Roland, aangenaam

Als je wilt kun je hier in het kort aangeven wie je bent en vanwaar of wanneer je interesse voor Whisky is ontstaan dan wel wat je interesse of motivatie is. Deze achtergrondinformatie wordt door velen zeer gewaardeerd.
RoHu
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Roland, aangenaam

Ongelezen berichtdoor RoHu » 07 Jun 2010, 10:42

Hallo allemaal,

Blij dat ik dit forum ontdekt heb; klinkt als een plek waar een hoop nuttigs is te vinden! Ik woon in Den Haag en drink al een aantal jaren (met immer groeiend genoegen) whisky, waarbij mijn eerste voorkeur (na een studentikoze aftrap met Jameson en soortgelijk spul) lag bij Laphroaig, Lagavullin, Talisker... turfig dus. Zit nu in een wat zachter en fruitiger fase, geen idee of mijn 6 maanden oude dochter daar iets mee te maken heeft...

Punt is dat ik binnenkort, als tegenprestatie voor gedane arbeid, voor 350 euro aan whiskey mag uitkiezen bij van Zuylen.
Zeer rottig, want wat doe je? Koop ik nou drie heeeeele mooie flessen of vul ik gewoon mijn (op Burn of Speyside na kompleet leeggesoupeerde) verzameling aan?

Ik houd me aanbevolen, en lees ondertussen rustig verder :-)

Met groet,
Roland
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Re: Roland, aangenaam

Ongelezen berichtdoor Piet » 07 Jun 2010, 10:53

Welkom op het forum Roland.
RoHu schreef:Blij dat ik dit forum ontdekt heb; klinkt als een plek waar een hoop nuttigs is te vinden!
Kijk dat maakt mij nu blij :goedgedaan

RoHu schreef:Punt is dat ik binnenkort, als tegenprestatie voor gedane arbeid, voor 350 euro aan whiskey mag uitkiezen bij van Zuylen.
Zeer rottig, want wat doe je? Koop ik nou drie heeeeele mooie flessen of vul ik gewoon mijn (op Burn of Speyside na kompleet leeggesoupeerde) verzameling aan?

Ik houd me aanbevolen, en lees ondertussen rustig verder :-)
Kijk "rottig" zou ik het niet direct noemen maar inderdaad absoluut iets om goed over na te denken. En dat is zeker, er komen hier vast suggesties.
De keus is nog moeilijker. Niet alleen koop je er één of meerdere ?
Maar in alle gevallen wat wordt het dan ? Inderdaad niet eenvoudig.

Het leuke van één is dat je dat wellicht anders niet snel uit zult geven aan één whisky.
Maar qua genot en ervaring kunnen 3 of 4 mooie flessen ook véél bieden..... :Scratch
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

Bushmills
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Bushmills » 07 Jun 2010, 11:05

Welkom op het forum Roland!
Beslissingen nemen hè, het begint mij ook altijd te duizelen als ik bij de slijter ben. Dan heb je een paar flessen in je hoofd maar als ik dan al die mooie flessen zie begin ik alles weer te heroverwegen.
Als ik op die manier 350 euro mag besteden zou ik iig één fles kopen die ik altijd al eens wilde hebben maar nooit heb aangeschaft uit budget overweging. Ik wil zelf normaal niet meer dan 50/60 euro voor een fles betalen, dat vindt ik al veel en meer is voor mij te veel. Succes met het nemen van een beslissing en veel plezier op het forum!

Groeten Erwin
0 x
Afbeelding

p_froes
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor p_froes » 07 Jun 2010, 11:11

Welkom Roland!

Ik vind het idee van Erwin ook wel wat. Koop gewoon 1 of 2 hele mooie en van de rest wat andere dingen die je nog niet geproefd hebt. Succes ermee. Ben benieuwd wat je kiest :goedgedaan
0 x
Life is too short to drink bad whisky

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 07 Jun 2010, 11:29

p_froes schreef:Welkom Roland!

