Bert van Eetcafé PretZels meldt zich..... eindelijk !

Als je wilt kun je hier in het kort aangeven wie je bent en vanwaar of wanneer je interesse voor Whisky is ontstaan dan wel wat je interesse of motivatie is. Deze achtergrondinformatie wordt door velen zeer gewaardeerd.
PretZels
Actief lid
Actief lid

Re: Bert van Eetcafé PretZels meldt zich..... eindelijk !

Ongelezen berichtdoor PretZels » 30 Sep 2010, 13:05

JayDie schreef:
PretZels schreef:Er staan nogal wat fouten op whiskybase zeg.... :(

Klopt, heb ook regelmatig wat aan Menno gemaild wat dan netjes wordt aangepast. Menno is lid van dit forum als "Bachess"; wellicht een shortcut om eea te melden ;-)

Hoi John,

(geen Jack Daniel), bedankt voor de tip, ik moet nog steeds zelf een aantal flessen invoeren op whiskybase, dus voorlopig voel ik me niet geroepen om die fouten allemaal te gaan melden......... eerst voor mijn eigen deur vegen...... mijn website is namelijk ook niet helemaal foutloos, daar zijn wat typ- en kopiëer/plakfoutjes ingeslopen en uiteraard werk ik liever eerst aan mijn eigen site..........
:Proost
0 x
Afbeelding Maar nog lang niet compleet.........

http://WWW.PRETZELS.NL

"IF THE WHISKEY DON'T KILL ME, I'LL LIVE TILL I DIE"
ALTERNATIVE:
"IF SHE DON'T KILL ME, THE WHISKEY WILL "

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 30 Sep 2010, 13:53

PretZels schreef:Hoi John,

(geen Jack Daniel)

Dat had ook gekund met JayDie ja :P
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

PretZels
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor PretZels » 30 Sep 2010, 13:54

Even testen of ik hier ook foto's kan plaatsen ????

Zo niet dus...........
Laatst gewijzigd door PretZels op 30 Sep 2010, 13:57, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x

ALTERNATIVE:

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 30 Sep 2010, 13:55

PretZels schreef:Wauw, een heuse goeroe met 4 volle glaasjes,
ben heel benieuwd naar je bijdragen......
ik ga snel eens wat lezen, moet wel leerzaam zijn !

Hola, het is niet omdat ik hier regelmatig post dat ik een wandelende whisky encyclopedie ben hoor. Verre van. Te oordelen naar jouw collectie en je ervaring zal jij er meer over weten dan ik, denk ik zo.
Euhm, Bert. Die link naar die foto wil niet zo best lukken.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

PretZels
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor PretZels » 30 Sep 2010, 14:05

johan brugge schreef:
PretZels schreef:Wauw, een heuse goeroe met 4 volle glaasjes,
ben heel benieuwd naar je bijdragen......
ik ga snel eens wat lezen, moet wel leerzaam zijn !

Hola, het is niet omdat ik hier regelmatig post dat ik een wandelende whisky encyclopedie ben hoor. Verre van. Te oordelen naar jouw collectie en je ervaring zal jij er meer over weten dan ik, denk ik zo.
Euhm, Bert. Die link naar die foto wil niet zo best lukken.

Hoi Johan,

ik zeg altijd, niemand weet alles van whisky en twee weten samen meer dan een !
En daarom is zo'n forum natuurlijk voor iedereen zeer leerzaam, het is natuurlijk
alleen jammer, dat het net als bijvoorbeeld op Wikipedia, onmogelijk is, om te
controleren of wat iemand beweert ook de waarheid is, helaas heb ik ook hier
al veel onzin gelezen, die anderen wellicht als waarheid beschouwen en nog erger
dan als waarheid doorgeven, zodat de leugen zelfs een eigen leven gaat leiden
(Dat is zo, want dat heb ik op het whiskyforum gelezen, zul je mij dan ook nooit
horen zeggen!)

Ennuh, die foto's uploaden, daar kom ik ook nog wel achter, wellicht dat me daar
iemand bij kan helpen, wat in de help staat hier, dat werkt tot nu toe niet.......
0 x

ALTERNATIVE:

PretZels
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor PretZels » 30 Sep 2010, 14:09

Waar heb ik dat glaasje nu al mee verdiend ?
Anyway, thanks, ik had al wel zin in een dram !

