En weer een Belg erbij

Als je wilt kun je hier in het kort aangeven wie je bent en vanwaar of wanneer je interesse voor Whisky is ontstaan dan wel wat je interesse of motivatie is. Deze achtergrondinformatie wordt door velen zeer gewaardeerd.
Nfontaine
Actief lid
Actief lid

En weer een Belg erbij

Ongelezen berichtdoor Nfontaine » 07 Dec 2015, 18:11

Hallo Allen,

Hier een korte voorstelling van mezelf, ben een nieuweling in de wereld van whisky, 36j in de pharmaceutica-branche actief. Een drie-viertal jaar geleden ging er een nieuwe wereld voor mij open. Op sollicatiegesprek in Edinburgh en terwijl ik aan het wachten was op mijn terugvlucht kreeg ik een paar samples te proeven. Ik kende toen enkel de goedkope blends die je met cola moest mixen om op te drinken, maar verschoot van de verscheidenheid in smaak en ik was onmmiddellijk verkocht.

Ik kocht er toen mijn eerste fles (Old Pulteney 21y) en ondanks dat het bijna leeg en waarschijnlijk geoxideerd is, kan ik er maar moeilijk afscheid van nemen... Bekend verhaal zeker?
Nu mijn collectie bevat flessen waarvan sommige worden bewaard voor speciale gelegenheden, maar ik organiseer wel regelmatig tastings met vrienden en familie, wat keer op keer zeer leuke momenten hebben geleverd. Ik probeer altijd flessen per twee te kopen, eentje voor open te doen en eentje voor later.

Mijn interesses gaan vooral uit naar hand-filled, cask strength en/of peated uitvoeringen. dankzij mijn werk, heb ik de gelegenheid om verschillende malen terug te keren naar Schotland en ik moet zeggen dat Benromach, Glenfiddich en Talisker (onder anderen) echt de moeite waren om te bezoeken. Maar Aberlour blijft wel een zeer professioneel en complete ervaring.

Kijk er naar uit om eindelijk eens Islay te bezoeken volgend jaar.
Top forum met top-mensen, bedankt alleszins!
Nicolas (regio Mechelen)
3 x

Kinto
Actief lid
Actief lid

Re: En weer een Belg erbij

Ongelezen berichtdoor Kinto » 07 Dec 2015, 18:50

Welkom landgenoot!! :belgie-vlag
1 x

brechtvds
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor brechtvds » 07 Dec 2015, 18:54

welkom op het forum medebelg :belgie-vlag ik herken dit idd :P heb 2 -3 jaar geleden mijn eerste echt single malt gekocht een Ardmore Traditional Cask jammer genoeg is deze zo goed als uit ,heb nog een 5 tal cl over en vind het zeer moeilijk om deze uit te drinken
1 x

Rozenbankje
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Rozenbankje » 07 Dec 2015, 19:16

Welkom.
1 x
Afbeelding

MacErik
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor MacErik » 07 Dec 2015, 19:25

Welkom Nicolas :nl-vlag
1 x
Afbeelding

JacobaEd
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor JacobaEd » 07 Dec 2015, 19:31

welkom, als ik al mijn lege flessen had bewaard, dan had ik nu niet meer in de keuken kunnen lopen denk ik :bigsmile :P
2 x

Bram84
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Bram84 » 07 Dec 2015, 19:34

Hey hey.... Welkom man! :duimop
Hola, in de pharmaceutica.... Sampleflesjes binnenkort bij jou te bestellen dan tegen een prijsje... :bigsmile
Veel plezier op het forum.

EDIT: lid sinds 8Dec14?
3 x

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 07 Dec 2015, 21:00

Hey Nicolas, welkom hier. Heeft even geduurd aleer je de 'moed' verzameld had jezelf voor te stellen geloof ik ;)

Ik snap wel dat je besmet bent geraakt met dit virus, als je 1e newbie aankoop een Old Pulteney 21 yo is... :goedgedaan
2 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Whiskieke
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Whiskieke » 07 Dec 2015, 21:27

Nfontaine schreef:Hallo Allen,

Hier een korte voorstelling van mezelf, ben een nieuweling in de wereld van whisky, 36j in de pharmaceutica-branche actief. Een drie-viertal jaar geleden ging er een nieuwe wereld voor mij open. Op sollicatiegesprek in Edinburgh en terwijl ik aan het wachten was op mijn terugvlucht kreeg ik een paar samples te proeven. Ik kende toen enkel de goedkope blends die je met cola moest mixen om op te drinken, maar verschoot van de verscheidenheid in smaak en ik was onmmiddellijk verkocht.

Ik kocht er toen mijn eerste fles (Old Pulteney 21y) en ondanks dat het bijna leeg en waarschijnlijk geoxideerd is, kan ik er maar moeilijk afscheid van nemen... Bekend verhaal zeker?
Nu mijn collectie bevat flessen waarvan sommige worden bewaard voor speciale gelegenheden, maar ik organiseer wel regelmatig tastings met vrienden en familie, wat keer op keer zeer leuke momenten hebben geleverd. Ik probeer altijd flessen per twee te kopen, eentje voor open te doen en eentje voor later.

Mijn interesses gaan vooral uit naar hand-filled, cask strength en/of peated uitvoeringen. dankzij mijn werk, heb ik de gelegenheid om verschillende malen terug te keren naar Schotland en ik moet zeggen dat Benromach, Glenfiddich en Talisker (onder anderen) echt de moeite waren om te bezoeken. Maar Aberlour blijft wel een zeer professioneel en complete ervaring.

Kijk er naar uit om eindelijk eens Islay te bezoeken volgend jaar.
Top forum met top-mensen, bedankt alleszins!
Nicolas (regio Mechelen)

Welkom !! Toch niet Janssen Pharmaceutica ? Want zo zijn er hier nog ;)
0 x

Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 07 Dec 2015, 21:41

Welkom
1 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash

Tom2
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Tom2 » 07 Dec 2015, 22:03

Welkom :belgie-vlag
1 x
Afbeelding

Rien68
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Rien68 » 07 Dec 2015, 22:46

Welkom!
1 x

Nfontaine
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Nfontaine » 07 Dec 2015, 23:03

Inderdaad, het heeft even geduurd, ik denk dat het nu gewoon tijd was om uit de schelp te komen en proberen bij te dragen aan deze forum, bedankt allemaal voor de hartelijke welkomst!
0 x

Nino
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Nino » 08 Dec 2015, 07:25

Welkom
0 x
Afbeelding

squaadgras
Forum goeroe
Forum goeroe