Niet zo korte introductie.

Als je wilt kun je hier in het kort aangeven wie je bent en vanwaar of wanneer je interesse voor Whisky is ontstaan dan wel wat je interesse of motivatie is. Deze achtergrondinformatie wordt door velen zeer gewaardeerd.
Gebruikersavatar
Jonesie
Nieuwkomer
Nieuwkomer
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 Dec 2017, 17:03

Niet zo korte introductie.

Ongelezen berichtdoor Jonesie » 01 Dec 2017, 19:01

Beste leden,

Bij deze wil ik even kort over mezelf en mijn ervaring/(kleine)collectie vertellen.

Ik ben 32 jaar oud, vader van 1 zoon, fervent motorrijder, Schotlandganger en whisky liefhebber, en daarom ben ik hier terecht gekomen.

Ergens rond 2012 ben ik aangestoken door het whisky virus door een vriend van mij, als iemand die geen bier drinkt maar wel korte drank lust was het wel een heuse overstap van de zoete cocktails. Begonnen met een Jack Daniel's (die nog steeds een plek verdient in mijn kast) naar een Chivas Regal om dan na een paar jaar (ergens rond 2014/2015) uit te komen bij de Schotse single malt's.

Begonnen met een Glenfiddich 12 en binnen het jaar de Glenfiddich 15 en Glenlivet 12 en founder's Reserve in huis gehaald in combinatie met mijn eerste (short) trip naar Schotland, een bezoek en rondleiding in de Glenlivet Distillery heeft de koop/verzamelwoede alleen maar aangewakkerd, in diezelfde trip ook een bezoek gebracht aan het Glenfiddich visitor's centre, maar meer zat er dat jaar helaas niet in.

In 2016 terug gegaan naar Schotland, deze keer met de motor, door een combinatie van andere activiteiten en het weer dat jaar geen distilleerderijen bezocht, maar de liefde voor Schotland was wel compleet, ik moest en zou terug gaan.
In 2017 heb ik het vorige jaar meer dan goed gemaakt met een bezoek aan Tullibardine, Glengoyne, Oban, Deanston, Aberfeldy/Dewar's, Edradour en Blair Athol, op de famous grouse experience na is er niet veel meer te bezoeken in de regio tussen Glasgow en The Cairngorms dus richt ik volgend jaar opnieuw mijn pijlen op mijn favoriete whisky regio, The Speyside.

Als alles goed verloopt verblijven we 3 weken in Schotland in 2018 en zal ik elke distillery met een bezoekerscentrum in de omgeving aandoen, ook een uitgebreide rondleiding aan de Glenfiddich distillery staat op het programma, ik ben al volop aan het plannen en adressen aan het verzamelen, alsook de nodige ponden aan het samen sparen, de verzamelaar in mij probeert bij elk bezoek toch iets mee te brengen en dat loopt snel flink op.

Nu 5 jaar na mijn eerste (toen) whisk(e)y ervaring staat de kast vol en word er uitgekeken naar een grotree kast, zodanig dat de aankopen van deze zomer uit hun krat kunnen en de plaats krijgen die ze verdienen, met een goeie 25 flessen in de collectie en een heleboel glazen is het hoognodig! en don wordt er nog niet gesproken over de aankopen die nog moeten komen :D

Favoriete whisky tot nu toe blijft de Glenfiddich 21y Gran Reserva en de Cardhu 15.
Ik heb geen proeverstong, ik moet ergens halverwege gestaan hebben toen ze de smaakpapillen uitdeelden, maar ik probeer wel om meer en meer er ergens iets herkenbaar uit te halen, ook een workshop whisky tasting staat op het programma ergens in 2018.

Ik heb me hier vooral geregistreerd met de bedoeling om mijn kennis te verruimen en aan de hand van de tasting notes hier mijn collectie ook uit te breiden met doordachte aankopen (waar er vroeger al eens gekocht werd om te kopen).


En op deze manier is een korte introductie een lang verhaal geworden, maar ik vrees dat zoiets onvermijdbaar is als je mij over 2 van mijn favoriete onderwerpen laat vertellen.

Groeten, Jones
9 x

Gebruikersavatar
MacErik
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 692
Lid geworden op: 27 Jul 2015, 17:45
Locatie: Amersfoort

Re: Niet zo korte introductie.

Ongelezen berichtdoor MacErik » 01 Dec 2017, 19:59

Mooi introductie jones! Welkom bij het forum :Pipersmile
1 x
Afbeelding

sch@ker
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2000
Lid geworden op: 05 Aug 2015, 14:18

Re: Niet zo korte introductie.

