Ik ben een whisky liefhebber uit het zuiden des lands. De afgelopen jaren ben ik me wat meer in het whisky-wereldje gaan verdiepen en ben ik e.e.a. gaan proeven. Een erg leuke, maar helaas wat dure hobby.
Mijn interesse voor whisky komt voort uit mijn andere hobby. Van amateurbrouwen ben ik enkele jaren geleden overgestapt naar amateur-destilleren, waarbij ik mij vooral toe gelegt heb op het maken van whisk(e)y en brandewijn/eau de vie. Zodoende heb ik ook steeds meer een algemene interesse voor gedestilleerde dranken en whisk(e)y in het bijzonder ontwikkeld.
Nu wil ik me wat meer gaan verdiepen in het whiskyproeven zelf. Zeker omdat ik met regelmaat nogal tegenstrijdige opvattingen over whisky tegen kom bij de (hobby) whiskystokers enerzijds en de whiskyproevers anderzijds. Op het vlak van proeven ben ik echter nog een relatieve 'newby', dus ik hoop hier op het forum wat meer hierover te kunnen leren. De meeste grote namen en merken heb ik wel geproeft, maar daar is het tot nu toe bij gebleven.
Dus ik denk dat ik hier aan het goede adres ben.