Hallo allemaal

Als je wilt kun je hier in het kort aangeven wie je bent en vanwaar of wanneer je interesse voor Whisky is ontstaan dan wel wat je interesse of motivatie is. Deze achtergrondinformatie wordt door velen zeer gewaardeerd.
Niels VDB
Actief lid
Actief lid

Re: Hallo allemaal

Ongelezen berichtdoor Niels VDB » 22 Nov 2015, 17:14

johan wlochacz schreef:Hallo en welkom. Schotse whisky's zijn er leuk om mee te beginnen, en malts is de betere keuze. Echter, Lagavulin 16 is wel een Islay. Veel mensen vinden de smaak (rokerig) erg heftig. Ik zou beginnen met speyside, highland en lowlands. Die drinken wat makkelijker. Benieuwd naar wat je er van vind.

Ik ben zeker van plan om wat samples te zoeken van de gebieden die je daar hebt opgenoemd, zodat ik stilletjes mijn voorkeur kan ontdekken. Moet wel zeggen dat ik de Balvenie 12yo DoubleWood al is gedronken heb en die vond ik zeker iets hebben. Nu wat je daar zegt over de rokerigere soorten, ik heb de Laphraiog 10yo en de Lagavulin 16yo geproefd en ik vind dat rokerig juist iets hebben. Het nasmaakje is leuk, het gevoel dat het zo in je mond blijft hangen ( Sorry als ik het zo raar beschrijf, maar weet totaal niet hoe ik het zou moeten zeggen :Scratch )
0 x
"Alcohol may be man's worst enemy, but the bible says love your enemy". - Frank Sinatra

henri
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor henri » 22 Nov 2015, 19:12

Welkom! :hoedaf
0 x
Afbeelding

svennie
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor svennie » 22 Nov 2015, 20:38

Welkom op dit forum!
0 x
Afbeelding

johan wlochacz
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor johan wlochacz » 23 Nov 2015, 05:48

Niels VDB schreef:
johan wlochacz schreef:Hallo en welkom. Schotse whisky's zijn er leuk om mee te beginnen, en malts is de betere keuze. Echter, Lagavulin 16 is wel een Islay. Veel mensen vinden de smaak (rokerig) erg heftig. Ik zou beginnen met speyside, highland en lowlands. Die drinken wat makkelijker. Benieuwd naar wat je er van vind.

Ik ben zeker van plan om wat samples te zoeken van de gebieden die je daar hebt opgenoemd, zodat ik stilletjes mijn voorkeur kan ontdekken. Moet wel zeggen dat ik de Balvenie 12yo DoubleWood al is gedronken heb en die vond ik zeker iets hebben. Nu wat je daar zegt over de rokerigere soorten, ik heb de Laphraiog 10yo en de Lagavulin 16yo geproefd en ik vind dat rokerig juist iets hebben. Het nasmaakje is leuk, het gevoel dat het zo in je mond blijft hangen ( Sorry als ik het zo raar beschrijf, maar weet totaal niet hoe ik het zou moeten zeggen :Scratch )

Ik snap wat je bedoelt, het zijn zeker interessante smaken, alleen vinden de meeste ze aan het begin te heftig. Veel mensen vinden dat je na het drinken van een Islay ook uit je mond stinkt :D. En als je een slechte (goedkope) Islay hebt dat smaakt het net of je jouw tong in een asbak hebt gelegd. Lagavulin staan gelukkig bekend om hun kwaliteit. :)
1 x

Niels VDB
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Niels VDB » 23 Nov 2015, 08:11

johan wlochacz schreef:
Niels VDB schreef:

Ik snap wat je bedoelt, het zijn zeker interessante smaken, alleen vinden de meeste ze aan het begin te heftig. Veel mensen vinden dat je na het drinken van een Islay ook uit je mond stinkt :D. En als je een slechte (goedkope) Islay hebt dat smaakt het net of je jouw tong in een asbak hebt gelegd. Lagavulin staan gelukkig bekend om hun kwaliteit. :)

Dat kan ik best begrijpen, Ik ga vandaag men eerste reeks samples bestellen :hoera Ik laat je wel weten wat ik er van vond !
0 x
"Alcohol may be man's worst enemy, but the bible says love your enemy". - Frank Sinatra

Gemini
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Gemini » 23 Nov 2015, 21:37

Welkom Niels,
Samples zijn idd een goede mogelijkheid om met diverse soorten en smaken whisky kennis te maken. Mijn tip is je eerst op schotse whisky's te focussen. Met de ervaring die je hier opdoet, kun je later de hele [whisky]wereld aan.
Veel plezier op je ontdekkingsreis.
Frank
0 x

Terug naar “Even voorstellen, dat vinden we leuk !”