Toch maar even kort voorstellen...

Als je wilt kun je hier in het kort aangeven wie je bent en vanwaar of wanneer je interesse voor Whisky is ontstaan dan wel wat je interesse of motivatie is. Deze achtergrondinformatie wordt door velen zeer gewaardeerd.
Sieger.A.H
Actief lid
Actief lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 04 Apr 2015, 19:51
Locatie: Leeuwarden

Re: Toch maar even kort voorstellen...

Ongelezen berichtdoor Sieger.A.H » 06 Aug 2016, 08:20

Welkom
0 x

JvR
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 889
Lid geworden op: 30 Apr 2016, 23:30

Re: Toch maar even kort voorstellen...

Ongelezen berichtdoor JvR » 30 Apr 2019, 16:46

Vandaag precies drie jaar lid, even tijd voor een korte update.

Nog steeds erg enthousiast over whisky en alles wat erbij komt kijken. Ik lees dagelijks wel op HWF en andere whiskygerelateerde sites. Alle smaaknotities van de reviewers zoals Serge e.d. vind ik leuk om te lezen, maar dat zijn geen dingen die ik nou ook ruik/proef wanneer ik aan de whisky zit.
Ik hou er wel van om veel verschillende whisky's te proeven, om verschillende expressies van dezelfde distileerderij te proeven etc. Dankzij dit forum heb ik ook veel kunnen proeven al. Zelf heb ik altijd een collectie van zo rond de 15/20 flessen in de prijsklasse €50 - 100,- met een gemiddelde van zo'n €65,- schat ik. Het blijft lastig om niet op elke sampleaanbieding of fles te reageren, maar tot nu toe blijft het redelijk in toom (hoewel m'n grenzen wel flink zijn opgeschoven in de loop der tijd en al helemaal in vergelijking met niet-whisky drinkers.)

Ook reeds 2 distilleerderijen bezocht en wil zeker nog wel een reisje (of 2 ;) ) maken.

Ik vind het mooi dat dit forum echt voornamelijk uit liefhebbers bestaat die whisky als hobby hebben, vaak nog een stuk 'erger' dan ik. Zelf probeer ik altijd postief aanwezig te zijn en verder alles rondom whisky niet al te serieus te nemen en te relativeren. Het blijft immers maar een drankje. Dit lukt meestal goed *kuch* jubileumbottling topic *kuch*.

Op facebook post ik nooit wat, maar ben ik wel lid van verschillende whiskygroepen. Ik merk dat daar veel meer mensen bezig zijn met zaken waar ik zo mijn bedenkingen bij heb, terwijl het me natuurlijk niets zou moeten kunnen schelen.

Tot zover weer,

Jelmer
11 x

JvR
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 889
Lid geworden op: 30 Apr 2016, 23:30

Re: Toch maar even kort voorstellen...

Ongelezen berichtdoor JvR » 01 Mei 2021, 16:46

Sinds gisteren vijf jaar lid!

Nog steeds wel veel bezig met whisky, maar ik moet zeggen dat de prijzen er wel voor zorgen dat de lol wat minder wordt. Gemiddelde aanschafprijs ligt nog steeds rond de 65e denk ik. Een paar jaar geleden leek deze grens wel wat naar boven op te schuiven, maar tegenwoordig vind je voor 80-100e ook amper goed spul met wat jaartjes en CS. Erg jammer, maar een 11yo CS oid voor 80e vind ik moeilijk aan mezelf te verkopen (of t moet toevallig echt een topper zijn).

Aan de andere kant heb ik aan de wat meer betaalbare zijde ook een paar flessen gekocht waarvan ik nu denk dat ga ik niet meer zomaar doen: Signatory op 46% van een jaar of 10 oud. Dat is dan nog betaalbaar, maar eigenlijk gewoon geen goed spul: Bijv. Mortlach 2008 gehad, of Clynelish 2008 waarvan ik denk de 14yo OB is gewoon beter. Ik besefte me laatst ook dat je een paar jaar geleden ook nog wel eens voor een euro of 60 eens een 18yo The Ultmitate zag staan, maar die ben ik ook al een hele tijd niet tegengekomen.

Het is gelukkig niet allemaal ellende. Laatst nog drie hele leuke flesjes van 3006 geopend, echt prima spul voor de prijs. Werd ik weer eens enthouisast van. Daarnaast inmiddels ook eigenaar van een paar vatdeeltjes. En natuurlijk nog steeds erg blij met dit forum en haar sampleaanbieders.

Proost maar weer. :Proost
8 x

Kleiburg
Actief lid
Actief lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 29 Apr 2021, 09:55

Re: Toch maar even kort voorstellen...

Ongelezen berichtdoor Kleiburg » 01 Mei 2021, 18:14

Welkom
0 x

Gebruikersavatar
Thewowbar1986
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 683
Lid geworden op: 11 Dec 2020, 19:05

Re: Toch maar even kort voorstellen...

Ongelezen berichtdoor Thewowbar1986 » 02 Mei 2021, 10:46

Welkom...al langer lid dan ik...maar toch welkom! :hoedaf
0 x
‘’Always carry a flagon of whisky in case of snakebites, furthermore always cary a small snake.’’
Interesse in samples,stuur je email in pb voor de prijslijst
INSTAGRAM : Thewowbar_1986

Tris
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 516
Lid geworden op: 26 Mar 2020, 13:02

Re: Toch maar even kort voorstellen...

Ongelezen berichtdoor Tris » 21 Mei 2021, 17:09

Proost en gefeliciteerd met deze mijlpaal! :bigsmile
0 x
Afbeelding


Terug naar “Even voorstellen, dat vinden we leuk !”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten