Het moest er een keer van komen: Sjoerd
Het moest er een keer van komen: Sjoerd
Dat ik me op dit forum inschreef.
Ik ben Sjoerd, Brabander van geboorte, maar woonachtig in Krommenie (NH). Ben sinds mijn HBO opleiding verslingerd geraakt aan whisky en heb inmiddels een flinke verzameling opgebouwd. Ik probeer mezelf een beetje te profileren in de whiskywereld door veel festivals en proeverijen te bezoeken.
Ik maak mijn whisky-activiteiten meestal wereldkundig door het op mijn blog te plaatsen (sjoerd972.wordpress.com) en tot nu toe heeft me dat al een paar gratis leuke samples opgeleverd! Ik ben ook lid van verschillende clubs en organiseer ook af en toe proeverijen thuis, op locatie en momenteel ben ik bezig een bottle-share te organiseren. Daarover meer in een ander bericht op dit forum.
Mijn interesse qua whisky beperkt zich niet tot Single Malt uit Schotland. Het mag van mij overal vandaan komen en van alle graansoorten gemaakt zijn, als het maar lekker is. Een lekkere blend, Ierse, rye of bourbon sla ik ook zeker niet over!
Ik ben Sjoerd, Brabander van geboorte, maar woonachtig in Krommenie (NH). Ben sinds mijn HBO opleiding verslingerd geraakt aan whisky en heb inmiddels een flinke verzameling opgebouwd. Ik probeer mezelf een beetje te profileren in de whiskywereld door veel festivals en proeverijen te bezoeken.
Ik maak mijn whisky-activiteiten meestal wereldkundig door het op mijn blog te plaatsen (sjoerd972.wordpress.com) en tot nu toe heeft me dat al een paar gratis leuke samples opgeleverd! Ik ben ook lid van verschillende clubs en organiseer ook af en toe proeverijen thuis, op locatie en momenteel ben ik bezig een bottle-share te organiseren. Daarover meer in een ander bericht op dit forum.
Mijn interesse qua whisky beperkt zich niet tot Single Malt uit Schotland. Het mag van mij overal vandaan komen en van alle graansoorten gemaakt zijn, als het maar lekker is. Een lekkere blend, Ierse, rye of bourbon sla ik ook zeker niet over!
0 x
- Topvoerder
- Actief lid

Re: Het moest er een keer van komen
Welkom op dit leuke forum Sjoerd!
Ben ik het helmaal mee eens!

Sjoerd schreef:
Ben ik het helmaal mee eens!

0 x
Re: Het moest er een keer van komen
Welkom op dit forum, Sjoerd en ik wens je hier erg veel plezier. Mocht je nog vragen hebben, schroom niet en kom er mee op de proppen. Er lopen hier genoeg mensen met kennis rond, hoor 

0 x
- Arnold1974
- Senior

Re: Het moest er een keer van komen: Sjoerd
Welkom, en veel plezier op dit forum. Ben het helemaal met je eens, zolang je iets lekker vindt, maakt het niet uit of het whisky, whiskey, bourbon of iets dergelijks heet! 

0 x
Hai Sjoerd welkom.
Ik heb al eens op je blog gekeken en dat ziet er goed uit. Eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik dat niet vaak doe. Er zijn er te veel, en dan heb ik zelf nog een blog voor mijn tuin en volg er ook wat in die sfeer, dus je begrijpt dat het té weinig tijd en moeilijk kiezen is.
Begrijp ik nu dat je geen SMWS lid bent maar hun bottlings ergens vandaan haalt ?
Ik heb al eens op je blog gekeken en dat ziet er goed uit. Eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik dat niet vaak doe. Er zijn er te veel, en dan heb ik zelf nog een blog voor mijn tuin en volg er ook wat in die sfeer, dus je begrijpt dat het té weinig tijd en moeilijk kiezen is.
Begrijp ik nu dat je geen SMWS lid bent maar hun bottlings ergens vandaan haalt ?
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
Sjoerd schreef:Dat ik me op dit forum inschreef.
Ik 'ken' je inderdaad van het andere forum! Welkom hier. Las je al langer mee of ben je echt 'nieuw' hier?Sjoerd schreef:Ik maak mijn whisky-activiteiten meestal wereldkundig door het op mijn blog te plaatsen (sjoerd972.wordpress.com) en tot nu toe heeft me dat al een paar gratis leuke samples opgeleverd!
Dat klinkt leuk! Ik heb al eens je blog berichten gelezen. Interessant! Als het zo met je door gaat wordt je dadelijk nog de Nederlandse Jim Murray
Sjoerd schreef:Mijn interesse qua whisky beperkt zich niet tot Single Malt uit Schotland. Het mag van mij overal vandaan komen en van alle graansoorten gemaakt zijn, als het maar lekker is. Een lekkere blend, Ierse, rye of bourbon sla ik ook zeker niet over!
Mee eens! Wel moet het natuurlijk een beetje de charme hebben; een 'smerige' spirit maken en vervolgens op smaak brengen met vruchtensappen ed...
Begrijp me niet verkeerd; ook die kunnen lekker zijn, maar is dan geen 'Whisk(e)y"Slainte en veel plezier

