Mijn naam is Max, 25 jaar oud en woonachtig in Limboland. Mijn passie voor en interesse naar whisky is eigeniljk pas een half jaar geleden begonnen. Ik begon met Red Label (ja, ik weet het) en Famous Grouse. Daarnaast nog andere blends als Ballantine's geprobeerd. Op een gegeven moment kwam ik in aanraking met Lagavulin 16 en toen gebeurde het. Tranen bijna in de ogen en ik sprong nog net niet een gat in de lucht. Wát een smaakexplosie!
Al gauw kocht ik nog een paar andere single malts, maar wilde niet alleen genieten, maar er ook alles over weten. Doordat ik bij de basis wil beginnen (hoe wordt het gemaakt en waar komt het vandaan), heb ik Whisky de Wereldatlas gekocht en het zal vast niet het laatste boek zijn over whisky
Het liefst wil ik alles tegelijk weten over whisky, maar dat gaat eenmaal niet. Gelukkig vond ik dit forum en weet ik bijvoorbeeld dat ik samples kan kopen en dat men hier hun ervaringen deelt over bepaalde soorten whisky/boeken/proeverijen of wat dan ook.
Dit was het wel weer en wie weet tot ziens!
De groeten!
p.s. Vrijdag aanstaande ga ik 2 dagen naar Haarlem. Weet iemand of daar een goede slijter te vinden is waar ik wellicht een lekkere whisky kan kopen of een mooie tastingset?