Even voorstellen: Erik

Als je wilt kun je hier in het kort aangeven wie je bent en vanwaar of wanneer je interesse voor Whisky is ontstaan dan wel wat je interesse of motivatie is. Deze achtergrondinformatie wordt door velen zeer gewaardeerd.
erikb
Actief lid
Actief lid

Even voorstellen: Erik

Ongelezen berichtdoor erikb » 30 Jan 2013, 02:08

Hallo daar,

Even geen idee of ik mij moet voorstellen met een nieuw onderwerp maar probeer het maar! Kwam met surfen naar leuke flesjes op de site terecht en als whiskyliefhebber dacht ik toch maar eens aanmelden dan.

Ben 44 jaar uit Leiden. Begonnen met de Dimple en Chivas Regal maar toen ik op mijn 30e verjaardag werd verrast met wat Single Malts vol in de Single Malts geraakt. Alhoewel ik een goede blend tegenwoordig zeker kan waarderen.

Buiten liefhebber met zo'n 150 open flessen op de plank inmiddels ook verwoed (of verslaafd) verzamelaar met zo'n 300 flessen nog gesloten. Heb nog zo'n 12 verschillende whisky's te gaan en dan denk ik dat ik van alle merken er wel minimaal 1 in bezit heb, de ultieme uitdaging! En ik vrees dat dat me dit jaar nog wel gaat lukken. Al blijf ik telkens verrast worden door weer een nieuwe Single Malt waar ik nog nooit eerder van gehoord had. Helaas zijn dat dan meestal geen hoogvliegers maar de Liddl restanten e.d. die opeens toch weer kunnen verassen.

Organiseer regelmatig proefavondjes met vrienden waarbij ik probeer telkens weer wat nieuws op tafel te krijgen. Met de prijzen die vandaag de dag gevraagd worden voor de wat specialere malts blijven er echter helaas een aantal flessen gesloten voor toekomstige liefhebbers of verzamelaars waarmee ik mijn verzamelwoede weer kan financieren.

Gelukkig blijven er genoeg flessen over om wel betaalbaar te ontdekken! Ben ook voorzichtig begonnen met een eigen website met proefnotities maar het zal nog wel even duren voordat die on line staat.

Verder probeer ik als ik tijd heb naast de proefnotities ook de nodige boeken over whisky te lezen. Met een goed glas in de buurt een aangename bezigheid!

Nou, tot zover even mijn voorstelronde wat de whisky betreft. Ga het forum de komend tijd zeker in de gaten houden!

Groet,
Erik
0 x

erikb
Actief lid
Actief lid

Re: Even voorstellen: Erik

Ongelezen berichtdoor erikb » 30 Jan 2013, 02:17

En als ik dan toch gelijk een vraag mag stellen; zie bij sommige leden onderaan een link naar "my collection". Dat ziet er wel leuk uit om de eigen collectie goed in kaart te hebben. Maar.... hoe maak je zoiets aan?
0 x

Kapre
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Kapre » 30 Jan 2013, 07:51

erikb schreef:En als ik dan toch gelijk een vraag mag stellen; zie bij sommige leden onderaan een link naar "my collection". Dat ziet er wel leuk uit om de eigen collectie goed in kaart te hebben. Maar.... hoe maak je zoiets aan?

Welkom op het forum Erik.
Om dit te doen kun je een account aanmaken op de site www.whiskybase.com, en daarin kun je je eigen collectie samenstellen, de whiskies een score geven, aangeven of de flessen open, closed of empty zijn, en eventueel een wishlist maken.
:goedgedaan Succes.
0 x
Afbeelding

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 30 Jan 2013, 08:52

Flinke collectie! Welkom hier!
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 30 Jan 2013, 08:55

Welkom Erik.

Een echte whisky-aficionado dat is wel duidelijk.

Voor je collectie, kijk ook even in: Je WhiskyBase collectie in de ondertekening opnemen

Al blijf ik telkens verrast worden door weer een nieuwe Single Malt waar ik nog nooit eerder van gehoord had.

Zo zie ik toevallig net op twiiter deze voorbij komen: Rothaus Black Forest Single Malt Whisky, dus wie weet ;)
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

Matti
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Matti » 30 Jan 2013, 10:53

Welkom! :duimop
0 x
Matthijs, whiskynerd.

erikb
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor erikb » 31 Jan 2013, 01:22

Dank voor het hartelijke welkom! Ga snel het lijstje samenstellen! Nu kreeg ik direct een tip voor een duitse Single Malt maar zie in het overzichtje van de top 100 slechtste whisky's ooit diezelfde duitser weer terugkomen! :D Die laten we maar even passeren dus! :bigsmile Wat we dan wel weer tegenvalt is dat ook de Preludium:01 van onze Deense vrienden van Mackmyra daar tussen staat!!!! Zal toch ook mijn mening eens gaan geven! Zal niet verkondigen dat dat een echte hoogvlieger is maar dat die in het rijtje hoger genoemd staat dan onze eigen whisky's van Frysk Hynder en The Valley, of de whisky van onze zuiderburen, daar moet ik toch ernstig bezwaar tegen maken! Ben zelfs nog een soort van fan van de Preludium! En met de :01, de :03 en de :06 toch enig recht van spreken! Nog meer fans op het forum?
0 x

erikb
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor erikb » 31 Jan 2013, 01:23

En de Bruichladdich Waves staat ook niet in het overzicht! Wat een bocht is dat zeg! :o
0 x

Otje
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Otje » 31 Jan 2013, 07:09

erikb schreef:En de Bruichladdich Waves staat ook niet in het overzicht! Wat een bocht is dat zeg! :o

Waves nog niet geproeft, Rocks wel, vind die niet tegenvallen, best fris en smakelijk. Zeker ok, voor die prijs al helemaal.

Anyway, welkom Erik.
0 x
Afbeelding
I'd rather drink from the grain than the grape...

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 31 Jan 2013, 09:51

erikb schreef:...de Preludium:01 van onze Deense vrienden van Mackmyra daar tussen staat!!!!

Wel ook Scandinavie maar toch echt Zweeds hoor !
How do you make whisky? And why isn’t there a Swedish one? The question led us to start exploring the possibilities of making our own Swedish whisky.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

Terug naar “Even voorstellen, dat vinden we leuk !”