0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Leuk om je erbij te hebben, Sjoerd. 

0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
Allen!
Ik ben echt nieuw hier. Heb er ooit wel eens gekeken nadat ik dit vond in Google, maar ben eigenlijk pas actief fora en blogs gaan volgen toen ik er wat serieuzer mee aan de gang ging en om de een of andere niet meer verder dan Levenswater toen ik lid ben geworden van de US.
Ik ben zelf wel lid van de SMWS, sinds vorig jaar, dus de tijd leek me daar om er wat mee te doen!
Het ziet er naar uit dat dit een leuk en actief forum is, gezien de vele reacties die er in een paar uur zijn! Zal het zeker in de gaten gaan houden.
Cheerio!
Ik ben echt nieuw hier. Heb er ooit wel eens gekeken nadat ik dit vond in Google, maar ben eigenlijk pas actief fora en blogs gaan volgen toen ik er wat serieuzer mee aan de gang ging en om de een of andere niet meer verder dan Levenswater toen ik lid ben geworden van de US.
Ik ben zelf wel lid van de SMWS, sinds vorig jaar, dus de tijd leek me daar om er wat mee te doen!
Het ziet er naar uit dat dit een leuk en actief forum is, gezien de vele reacties die er in een paar uur zijn! Zal het zeker in de gaten gaan houden.
Cheerio!
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Sjoerd schreef:Het zier er naar uit dat dit een leuk en actief forum is
Absoluut!! Het is een plezier om hier berichten te posten en te lezen.
0 x
Sjoerd schreef:Allen!
Cheerio!
Welkom op dit forum Sjoerd, dacht al dat je omschrijving mij ook wat bekend voor kwam. Ben zelf ook lid van US, maar niet echt actief op dat forum. Dit forum past meer in het straatje van een beginner is mijn mening. Ik lees het forum aldaar wel regelmatig. Wellicht dat ik daar binnenkort ook nog eens wat ga posten.
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Oh, maar daar ga ik eentje op drinken. 

0 x
He Sjoerd, ik las je artikel in de Kiln van mei, die ik in Leiden heb meegenomen.
Leuk artikel.
Wat ik niet zo leuk vind is dat de Koning kennelijk de ene whisky aanbeveelt door de andere af te breken.
Dat is wel echt een zwakte bod en heel onprofessioneel
En dan n.b. nog de eerste single malt die op de markt kwam en waar we misschien wel de huidige diversiteit aan te danken hebben
Leuk artikel.
Wat ik niet zo leuk vind is dat de Koning kennelijk de ene whisky aanbeveelt door de andere af te breken.
Dat is wel echt een zwakte bod en heel onprofessioneel
En dan n.b. nog de eerste single malt die op de markt kwam en waar we misschien wel de huidige diversiteit aan te danken hebben

0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
Alsnog welkom hier van mij. Ik lees in je blog dat per 18-11 Springbank (tijdelijk) gesloten is wegens een ontploffing!
Ik ben op mijn werk en kan geen podcast gaan luisteren, heb je hier wat meer info over? Ik open er (nog) niet een apart topic over omdat ik er verder vrij weinig over kan terug vinden.
0 x
Terug naar “Even voorstellen, dat vinden we leuk !”