JvR schreef:Welkom! Leuk om te lezen waar je nu staat: je hebt whisky geproefd die lekkerder is dan Red Label en je bent enthousiast geworden. Ook al een samplesetje besteld zie ik.Ik adviseer je vooral naast het proeven lekker wat draadjes op dit forum te lezen over de verschillende distilleerderijen, over geturfde en ongeturfde whisky, over de verschillende vattypes, over de verschillen tussen blends en single Malts de en alles wat daar tussen zit.
PS: Op whiskybase is veel te vinden maar staar je niet blind op de scores.
Zelfs geen red label vroeger , was eerder de goedkoopste fles van bij ALDI , aan 8euro ofzo toen
getrurfde heb ik denk "peaty" staat erop , de gouden carolus blaasveld is dat , die bevalt me het minste van alles wat ik heb van gouden carolus .
Eigenlijk wel fijn te lezen dat de kenners vinden dat er veel beter bestaat dan de gouden carolus , nog veel goeds te ontdekken voor mij wil dat zeggen

Ik adviseer je vooral naast het proeven lekker wat draadjes op dit forum te lezen over de verschillende distilleerderijen, over geturfde en ongeturfde whisky, over de verschillende vattypes, over de verschillen tussen blends en single Malts de en alles wat daar tussen zit.