Ik vind het idee van Erwin ook wel wat. Koop gewoon 1 of 2 hele mooie en van de rest wat andere dingen die je nog niet geproefd hebt. Succes ermee. Ben benieuwd wat je kiest :goedgedaan

Agree.

Bij mij ligt de grens ook zo rond de 50 euro. Langzaamaan wordt deze toch verhoogd. Mooi dat je voor EUR 350,- mag gaan uitzoeken! Een kind in een snoepwinkel! 8-)

Je hebt vast iets favoriets. Turf, maar welk label? Laphroaig? Bowmore? Zoek daarvan een mooie fles uit. Wellicht eentje van Kilchoman (als je die niet al hebt) of Port Askaig!

Succes en veel plezier met uitzoeken en hier op het forum! :schotland
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 07 Jun 2010, 11:46

Hey Roland, welkom op het forum. Hopelijk houdt de kleine je niet teveel wakker 's nachts.

Tja, kiezen is moeilijk hè. Ik zou van die 350 Euro ook één mooie fles kopen en de rest aanvullen met (daarom niet mindere) whisky's die rond de 50 à 60 Euro (of minder natuurlijk) kosten. Dan kan je toch al heel wat flessen aankopen, bv. van iedere regio iets anders. Om maar iets te zeggen.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

I_SPEY
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor I_SPEY » 07 Jun 2010, 18:43

johan brugge schreef:Hey Roland, welkom op het forum. Hopelijk houdt de kleine je niet teveel wakker 's nachts.

Tja, kiezen is moeilijk hè. Ik zou van die 350 Euro ook één mooie fles kopen en de rest aanvullen met (daarom niet mindere) whisky's die rond de 50 à 60 Euro (of minder natuurlijk) kosten. Dan kan je toch al heel wat flessen aankopen, bv. van iedere regio iets anders. Om maar iets te zeggen.

Second that, Johannes :) en 'n hartelijk welkom op dit gezellige, drukke forum, Roland!
Mijn advies, evenals de wijzen voor mij: probeer met jezelf in balans te komen door twee top whiskies te kopen :D en eventueel aangevuld met 'n Lagavulin 16 yo of 'n Laphroaig CS òf QC of wat dacht je van 'n perfecte Talisker? Ik wens je veel wijsheid bij het nemen van 'n beslissing :goedgedaan

:Slainte

PS. Doe Aad de groeten van me!
Tip: als je nu nog net even lid wordt van http://www.whisky-distilleries.com kun jij ook op zondag 27 juni naar Whisky in the Church te Loosduinen ;)
0 x
Afbeelding
René - Friend of Ardbeg - Caol Ila - Lagavulin - Laphroaig and many Others
"Every closed eye is not sleeping, and every open eye is not seeing!"

chris
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor chris » 07 Jun 2010, 23:20

Hoi,Roland,hartelijk welkom op het forum :Slainte :Pipersmile
0 x
Afbeelding

Topvoerder
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Topvoerder » 08 Jun 2010, 18:13

Welkom Roland... zou willen dat ik zulke dilemma's had :schotland
0 x
And now for something completely different...

Afbeelding

RoHu
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor RoHu » 10 Jun 2010, 18:59

Kijk, dat is wat ik noem een warm welkom :-)
De suggestie om één (of twee) hele mooie flessen te kopen en de rest aan te wenden voor goedkopere dingen waar ik nieuwsgierig naar ben neem ik bij deze graag ter harte. Eén van de gegadigden blijft toch wel een Supernova of Octomore (de laatste afgelopen jaar geproefd in Leiden), gewoon omdat het zulke turfbommen zijn, maar goed, het wachten is op de uitnodiging van de gulle gever om richting Loosduinen te rijden, en ondertussen peinzen we verder.

Dank voor de tips. Zodra ik de buit binnen heb laat ik weten wat het geworden is :-)
0 x

Jock
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Jock » 18 Jun 2010, 22:00

Welkom Roland. Na Burn of Speyside kan het alleen maar beter worden :D
Veel success met jou luxe probleem :goedgedaan

Gr,

Jock
0 x

Terug naar “Even voorstellen, dat vinden we leuk !”