Even voorstellen: SH81

Als je wilt kun je hier in het kort aangeven wie je bent en vanwaar of wanneer je interesse voor Whisky is ontstaan dan wel wat je interesse of motivatie is. Deze achtergrondinformatie wordt door velen zeer gewaardeerd.
SH81
Actief lid
Actief lid

Even voorstellen: SH81

Ongelezen berichtdoor SH81 » 28 Apr 2019, 17:12

Inmiddels ben ik alweer zo'n 3 weken op dit forum aan het rondkijken, dus word wel tijd om me even voor te stellen. Mijn naam is Stijn en woon in het zuiden van Brabant, omgeving Tilburg en Breda.

Zoals eerder gemeld heb ik (getipt door een vriend) redelijk impulsief een fles Lagavulin 16 gekocht. Sindsdien ook gelijk 'verkocht' en me meer gaan verdiepen in whisky met inschrijving op dit forum als gevolg. Na deze aankoop heb ik twee 'batches' met samples gekocht en ben zo aan het ontdekken gegaan.

De lekkerste whisky's tot zover vind ik de Lagavulin 16, Springbank 15, Talisker 2001.
Ook gedronken & 'OK' bevonden zijn: Ardbeg Uigeadai, Aberlour A'bunadh #57 & Aberlour 12 DC.
Minder gecharmeerd was ik van: Glenfiddich 12 jr, Glenfiddich vintage cask & Millstone 2013 Fanbase Bottling.

Ondertussen zijn ook een fles Springbank 10, Clynelish 14 en Bowmore 12 besteld en onderweg naar mijn collectie. Deze voornamelijk gekozen obv positieve berichten hier op het forum en het sample van de Springbank 15. Voornaamste 'struikelblok' wat ik momenteel ervaar is dat ik vanuit de 'standaard' flessen van diverse merken en soorten wil ontdekken waar mijn voorkeuren liggen. Hierbij heb ik inmiddels een whishlist van zo'n 15 flessen opgebouwd, wat het ook meteen een potentieel kostbare ontdekking maakt. In het sample aanbod komen vaak juist de wat meer zeldzame en aparte whisky's voorbij. Indien er mensen zijn die ook samples van de wat meer 'standaard' whisky's aan kunnen bieden, dan hou ik me aanbevolen :goedgedaan

Tot zover voor nu :Slainte

Mvg, Stijn
5 x

pascaldo
Senior
Senior

Re: Even voorstellen: SH81

Ongelezen berichtdoor pascaldo » 28 Apr 2019, 18:22

Welkom Stijn,

Ik zou zeggen kijk hier eens naar;

Range Share 3! Met Balvenie, Caol Ila en Dalmore.

Daar zitten hele ranges van standaard bottelingen die je mss zoekt.
2 x
Afbeelding

SH81
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor SH81 » 28 Apr 2019, 18:37

Bedankt voor de tip! :goedgedaan Had deze al eens voorbij zien komen, maar dacht dat deze al uitverkocht was. Nu toch nog maar even nagevraagd.
1 x

Jacky
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Jacky » 28 Apr 2019, 19:11

Welkom Stijn.
Veel leesplezier hier op het forum...
:nat
1 x
Afbeelding

Everything will be okay in the end. If it's not okay, there's always whisky...

Freezeroz
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Freezeroz » 28 Apr 2019, 20:05

Welkom op het forum Stijn.
Mooie introductie :goedgedaan.
Ik heb je een PB gestuurd over je vraag naar OB whisky.
Groet Roelof
1 x
Afbeelding
Bekijk mijn mooie Range Share sets ook maar eens.

Alex
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Alex » 29 Apr 2019, 08:18

Hoi Stijn, welkom op het forum :Slainte
Er is op dit forum een enorm sample aanbod, en als je wat rond snuffelt zul je merken dat je ook de standaard whisky's tegen komt.
1 x
Afbeelding

JacobaEd
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor JacobaEd » 29 Apr 2019, 12:28

welkom, leuke intro
1 x

Joerihoste
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Joerihoste » 29 Apr 2019, 12:44

Welkom op het forum Stijn. Veel plezier hier - ik zou zeker de Lagavulin 12 YO Cask Strength en Distiller's Edition ook aanbevelen - jaarlijkse releases binnen hun standaardgamma en heerlijke drams!