Ongelezen berichtdoor sch@ker » 01 Dec 2017, 21:39

Leuk verhaal Jones en welkom op het forum!
1 x

Gebruikersavatar
gerritbakker57
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1729
Lid geworden op: 06 Sep 2014, 21:32

Re: Niet zo korte introductie.

Ongelezen berichtdoor gerritbakker57 » 02 Dec 2017, 08:56

leuke introductie Jones.

Herkenbare hobby´s, motor rijden, whisky drinken en verzamelen en Schotland verkennen.

veel plezier op het forum.
Gerrit
1 x

Gebruikersavatar
Daan
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2749
Lid geworden op: 20 Nov 2015, 10:55
Locatie: Omgeving Utrecht

Re: Niet zo korte introductie.

Ongelezen berichtdoor Daan » 02 Dec 2017, 12:56

Leuke introductie, welkom op het forum! :Slainte
1 x
The glass can be half empty or half full. As long as there's whisky in it.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Rien68
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2947
Lid geworden op: 20 Dec 2014, 01:39
Locatie: Fryslân

Re: Niet zo korte introductie.

Ongelezen berichtdoor Rien68 » 02 Dec 2017, 16:27

Goed verhaal. Welkom!
1 x

Gebruikersavatar
FGG
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2694
Lid geworden op: 31 Aug 2016, 19:35
Locatie: Hengelo
Contact:

Re: Niet zo korte introductie.

Ongelezen berichtdoor FGG » 02 Dec 2017, 17:01

Welkom op 't Forum, Jones.

Mooi intro!

Florian
1 x
Whisky is the answer... (I don't remember the question)

Afbeelding

Mijn samplelijst

DavidH.
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 677
Lid geworden op: 28 Mei 2017, 21:41
Locatie: Krimpen a/d IJssel

Re: Niet zo korte introductie.

Ongelezen berichtdoor DavidH. » 03 Dec 2017, 11:25

Leuk om te lezen!
Indien je ook je smaakkennis wilt vergoten, er zijn zat leden die samples aanbieden hier op het forum van van alles nog wat ;) Op die manier heb ik in relatief korte tijd bijna 100 verschillende whiskies geproefd dus dat raad ik je als liefhebber echt aan! :duimop

Welkom op het forum
1 x
"Too much of anything is bad, but too much of good whisky is barely enough"

Beschikbare flessen: https://www.whiskybase.com/profile/davidh/collection

Gebruikersavatar
Jonesie
Nieuwkomer
Nieuwkomer
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 Dec 2017, 17:03

Re: Niet zo korte introductie.

Ongelezen berichtdoor Jonesie » 03 Dec 2017, 14:34

DavidH. schreef:Leuk om te lezen!
Indien je ook je smaakkennis wilt vergoten, er zijn zat leden die samples aanbieden hier op het forum van van alles nog wat ;) Op die manier heb ik in relatief korte tijd bijna 100 verschillende whiskies geproefd dus dat raad ik je als liefhebber echt aan! :duimop

Welkom op het forum


Ik heb hier gelukkig nog een proef flesje of tien staan waar ik nog aan moet beginnen maar ik houd het zeker en vast in men gedachten!
0 x

Gebruikersavatar
Whisky-ettenleur
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 981
Lid geworden op: 25 Feb 2015, 12:29
Locatie: Omgeving Breda

Re: Niet zo korte introductie.

Ongelezen berichtdoor Whisky-ettenleur » 05 Dec 2017, 09:51

Welkom op het forum! :Pipersmile
1 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
edwinedje
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2657
Lid geworden op: 10 Jan 2012, 10:05
Locatie: Zaandam
Contact:

Re: Niet zo korte introductie.

Ongelezen berichtdoor edwinedje » 05 Dec 2017, 10:01

Goed verhaal, lekker kort erhm...

(heel groot deel) Herkenbaar! :bigsmile
Welkom.

:Slainte
1 x
Afbeelding / Mijn Website met mijn Distillery Visits

Ik wil niet veel willen, want dan krijg je maar een deel...
...maar van de dingen die je niet wil krijg je altijd lekker veel. {Def P.}

Ik ben mezelf in principe dus dan ben ik in feite mij {Brainpower}

SanderHeijmans
Actief lid
Actief lid
Berichten: 62
Lid geworden op: 22 Sep 2017, 10:57

Re: Niet zo korte introductie.

Ongelezen berichtdoor SanderHeijmans » 05 Dec 2017, 13:19

Welkom!! misschien zien we elkaar nog wel op de whisky tasting!
1 x


Terug naar “Even voorstellen, dat vinden we leuk !”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten