Hier is Peat Freak
-
Peat Freak
- Nieuwkomer

Hier is Peat Freak
Ik ben dus Peat Freak en zoals mijn nickname doet vermoeden heb ik een voorkeur voor geturfde whiskies. De Islay-whiskies behoren dus tot mijn favorieten, hoewel dit niet wil zeggen dat ik geen andere Schotse of niet-Schotse drams weet te appreciëren, in tegendeel. De Ierse vind ik ook prima en de Amrut Peated vind ik zalig, ondanks zijn hoog percentage alcohol (62,78%, cask strength).
Hoe lang ik al met whisky bezig ben is moeilijk te zeggen, maar dat zal nu ongeveer een vijftal jaar zijn. Ik ben er ook niet dag in dag uit mee bezig, maar ik beschouw deze drank wel als een verrijking. Een kenner ga ik mezelf niet noemen, ik weet wat ik lekker vind en wat niet en daar draait het toch om, vind ik. Gezellig met vrienden genieten van een goeie dram en erover babbelen vind ik fantastisch. En zo kom je natuurlijk ook veel te weten en dat is toch handig meegenomen.
Slainté!
Hoe lang ik al met whisky bezig ben is moeilijk te zeggen, maar dat zal nu ongeveer een vijftal jaar zijn. Ik ben er ook niet dag in dag uit mee bezig, maar ik beschouw deze drank wel als een verrijking. Een kenner ga ik mezelf niet noemen, ik weet wat ik lekker vind en wat niet en daar draait het toch om, vind ik. Gezellig met vrienden genieten van een goeie dram en erover babbelen vind ik fantastisch. En zo kom je natuurlijk ook veel te weten en dat is toch handig meegenomen.
Slainté!
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Re: Hier is Peat Freak
Welkom op het forum, Peat Freak. Welke Islay heeft je voorkeur?
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
Welkom op dit forum! Hou zelf ook wel een peated dram in alle vormen en maten (net vanmiddag een Millstone Peated geproefd en deze is erg licht peated en dan vooral in de nasmaak en is ook naar mijn idee wel een aanradar), naast alle andere mooie drams die er nog te ontdekken zijn.
0 x
Welkom hier! Kijk zojuist bij Dennis en die is ook peat gericht! Is natuurlijk ook heerlijk spul (maar... You love it or hate it!)
0 x
-
Peat Freak
- Nieuwkomer

Johan Brugge vroeg wel whisky van het eiland Islay mijn voorkeur wegdraagt. Welnu, dat is moeilijk te zeggen. Hier thuis zijn drie Isay-whiskies, met name een Bruichladdich, Coal Ila en Bowmore. Die Bowmore, de enigma-uitgave, vind ik van de drie het beste, op de voet gevolgd door de Bruichladdich 'Waves'. Van Coal Ila heb ik er twee, een cask strength (66,7%, zonder een beetje water te straf eigenlijk) en de 12-jarige.
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Peat Freak schreef:Van Coal Ila heb ik er twee, een cask strength (66,7%, zonder een beetje water te straf eigenlijk) en de 12-jarige.
Is dat een schrijffout, want anders is dat idd wel wat sterk zonder water. Mijn cask strength is 58.6 % en met een beetje water komt hij helemaal los. Ben je geen fan van Ardbeg?
En zeg maar gewoon Johan.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Welkom, ... een bijna naamgenoot
Alleen voor mij geldt dat turf mag maar wel met mate....
Alleen voor mij geldt dat turf mag maar wel met mate....
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
welkom Peat Freak en veel plezier hier! Ik vind de Bowmore Enigma inderdaad ook erg goed, die staat hier nog.
0 x
-
Peat Freak
- Nieuwkomer

@Johan: die 66.7% is helemaal geen schrijffout. En ik moet ook eerlijk bekennen dat dit toch wel te straf is. Ik heb hier ook de geturfde versie van Amrut staan en ook die bevat 62.78%. Deze is echter net nog te doen zonder water. Of ik van Ardbeg houd? Jazeker. Een goeie geturfde dram die toch lekker binnenvloeit.
0 x
Peat Freak schreef:@Johan: die 66.7% is helemaal geen schrijffout. En ik moet ook eerlijk bekennen dat dit toch wel te straf is. Ik heb hier ook de geturfde versie van Amrut staan en ook die bevat 62.78%. Deze is echter net nog te doen zonder water. Of ik van Ardbeg houd? Jazeker. Een goeie geturfde dram die toch lekker binnenvloeit.
Dat is ws. deze:
http://www.whiskybase.com/whiskies.php? ... skyid=6773
zeer goed te drinken!
0 x
-
Peat Freak
- Nieuwkomer

Het was inderdaad de Coal Ila van The Ultimate Selection, bedankt voor je opzoekingswerk 
0 x
Terug naar “Even voorstellen, dat vinden we leuk !”