Even voorstellen

Als je wilt kun je hier in het kort aangeven wie je bent en vanwaar of wanneer je interesse voor Whisky is ontstaan dan wel wat je interesse of motivatie is. Deze achtergrondinformatie wordt door velen zeer gewaardeerd.
eminent
Actief lid
Actief lid

Even voorstellen

Ongelezen berichtdoor eminent » 24 Nov 2014, 12:51

Een goed idee dat een ieder zich voorstelt als deelnemer van het Forum.

Als voormalig inkoper van Fokker Aircraft Schiphol kwam ik regelmatig in het buitenland met name in Schotland waar een onderdeel van Rolls Royce (motorenleverancier van Fokker) gevestigd was. Mijn eerste kennismaking met whisky was een glas Laphroaig 15 jr. Een heftig drankje vond ik dat om kennis mee te maken. Maar toch was mijn belangstelling gewekt , ja zo erg dat ik in 1995 een whiskyslijterij in de binnenstad van Haarlem begon. Van Wees Amersfoort, de grote importeur gaf de voorkeur om alleen nog maar met Gordon & McPhail te gaan handelen en stootte William Cadenhead af als Independant Whisky Merchant. Dat gaf mij de gelegenheid om William Cadenhead zelf te importeren hetgeen ik dan ook enkele jaren heb gedaan. Bij de opening van mijn slijterij was de sales manager van William Cadenhead aanwezig .
Als ik nieuwe bottelingen van Cadenhead had binnen gekregen nodigde ik mijn vaste klanten uit om te komen proeven , veelal met een presentatie waarin ik het proces van whisky maken uiteen zette. Eigen gemaakte foto's van stokerijen en mooie Schotse plaatjes deden veelal de whiskyliefhebbers enthousiast worden.
Het was een bijzonder leuke tijd, maar na zo'n vijf jaar brak het mij op: een drukke baan bij Fokker , een whiskyslijterij die alleen open was in het weekend noopte mij om ermee te stoppen. De winkel droeg de mooie naam "Kings Court Whiskyslijterij" afgeleid van Koningshof, een eigendom van Natuurmonumenten in de Kennemerduinen. Er bestaat nog wel iets dat rechtstreeks is afgeleid van mijn slijterij namelijk de King's Court Whisky Association of iets dergelijks.

Mijn belangstelling voor Schotse whisky is altijd gebleven. Gemiddeld heb ik zo'n tiental whiskies openstaan. Wat ik op grijpafstand heb naast mijn luie stoel is Lagavulin , Springbank 21 jr. (bijna op) en Balvenie 12 jr. Double Wood

Ik ben een regelmatige bezoeker van het Forum en wil mijn enthousiasme delen met allen.

Mijn naam is Cees Groot , Bussum , mijn Forumnaam is Eminent 1948 ( weet niet meer hoe ik aan die naam kom !)
0 x

Harrie
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Re: Even voorstellen

Ongelezen berichtdoor Harrie » 24 Nov 2014, 12:54

Welkom op het forum, Cees!
0 x
Afbeelding

daytona955
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor daytona955 » 24 Nov 2014, 12:54

ow dat is wel een leuke history, pfff leuk om te lezen. Veel plezier hier.
0 x
Afbeelding
Sometimes its better asking for Forgiveness then permission.

Matti
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Matti » 24 Nov 2014, 13:32

Welkom Cees!

De King's Court Whisky Society is inderdaad nog steeds alive en kicking, leuk om te horen waar de naam vandaan komt :)
0 x
Matthijs, whiskynerd.

thijs100
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor thijs100 » 24 Nov 2014, 13:57

Welkom Cees! :goedgedaan

Matti schreef:De King's Court Whisky Society is inderdaad nog steeds alive en kicking, leuk om te horen waar de naam vandaan komt :)

Inderdaad, ze hadden in oktober nog een prachtige Rare Malts-tasting waar ik best bij had willen zijn. Maarja, Haarlem ligt toch net iets te ver van Hengelo om zo op een vrijdagavond te bereizen :)
0 x
Afbeelding | Afbeelding

Tomh
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Tomh » 24 Nov 2014, 14:26

Welkom Cees!
:goedgedaan
0 x
Afbeelding

Raymondk