0 x

ALTERNATIVE:

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 30 Sep 2010, 14:20

PretZels schreef:Waar heb ik dat glaasje nu al mee verdiend ?
Anyway, thanks, ik had al wel zin in een dram !

10+ berichten :bottomsup
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 30 Sep 2010, 14:22

10 berichten Bert. Dan hoor je er al helemaal bij :goedgedaan
PretZels schreef:.... het is natuurlijk alleen jammer, dat het net als bijvoorbeeld op Wikipedia, onmogelijk is, om te controleren of wat iemand beweert ook de waarheid is, helaas heb ik ook hier al veel onzin gelezen, die anderen wellicht als waarheid beschouwen ...

Ai, zere tenen :o Ohh verbazing al om :Scratch

Ik weet uit ervaring dat er heel veel mensen kennis en ervaring en tijd stoppen in de Wiki. En inderdaad dat gaat niet altijd goed. Al is het maar omdat er ook saboteurs zijn die de boel gewoon willen verpesten. Maar inderdaad ook in het land der blinden is eenoog Koning en zo. Spammers houden het hier meestal niet langer dan een uurtje of zo vol.

Dat is hier anders. We proberen wel degelijk een hoge kwaliteitsstandaard te zetten en behouden. Als er onzin staat, laat staan veel onzin, dan horen we dat heel graag en liefst zo snel mogelijk :o
Ik kan het me eigenlijk niet voorstellen maar sta er helemaal open voor.

Kijk als het over opvattingen en meningen gaat dan is het wat anders maar feitelijk onjuistheden willen we absoluut corrigeren, vermits die als zodanig te herkennen zijn. Dus laat maar horen 8-)
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 30 Sep 2010, 16:35

Piet schreef:Als er onzin staat, laat staan veel onzin, dan horen we dat heel graag en liefst zo snel mogelijk

Wel, dat was ook mijn eerste gedacht. En ik vroeg me toen af over welk soort onzin je het dan hebt. Het is zoals Piet zegt. Als er iets is dat volgens jou niet correct is, laat het ons dan weten. Dat is toch de bedoeling van een forum, of niet soms? Niemand heeft de waarheid in pacht zeggen ze in Vlaanderen en dat is maar goed ook.
0 x

PretZels
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor PretZels » 30 Sep 2010, 17:47

johan brugge schreef:
Piet schreef:Als er onzin staat, laat staan veel onzin, dan horen we dat heel graag en liefst zo snel mogelijk

Wel, dat was ook mijn eerste gedacht. En ik vroeg me toen af over welk soort onzin je het dan hebt. Het is zoals Piet zegt. Als er iets is dat volgens jou niet correct is, laat het ons dan weten. Dat is toch de bedoeling van een forum, of niet soms? Niemand heeft de waarheid in pacht zeggen ze in Vlaanderen en dat is maar goed ook.

Oeps, nog iemand op zijn tenen getrapt blijkbaar.........
Maar zoals ik Piet al schreef in een privébericht:
Wat betreft de "onzin" hier, het is ook moeilijk om te bepalen of een opmerking hier subjectief of objectief is, tenslotte is daar moeilijk een scheidslijn voor te bepalen. Maar als ik als voorbeeld het topic "Whisky in de bar" mag nemen, daar worden toch dingen beweerd waar ik als bareigenaar niet echt vrolijk van word. Dat mogen dan wel subjectieve meningen zijn, maar ze worden wel zo gestipuleerd, dat ik me toch wel degelijk aangesproken voel, omdat alle horeca over een kam geschoren wordt ! En dat vind ik dus terecht onzin ! Maar ik ga hier verder maar niet op door, ik wil hier een positieve bijdrage leveren, ieder weldenkend mens prikt toch wel zelf door alle onzin heen, toch ?
0 x

ALTERNATIVE:

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 30 Sep 2010, 18:07

PretZels schreef:Oeps, nog iemand op zijn tenen getrapt blijkbaar.........

