MadMaster schreef:Na een jaartje of wat afwezig te zijn geweest, kom ik weer eens buurten.
Is er nog iets veranderd sinds, pak 'm beet, 2010/2011?
Je wederkomst heeft een plaatsje gekregen in je eigen kennismaking van destijds.
Richard

MadMaster schreef:Na een jaartje of wat afwezig te zijn geweest, kom ik weer eens buurten.
Is er nog iets veranderd sinds, pak 'm beet, 2010/2011?
Je wederkomst heeft een plaatsje gekregen in je eigen kennismaking van destijds.
Richard

dannyp44 schreef:Grootste verandering....de prijzen...
Harrie schreef:dannyp44 schreef:Grootste verandering....de prijzen...
Och, 10 jaar geleden liepen we ook al te mekkeren over de prijzen...
grootste verandering over die lange periode m.i. is dat naast de prijzen, met name;
Cask1988 schreef:Welcome back!grootste verandering over die lange periode m.i. is dat naast de prijzen, met name;
- de ‘finish’ markt losgeslagen is. De meest vreemde, bijzondere en exotische vaten met de meest ingewikkelde namen van wijnen e.d. komen langs.
- de trend ‘bottel whisky steeds jonger’ verder en verder doorzet.
- de trend van het agressief rijpen op nog met ‘transportsherry’ gevulde sherryvaten voor een idioot donkere kleur in korte tijd erg hot is.
- Er een wildgroei is ontstaan en gaande is van allerlei nieuwe start up distilleries die als paddestoelen uit de grond ploppen.
- en oja GB is uit de EU![]()
En zo zijn er waarschijnlijk nog wel meer
MadMaster schreef:Ik doelde qua veranderingen meer op zaken hier op het forum...

Reichenbach schreef:Naast een aantal oudgedienden zijn er vast een hoop nieuwe stamgasten in het café (waaronder ikzelf).

MadMaster schreef:Cask1988 schreef:Welcome back!grootste verandering over die lange periode m.i. is dat naast de prijzen, met name;
- de ‘finish’ markt losgeslagen is. De meest vreemde, bijzondere en exotische vaten met de meest ingewikkelde namen van wijnen e.d. komen langs.
- de trend ‘bottel whisky steeds jonger’ verder en verder doorzet.
- de trend van het agressief rijpen op nog met ‘transportsherry’ gevulde sherryvaten voor een idioot donkere kleur in korte tijd erg hot is.
- Er een wildgroei is ontstaan en gaande is van allerlei nieuwe start up distilleries die als paddestoelen uit de grond ploppen.
- en oja GB is uit de EU![]()
En zo zijn er waarschijnlijk nog wel meer
Dank voor je reactie, maar ik ben nog steeds actief in whiskyland en bovenstaande komt me zeer bekend voor.
De bijna zwarte zgn. 'pressure cooker' whisky's ken ik dan ook wel. Een slecht voorbeeld is de Longmorn 15y van North Star, net als de Edradour reeks van Van Wees. Maar ook Adelphi kent er steeds meer...
Ik doelde qua veranderingen meer op zaken hier op het forum...
Terug naar “Even voorstellen, dat vinden we leuk !”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten