Mijn naam is Martin, ik ben 46jr. Mijn grootste passie is muziek draaien en het verzamelen van cd`s. Zo`n 2 weken geleden ben ik geinteresseerd geraakt in whisky als hobby. Eigenlijk liep ik spontaan met mijn dochter de plaatselijke Gall&gall in om eens te kijken of ik een leuk cadeautje voor mijn neefje kon vinden.(ik weet dat hij met whisky proeven bezig is.) Daar heb ik toen een leuk kistje met 3 varianten Glen Rothes en 3 glaasjes erin gekocht.
Diezelfde middag ben ik op internet eens op onderzoek gegaan naar whisky(dat ik toen nog als whiskey schreef) en later die dag heb ik een klein flesje Jack Daniels en een 20cl Glen Kinchie bij diezelfde Gall&Gall gehaald. Daar is het zaadje geplant en al snel had ik vele miniflesjes in de kast staan om te proeven. Ik merk dat ik sindsdien ook veel bewuster gedurende de dag aan het ruiken en proeven ben en dat vind ik een leuke bijkomstige ontwikkeling.
Waar de Glen Kinchie, Glen Livet 12yo en de Dhalwinnie 15yo favoriet zijn. Gisterenavond een dram Coal Ila 12yo ingeschonken. Dit was nogal een cultuurschok. Even wat anders dan de tot dan toe geproefde whiskies...Maar ik denk dat ook dit wel goed gaat komen.
Vanmiddag moest ik even in Leiden zijn en daar ben ik bij de Druiventuin langs gegaan. Toen ik voor in de winkel bij de standaard whiskies stond te kijken, vertelde een verkoper mij dat er achterin nog wel wat andere whiskies aanwezig waren. En dat klopte wel.
Ik ben daar op een heel leuke manier geholpen en heb veel informatie gekregen over verschillende soorten whisky, de whiskysite.nl en sampleflesjes. Ik ben met 4 20cl flesjes in de tas huiswaarts gekeerd. Nu staan er best veel flesjes in de kast en ga ik voorlopig eerst maar eens veel proeven,lezen en af en toe reageren op o.a. dit forum.