Hallo allemaal; Bill aka DownerX

Als je wilt kun je hier in het kort aangeven wie je bent en vanwaar of wanneer je interesse voor Whisky is ontstaan dan wel wat je interesse of motivatie is. Deze achtergrondinformatie wordt door velen zeer gewaardeerd.
DownerX
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Hallo allemaal; Bill aka DownerX

Ongelezen berichtdoor DownerX » 28 Sep 2012, 18:36

Hallo,

Na "al" een paar jaar whisky genieten wilde ik er toch meer over weten en hoe je het eigenlijk "zou moeten" drinken.
Het "zou moeten" drinken is op deze manier geschreven omdat dat naar mijn mening ieder voor zich is. Dat heb ik hier ook meerdere keren voorbij zien komen. Toch ben ik erachter gekomen dat ik een whisky drink zoals de meeste hier.

Verder, zoals ik al aangaf met "al" een paar jaar whisky genieten, ben ik echt een beginnert!!! Erg veel ervaringen met verschillende whisky's heb ik ook niet. Vandaar dat ik me toch maar eens heb aangemeld op dit forum voor goede tips en uiteraard lekkere whisky's!!

Mijn ervaringen:
Een Jamenson (ooit eens bij een restaurant in portugal gedronken) het enige wat ik me kon herinneren, niet bijzonder?
Jack Daniels 6 (bij een vriend van me), niet te zuipen wat een bocht, zelfs met cola niet te hachelen.
Johnny Walker red/black en gold, de red zoals zovele denk ik mee begonnen. Daarna de Black die ik eigenlijk best lekker vind. Vooral het rokerige vind ik heerlijk ruiken en proeven, de gold is naar mijn idee milder en zoeter?

Heb nu een Chivas Regal en een Macallan (beide 12yr) en mijn voorkeur neigt naar de Chivas. De Macallan komt mij nogal te zoet en fruitig over?!

Hoop nog boel nuttige dingen te lezen hier en tips voor een lekker whisky.
Ohw, mijn naam is Bill trouwens:) ben een jaartje of 30 en woon in NH. Misschien had ik daarmee moeten beginnen.
0 x

I_SPEY
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Hallo allemaal

Ongelezen berichtdoor I_SPEY » 28 Sep 2012, 19:37

Welkom op dit forum, Bill :goedgedaan Enne, Chivas Regal is natuurlijk best wel 'n goede whisky met 'n mooie reputatie, dus dat straalt dan toch ook aardig op jou af!
Lang geleden trouwens, dat ik die gedronken heb.

:Slainte Bill

René
0 x
Afbeelding
René - Friend of Ardbeg - Caol Ila - Lagavulin - Laphroaig and many Others
"Every closed eye is not sleeping, and every open eye is not seeing!"

Piet
Moderator
Moderator

Re: Hallo allemaal; Bill aka DownerX

Ongelezen berichtdoor Piet » 29 Sep 2012, 00:16

Welkom Bill, en inderdaad is er nog veel meer te beleven ... zeker als de Macallan je eerste single malt was want vooral in Single Malts is heel veel te beleven.

Kijk eens in dit onderwerp Wat komt er ná Glenfiddich of mijn eerste malt ? Als je de Macallan te zoet vond ben je wellicht niet zo van de "sherried" whiskies. Maar er is meer dan genoeg ander materiaal.
En wellicht is Islay malt of van de andere eilanden iets voor je (peated whisky). Highland Park of Talisker bijvoorbeeld.

Hier wellicht nog iets: Nieuwe whisky-tips. Welke whisky zou je aanraden ?
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 29 Sep 2012, 10:21

Welkom, Bill!

DownerX schreef:Jack Daniels 6 (bij een vriend van me), niet te zuipen wat een bocht, zelfs met cola niet te hachelen.

Ik vind de Jack Daniel's No.7 niet verkeerd in de prijs/kwaliteit. ;-)
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Matti
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Matti » 29 Sep 2012, 11:28

Welkom Bill! :duimop
0 x
Matthijs, whiskynerd.

DownerX
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor DownerX » 29 Sep 2012, 19:08

Er is vast nog genoeg te beleven idd! Remy martin (geen whisky, I know) vind ik dan weer wel lekker en dat is toch ook best zoet te noemen!

En had het even nagevraagd en het is volgens hem inderdaad No.7.... Hoe dan ook, ik en hij ook, krijgen het niet of met moeite weg!

De chivas bevalt me wel en ik zag de talisker ook staan. Maar had al meerdere keren chivas horen zien vallen dus voor die gekozen. Best kans dan ik talisker volgende maand maar eens gaat proberen. Zijn geen dure whisky's (mijn persoonlijk budget laat dat niet toe, heb ook andre hobbies) dus kan ik wat proberen. Nu heb ik nog niet van die enorm dure whisky genoten, maar ik denk dat een lekkere whisky niet perse duur moet zijn, ook blijft smaak een persoonlijk iets. Zo krijg ik ook een leuk setje om mee te beginnen.

Omdat ik JW Black ook wel lekker vind, ben ik ook benieuwd naar de double black, iemand ervaring daarmee?
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 29 Sep 2012, 20:30

DownerX schreef:Omdat ik JW Black ook wel lekker vind, ben ik ook benieuwd naar de double black, iemand ervaring daarmee?

Hier vind je wat oordelen over JW: Johnnie Walker serie (Red - Black - Green - Gold - Blue,..) en ook specifiek van de Johnnie Walker - Double black label
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

DownerX
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor DownerX » 01 Okt 2012, 20:34

Nja, ik begin er nu wel nieuwsgierig aan het worden:) misschien kdo-tje voor me zelf volgende maand?
0 x

Terug naar “Even voorstellen, dat vinden we leuk !”