Talisker 25yo is de laatste tijd inderdaad veel in de aanbieding en te verkrijgen voor 100 euro. Voor mij persoonlijk een te hoge prijs voor een dram; ik kan nog zeker genieten van de goedkopere varianten! Maar ieder z'n ding
Valt me op dat er de laatste tijd veel Talisker liefhebbers rondzwerven hier...
0 x
Ja, John(Jaydie), inderdaad veel Talisker liefhebbers, waartoe ik mijzelf ook reken! Het is een echte godendrank! Enne, we zijn geen zwervers, hoor, wij zijn whisky-aficionado's en gaan recht op ons doel af. Net als Johnie hè, welkom op het bekendste whiskyforum van Nederland en ik wens jou ontzettend veel plezier
En ja, omdat Katwijk vlak bij Leiden ligt, heb jij die Talisker 25yo voor € 99,95 kunnen kopen,hè, want ik heb er ook twee gekocht.
En de bolleboos van die zaak kijkt op dit moment gezellig mee, hè Jack, ook welkom trouwens!
En ja, omdat Katwijk vlak bij Leiden ligt, heb jij die Talisker 25yo voor € 99,95 kunnen kopen,hè, want ik heb er ook twee gekocht.
0 x
-
beardedjohnie
- Nieuwkomer

hoi, ik vind aficionado wel een mooie benaming iig beter dan zwerver (al geloof ik niet john dat bedoelde)
hoewel katwijk vlakbij leiden ligt ,heb ik deze fles gewoon in katwijk gekocht bij mijn eigen slijter
hoewel katwijk vlakbij leiden ligt ,heb ik deze fles gewoon in katwijk gekocht bij mijn eigen slijter
0 x
Hoi beardedjohnie welkom hier,
voor iemand die net een jaartje is begonnen heb je al een fijn & lekker assorti in huis
ben al een paar jaartjes langer bezig maar denk dat ik nog veel te proeven heb
voor iemand die net een jaartje is begonnen heb je al een fijn & lekker assorti in huis
ben al een paar jaartjes langer bezig maar denk dat ik nog veel te proeven heb

0 x
Groeten Richard
beardedjohnie schreef:hoi, ik vind aficionado wel een mooie benaming iig beter dan zwerver (al geloof ik niet john dat bedoelde)
Ach, 't was maar 'n domme gok natuurlijk

0 x
I_SPEY schreef:Ach, 't was maar 'n domme gok natuurlijk
Of een slimme tip, het is maar hoe je het bekijkt.
0 x
-
beardedjohnie
- Nieuwkomer

Fi-Wi schreef:I_SPEY schreef:Ach, 't was maar 'n domme gok natuurlijk
Of een slimme tip, het is maar hoe je het bekijkt.
is ook zo natuurlijk....who's jack?
0 x
Terug naar “Even voorstellen, dat vinden we leuk !”