even voorstellen dus

Als je wilt kun je hier in het kort aangeven wie je bent en vanwaar of wanneer je interesse voor Whisky is ontstaan dan wel wat je interesse of motivatie is. Deze achtergrondinformatie wordt door velen zeer gewaardeerd.
mardo
Senior
Senior

even voorstellen dus

Ongelezen berichtdoor mardo » 10 Okt 2014, 23:42

Eerst maar even voorstellen, dat is wel zo netjes en jullie schijnen dat leuk te vinden. ;)
Mijn naam is Martin, ik ben 46jr. Mijn grootste passie is muziek draaien en het verzamelen van cd`s. Zo`n 2 weken geleden ben ik geinteresseerd geraakt in whisky als hobby. Eigenlijk liep ik spontaan met mijn dochter de plaatselijke Gall&gall in om eens te kijken of ik een leuk cadeautje voor mijn neefje kon vinden.(ik weet dat hij met whisky proeven bezig is.) Daar heb ik toen een leuk kistje met 3 varianten Glen Rothes en 3 glaasjes erin gekocht.
Diezelfde middag ben ik op internet eens op onderzoek gegaan naar whisky(dat ik toen nog als whiskey schreef) en later die dag heb ik een klein flesje Jack Daniels en een 20cl Glen Kinchie bij diezelfde Gall&Gall gehaald. Daar is het zaadje geplant en al snel had ik vele miniflesjes in de kast staan om te proeven. Ik merk dat ik sindsdien ook veel bewuster gedurende de dag aan het ruiken en proeven ben en dat vind ik een leuke bijkomstige ontwikkeling.
Waar de Glen Kinchie, Glen Livet 12yo en de Dhalwinnie 15yo favoriet zijn. Gisterenavond een dram Coal Ila 12yo ingeschonken. Dit was nogal een cultuurschok. Even wat anders dan de tot dan toe geproefde whiskies...Maar ik denk dat ook dit wel goed gaat komen.
Vanmiddag moest ik even in Leiden zijn en daar ben ik bij de Druiventuin langs gegaan. Toen ik voor in de winkel bij de standaard whiskies stond te kijken, vertelde een verkoper mij dat er achterin nog wel wat andere whiskies aanwezig waren. En dat klopte wel. :bigsmile Ik ben daar op een heel leuke manier geholpen en heb veel informatie gekregen over verschillende soorten whisky, de whiskysite.nl en sampleflesjes. Ik ben met 4 20cl flesjes in de tas huiswaarts gekeerd.
Nu staan er best veel flesjes in de kast en ga ik voorlopig eerst maar eens veel proeven,lezen en af en toe reageren op o.a. dit forum.
0 x
Afbeelding

henri
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: even voorstellen dus

Ongelezen berichtdoor henri » 11 Okt 2014, 00:54

welkom! :hoedaf
en heel veel plezier in je ontdekkingsreis!
0 x
Afbeelding

Harrie
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Harrie » 11 Okt 2014, 09:30

Welkom Martin! Kleine flesjes zijn inderdaad een goede hulp bij het begin van je ontdekkingstocht :duimop
0 x
Afbeelding

avdboom
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor avdboom » 11 Okt 2014, 10:42

Welkom!

Ik ben zelf ook pas begonnen met serieus whisky proeven, en dat van die cultuurschok met geturfde whisky herken ik wel :lol: .

Ik was er ook een beetje huiverig voor geworden om flessen geturfde whisky's te kopen in het begin, n.a.v. wat heftige samples, maar na wat meer samples proberen ging het al snel goed smaken! Mijn favoriet op dit moment is een turf whisky pur sang. Ik zou zeggen gewoon wat verschillende dingen blijven proberen en dan zal je vast ontdekken of het je ding is of niet. Maar als ik geen geturfde/gerookte whiskys had geproberred na een eerste aanvaring had ik nu een hoop gemist.
Een Talisker 10yr is een goede en betaalbare aanrader die niet te heftig is.

Welke 20cl flesjes heb je nu gekocht? De druiventuin vind ik zelf ook een hele leuke zaak, en er werken mensen met passie en kennis voor zover mijn ervaring dat kan beoordelen. Woon je er in de buurt?
0 x
Afbeelding

mardo
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor mardo » 11 Okt 2014, 12:19

Dank jullie wel voor de reacties.

Die Talisker 10yo van 20cl wordt waarschijnlijk de volgende aankoop.
Ik heb gisteren de Arran Malt 10yo, Clynelish 14yo, Edradour 10yo en Benromach 10yo gekocht.
Vanavond gaat er eentje open.
Ik woon niet echt in de buurt van Leiden en ik heb geen auto, met het ov ben ik ongeveer 1,5 uur onderweg. Maar Leiden is een leuke stad en mijn dochter houdt van winkelen, dus dat komt wel goed. :)
0 x
Afbeelding

Tomh
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Tomh » 11 Okt 2014, 14:24

Hee Martin, welkom op het forum!
Grappig om te lezen hoe iedereen zijn whisky avontuur begint. Met de 20 cl flesjes heb je de kans om een whisky met een aantal drams te kunnen proeven.
Als je een nog diverser beeld wilt krijgen kun je ook via verschillende kanalen 3cl samples kopen.
Dit kan ook via forumleden, ik heb zelf goede ervaringen met Laddie Teun, (http://www.bruichladdies.nl/images/online%20samples.xls) en Kay. Zij kunnen je een enorm divers pakket van samples laten bezorgen. Ik vond het zelf heel leuk om op een betaalbare wijze veel verschillende whiskies te kunnen proeven.
Wat betreft je andere hobby: perfect te combineren lijkt me! :violin :nat
Nog een bepaald genre waar je naar luistert?
Veel plezier met je ontdekkingsreis :goedgedaan
0 x
Afbeelding

Banzai
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Banzai » 11 Okt 2014, 19:04

Welkom op het forum!
0 x
Malt Monkeys Whiskyclub Leuven
Afbeelding

Afbeelding

mardo
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor mardo » 12 Okt 2014, 11:18

Tomh schreef:Wat betreft je andere hobby: perfect te combineren lijkt me! :violin :nat
Nog een bepaald genre waar je naar luistert?

Ik ben altijd op zoek naar iets nieuws en heb niet een specifiek genre. Van pop naar jazz. Veel Zappa, Miles Davis, maar ook Typhoon of keiharde punk, Country of dance. Op dit moment luister ik Rodriguez - Searching for Sugar Man.
Muziek en Whisky is een goede combinatie ja en met Whisky proeven ben ik al net zo nieuwsgierig. Steeds maar weer op zoek naar iets nieuws. OP dit moment +- 2500 cd`s in huis. Over 25 jaar misschien even zoveel whisky?
0 x
Afbeelding

khildare
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor khildare » 12 Okt 2014, 12:16

Welkom op het forum!
0 x
Peter

Always do sober what you said you’d do drunk. That will teach you to keep your mouth shut. (Ernest Hemingway)
Afbeelding

JacobaEd
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor JacobaEd » 12 Okt 2014, 22:13

Welkom, je bent lekker bezig, whisky drinken en plaatjes draaien, kan ik me ook goed in vinden
Succes en groet
0 x

daytona955
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor daytona955 » 12 Okt 2014, 22:17

WElkom
:Slainte
0 x
Afbeelding
Sometimes its better asking for Forgiveness then permission.

Matti
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Matti » 12 Okt 2014, 22:43

Welkom Martin!

:duimop
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Pellie
Forum goeroe
Forum goeroe