Leuk zeg! En welkom!
Marktplaats goed in de gaten houden. Wel snel bij zijn, want bierbrouwers etc. zijn er daar ook als de kippen bij als er iets moois wordt aangeboden. Zeker grote RVS vaten zijn snel weg.
Verder is er op veel te koop op brouwland.nl. Die hebben ook een winkel in Almere dacht ik.
Voor vaten kan je misschien eens een micro bierbrouwerij benaderen. Die kopen veel whiskyvaten op de laatste tijd (bier gerijpt op whiskyvaten is helemaal hip tegenwoordig, als ook errug lekker!!)
nieuw lid
-
Lowrider76
- Actief lid

Re: nieuw lid
0 x
Welkom! Erg cool om je eigen whisky te stoken! 

0 x
Ontwikkelaar van de Drammer whisky app / WhiskyPrijzen.nl vergelijkt de prijzen van 14.000 whisky's
Bedankt voor jullie verwelkomingen en tips. Ik kijk inderdaad veel op marktplaats voor een grotere stookketel en houten vaten.
Binnenkort gaat er een collega van me naar Tsjechië. Hij heeft hier al op een soort marktplaats van zijn eigen land gekeken en daar schijn je wat makkelijker en goedkoper spullen te kunnen kopen dus wie weet. Bericht volgt !
Binnenkort gaat er een collega van me naar Tsjechië. Hij heeft hier al op een soort marktplaats van zijn eigen land gekeken en daar schijn je wat makkelijker en goedkoper spullen te kunnen kopen dus wie weet. Bericht volgt !
1 x
- daytona955
- Whisk(e)y goeroe

- Freddy
- Whisk(e)y goeroe

carl schreef:Bedankt voor jullie verwelkomingen en tips. Ik kijk inderdaad veel op marktplaats voor een grotere stookketel en houten vaten.
Als je een kleiner hebt en die kwijt wil, weet ik misschien wel iemand.
Een collega zoekt er eentje om te experimenteren.
0 x
Welkom,
Leuk hoor ik ben benieuwd naar het resultaat.
Idd goed rondkijken ik heb het gevoel dat de vraag groter is dan het aanbod. Zeker als het om vaten gaat. Misschien eens te raden gaan bij wijnboeren in landen als Duitsland, Zwitserland of Oostenrijk?
Leuk hoor ik ben benieuwd naar het resultaat.
Idd goed rondkijken ik heb het gevoel dat de vraag groter is dan het aanbod. Zeker als het om vaten gaat. Misschien eens te raden gaan bij wijnboeren in landen als Duitsland, Zwitserland of Oostenrijk?
0 x
Welkom en wat ongelooflijk gaaf om zelf jullie whisky te brouwen, of is het whiskEy met 'e'? Ja hé, want Netherlands heeft ook een 'e'
Alhoewel Holland weer niet
Alhoewel Holland weer niet
0 x
Mijn youtube kanaal met vanaf 2016 elke week een whiskyreview:
https://www.youtube.com/channel/UCJbOlX ... fn07AHioNA

https://www.youtube.com/channel/UCJbOlX ... fn07AHioNA

- squaadgras
- Forum goeroe

Vandaag ons vierde destillaat gemaakt. 4 liter van 65 %, Houtsnippers erop en wachten.....
Ook hebben we ons eerste destillaat geproefd. Deze staat 3 maanden te rijpen. Hij was lekker maar nog wel erg sterk qua smaak. Nog een paar maanden wachten denk ik.
Afgelopen week ook naar verschillende wijnhandelaren geweest voor een sherry of portvat, Niet aan te komen helaas, Wat wel kan is een nieuw vat kopen en daar sherry of port in doen en daarna voor whisky gaan gebruiken. Ook zijn er houten flessen te koop maar zijn erg duur.
Groeten.
Ook hebben we ons eerste destillaat geproefd. Deze staat 3 maanden te rijpen. Hij was lekker maar nog wel erg sterk qua smaak. Nog een paar maanden wachten denk ik.
Afgelopen week ook naar verschillende wijnhandelaren geweest voor een sherry of portvat, Niet aan te komen helaas, Wat wel kan is een nieuw vat kopen en daar sherry of port in doen en daarna voor whisky gaan gebruiken. Ook zijn er houten flessen te koop maar zijn erg duur.
Groeten.
0 x
- gerritbakker57
- Whisk(e)y goeroe

Terug naar “Even voorstellen, dat vinden we leuk !”