-Joeri
1 x
Afbeelding
SMWS PROEVERIJ AMSTERDAM 22 SEPTEMBER 15.00 - 17.00 > J.D. William's Whisky Bar, Prinsenstraat 5

JvR
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor JvR » 29 Apr 2019, 13:05

Welkom, als je je lijstje even post kunnen 'we' misschien ook al wat tips geven.
1 x

SH81
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor SH81 » 29 Apr 2019, 20:46

Bedankt allen voor de reacties en tips. Inmiddels is via Freezeroz :goedgedaan een setje Caol Ila, Balvenie en Lagavulin onderweg.
2 x

SH81
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor SH81 » 29 Apr 2019, 20:58

JvR schreef:Welkom, als je je lijstje even post kunnen 'we' misschien ook al wat tips geven.

Hieronder wat ik in mijn 'whishlist' heb staan. Wel de notitie erbij dat deze tot op heden vrij snel wisselt door opgedane indrukken:
Highland park 12, Four roses single barrel, Ardbeg 10, Laphroaig Quarter Cask, Nikka from te barrel, Ledaig 10, Ardmore tradition, Big Peat, Glen Scotia 15

Van deze whisky's uit mijn lijstje heb ik inmiddels een sample of fles (onderweg):
Springbank 10, Clynelish 14, Caol Ila 12, Balvenie 12, Kilkerran 12, Bowmore 12&15.
0 x

JvR
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor JvR » 29 Apr 2019, 21:06

SH81 schreef:
JvR schreef:Welkom, als je je lijstje even post kunnen 'we' misschien ook al wat tips geven.

Hieronder wat ik in mijn 'whishlist' heb staan. Wel de notitie erbij dat deze tot op heden vrij snel wisselt door opgedane indrukken:
Highland park 12, Four roses single barrel, Ardbeg 10, Laphroaig Quarter Cask, Nikka from te barrel, Ledaig 10, Ardmore tradition, Big Peat, Glen Scotia 15

Van deze whisky's uit mijn lijstje heb ik inmiddels een sample of fles (onderweg):
Springbank 10, Clynelish 14, Caol Ila 12, Balvenie 12, Kilkerran 12, Bowmore 12&15.

:goedgedaan, persoonlijk zou ik in het begin een keuze maken tussen de ardbeg laph en ledaig, dit zijn allen flink gedurfde Jongens. De big Pest zou ik nog even skippen, niet echt een toevoeging tov bovenstaande. De Ardmore is volgens mij niet zo speciaal , dus die ook missen. Four roses is bourbon, weet je zeker dat je daar van houdt? Nikka is een blend vind ik zelf niet zo fantastisch, maar daar denken anderen heel anders over.

Ik denk dat je tot nu toe goede keuzes in je aanschaffen hebt gedaan trouwens!
1 x

dannyp44
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor dannyp44 » 29 Apr 2019, 21:16

Van deze lijst zou ik zeker gaan voor Ardbeg en Ledaig. 2 van mijn favorieten. Voor de rest op zoek naar samples om toekijken of het je smaak is. Heb zelf net een aantal Bourbon op maar die vielen echt tegen maar gelukkig waren het samples dus dan kun je nog eens iets proberen.
1 x

Ardking
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Ardking » 29 Apr 2019, 21:33

Hey welkom en lekker bezig zeg! Have fun, genoeg te ontdekken zeker qua smaken! :duimop
1 x
"Volo et Valeo"

Freezeroz
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Freezeroz » 29 Apr 2019, 22:10

Leuk om te lezen hoe het begin van je whisky 'reis' er tot nu toe uit ziet.
Er valt nog heel veel lekkers te ontdekken in de fascinerende whisky wereld :Slainte.
1 x
Afbeelding
Bekijk mijn mooie Range Share sets ook maar eens.

Terug naar “Even voorstellen, dat vinden we leuk !”