Eaglesburn

Als je wilt kun je hier in het kort aangeven wie je bent en vanwaar of wanneer je interesse voor Whisky is ontstaan dan wel wat je interesse of motivatie is. Deze achtergrondinformatie wordt door velen zeer gewaardeerd.
Eaglesburn
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Eaglesburn

Ongelezen berichtdoor Eaglesburn » 05 Apr 2019, 14:39

Beste Allemaal,

Freezeroz maakte mij er attent op nadat hij en een ander forum lid zochten in de voorstellen bak,
dat ik me mezelf nooit voorgesteld heb.

Hierbij een poging:

Nou beste allemaal ik ben Bart, uit Arnhem, en eigenaar en distillateur van Eaglesburn Distillery naast mijn freelance werk als editor en producer in de media wereld. Mijn liefde voor whisky is letterlijk op mijn verjaardag in 2007 gestart, een goede vriend/regisseur waar ik een klus voor had gedaan(onbetaald) in Rotterdam (6 weken lang in de kou op hoge gebouwen staan in oktober/november) vond dat ik wel heel veel tegen het onderkoelde aan had gezeten op de shoot en gaf me een quarter cask Laphroaig cadeau... Niet de meeste normale whisky om mee te beginnen maar ja ik was verkocht, het rokerige, medicinale... Wauw... En ja ik had nog nooit whisky gedronken aar vond het fantastisch.

Enter een andere goede vriend die een hekel aan Laphroaig, een springbank fan boy is en op dat moment thuis aan een heel mooi 3x 20cl setje balvenie's zat, hij heeft me geïntroduceerd aan wat voor mij het summum aan whisky werd, The Balvenie...

Deze bewuste vriend is al zijn hele leven afgekeurd en zit dusdoende in de WAJONG, kan hij niks aan doen, geboren met een hersen afwijking die hem pas als het licht word melatonine aan laat maken, oftewel hij kan pas slapen als de normale mens naar zijn of haar werk gaat... Maar om te zorgen dat hij toch verbonden blijft met de wereld en geen kluizenaar word kookt hij voor een groep vrienden inclusief yours truly, mijn afspraak sinds jaar en dag met hem, jij kookt, een andere ,maat doe de afwas, nog 1 betaald voor het eten en ik, ik neem elke week een andere fles whisky mee... Ondertussen zijn we zo een 550/560 flessen verder en doe ik het nog steeds met veel plezier.

Maar het bracht mij op den duur ook eens in Schotland, en aldaar kwam in toevallig helemaal on gepland... Ik was de eerste keer puur om met mn Audi TT te toeren (blame Top Gear), langs Dufftown en Balvenie, lang verhaal kort, sinds 2012 kom ik er elk jaar minimaal 1x, maar het gaf mij ook de inspiratie alle andere distilleerderijen die ik kon te bezoeken... en in de tussentijd begon er een ander lampje te branden, dit wil ik zelf kunnen!

En zo geschiede, sinds 2015 ben ik de trotse uitbater van Eaglesburn Distillery, begonnen achter in de tuin, en op zolder, en van daaruit naar Doesburg naar een 160m2 kelder waar alles aanwezig is... Daar maak ik op dit moment 5 verschillende soorten gin, gerijpte rum, de beste vodka ter wereld (volgens de spirit business 2018) en natuurlijk de Eaglesburn Single Malt Single Cask Dutch Whisky.

mvg
Bart Joosten
Eaglesburn
8 x

Freddy
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: Eaglesburn

Ongelezen berichtdoor Freddy » 05 Apr 2019, 15:13

Welkom als nog Bart :hoedaf
0 x
Afbeelding

Ruil of verkoop samples van mijn open flessen behoort altijd tot de mogelijkheid.

Freezeroz
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Freezeroz » 05 Apr 2019, 15:20

Hey collega,

Het voelt wel een beetje gek om iemand welkom te heten die hier al drie jaar langer rondloopt dan ikzelf :P.
Bij deze welkom Bart :Slainte.

Groet Roelof
1 x

Rien68
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Rien68 » 05 Apr 2019, 15:22

Mooie intro bart!
0 x

GlenMarcus
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor GlenMarcus » 05 Apr 2019, 15:34

Welkom Bart,

Mooie introductie!
0 x

HammerHead
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor HammerHead » 05 Apr 2019, 16:59

Welkom Bart, nog niks van Eaglesburn mogen proeven, ben er wel benieuwd naar.
0 x

gerritbakker57
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor gerritbakker57 » 05 Apr 2019, 20:01

mooie introductie Bart! En gelukkig ook weer eens een auto liefhebber erbij :duimop
0 x

Joerihoste
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Joerihoste » 06 Apr 2019, 15:55

Pracht van de introductie Bart - hoop binnenkort eens een Eaglesburn aan de lippen te kunnen zetten!
0 x
Afbeelding
SMWS PROEVERIJ AMSTERDAM 19 MEI 15.00 - 17.00 : J.D. WILLIAMS WHISKY BAR, Prinsenstraat 5, 1015DA Amsterdam
Tickets : https://www.smws.com/mystery-whisky-tasting-amsterdam

Freezeroz
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Freezeroz » 06 Apr 2019, 16:31

Joerihoste schreef:Pracht van de introductie Bart - hoop binnenkort eens een Eaglesburn aan de lippen te kunnen zetten!

Daarvoor heeft Bart, speciaal voor het forum, 2 flesjes ter beschikking gesteld.

Eaglesburn batch 1 & 2.
0 x

Daan
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Daan » 06 Apr 2019, 17:24

Welkom op het forum Bart! :Slainte
0 x
The glass can be half empty or half full. As long as there's whisky in it.

Ardking
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Ardking » 29 Apr 2019, 21:38

Welkom en Doesburg das om de hoek dus proeverijtje maar eens bespreken binnenkort! Have fun hier!
0 x
"Volo et Valeo"

FGG
Aanbod sub-moderator
Aanbod sub-moderator

Ongelezen berichtdoor FGG » 30 Apr 2019, 07:56

Welkom op 't Forum, Bart.

Kijk rustig even rond hier. :bigsmile

Florian
0 x
Whisky is the answer... (I don't remember the question)

Afbeelding

Mijn samplelijst

Terug naar “Even voorstellen, dat vinden we leuk !”