Haha, helemaal niet. Daar is wel meer voor nodig dan dat, hoor. Ik ga nog eens 'whisky in de bar' nalezen, want als jij zegt dat alle horeca over een kam geschoren wordt wil ik wel eens nagaan waar dat geschreven staat. Ik werk zelf ook al ettelijke jaren in de horeca dus die onzin gaat mij ook aan.
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 30 Sep 2010, 19:54

Dan wil ik ter completering ook even plakken wat ik in mijn PB geantwoord heb zodat we weer op één lijn zitten v.w.b. de kwaliteit en het waarheidsgehalte van dit forum.
En inderdaad "Gezellig aan de bar..." daar wordt van alles geschreven.
Het enige toezicht daar is op fatsoen ... en niet té veel politiek maar zelfs een beetje kan daar.
Dat is dan ook meteen het enige dat (deels) valt buiten onze kwaliteitscontrole maar dat is dan ook voor iedereen duidelijk door de tilel

I rest my case :lekker
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

Jock
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Jock » 01 Okt 2010, 12:05

Hi Bert
Welkom hier. Ik ben de laatste tijd zelf ook te druk om veel te posten. Ik heb jou website gezien en vind het mooi uitgebreid.
Zag ook bekenden op de foto's. Wie weet, komen we elkaar tegen bij een van de vele happenings in het land.

Gr,

Jock
0 x

PretZels
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor PretZels » 01 Okt 2010, 12:22

Jock schreef:Hi Bert
Welkom hier. Ik ben de laatste tijd zelf ook te druk om veel te posten. Ik heb jou website gezien en vind het mooi uitgebreid.
Zag ook bekenden op de foto's. Wie weet, komen we elkaar tegen bij een van de vele happenings in het land.

Gr,

Jock

Hoi Jock,

bedankt voor je 'welkom' en de complimenten over mijn website. Altijd weer leuk om afficionado's te ontmoeten.
Jammer alleen dat de meeste happenings (logisch) in het weekend plaatsvinden en dan ben ik natuurlijk druk bezig
in mijn eigen zaak, ik kan en wil er feitelijk ook niet afwezig zijn, persoonlijke aandacht voor onze gasten
is een van de belangrijkste pijlers van onze formule, wat hebben onze gasten bijvoorbeeld aan een keuze uit 300
whisky's als er niemand aanwezig is die ze daaromtrent kan adviseren..... But you never know....... tot die tijd
converseren we hier maar.......... ennuh.......wat in het vat zit, verzuurt niet, toch ? Slainte Mhath, Bert :Proost
0 x

ALTERNATIVE:

PretZels
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor PretZels » 01 Okt 2010, 13:11

johan brugge schreef:Ik werk zelf ook al ettelijke jaren in de horeca dus die onzin gaat mij ook aan.

Geachte horeca-collega,
ik wil hier echt niet gaan rellen, maar er zijn een paar rubrieken over restaurants en bars en die trokken natuurlijk
mijn aandacht. Dan verwacht je positieve verhalen over waar men een mooie uitgebreide whiskykaart heeft, waar een goed advies wordt gegeven en waar whisky deskundig wordt geserveerd. Vaak in combinatie met een bepaald gerecht ! Of waar zelfs met whisky gekookt wordt. Die zaken zijn er namelijk wel degelijk. En daar heeft de lezer ook wat aan, namelijk een goede tip, waar men ook buitenshuis kan genieten van een goede dram om bijvoorbeeld te kunnen bepalen of men een fles nou wel of niet gaat aanschaffen. Handig toch, want bij Gall & Gall kun je niet eerst even proeven. Maar wat ik lees zijn vooral negatieve verhalen en opmerkingen, die ik toch echt bestempel als onzin. Lees die rubrieken maar eens door, begrijp je me dan nog steeds niet, laat het maar weten, maar dan zal ik wel genoodzaakt zijn om man en paard te noemen en dan zullen sommigen hier zich behoorlijk beledigd gaan voelen en wie heeft daar nou iets aan ? Niemand toch ! Eigenlijk is het best wel jammer, dat ik nu vanwege één opmerking met dit soort mails bezig ben in plaats van positieve bijdragen te leveren, waar de forumleden hier echt iets aan hebben. Dus net als Piet, ook wat mij betreft, einde discussie ! :Proost Bert.
0 x

ALTERNATIVE:

Terug naar “Even voorstellen, dat vinden we leuk !”