Ik ben Leon
Ik ben Leon
Ik ben Leon, ben 46 jaar en woon in Venray. Drink sinds mijn 16e ongeveer hoofdzakelijk whisky en rode wijn. Ben echt goed gaan opletten wat ik drink sinds 1995 ongeveer. Ik heb een voorkeur voor de turfgestookte whisky's, de Islay's. Maar een anderssoortige vol-aromatische single malt whisky vind ik ook erg lekker.
Meestal heb ik wel een Laphroaigh (10yrs, 15 yrs of 1/4cask) staan. Daarnaast vaak iets van Ardbeg. Nu een Cragganmore, Berry's Islay reserve en een Glendronach revival.
In mijn dagelijks werk ben ik ICT Manager bij een scholenstichting. Voor wie het leuk vind kan mijn website bezoeken: http://www.mrleejohn.nl . Waarom MrLeeJohn? Dat spreek je uit als mister leejohn/leon.
Meestal heb ik wel een Laphroaigh (10yrs, 15 yrs of 1/4cask) staan. Daarnaast vaak iets van Ardbeg. Nu een Cragganmore, Berry's Islay reserve en een Glendronach revival.
In mijn dagelijks werk ben ik ICT Manager bij een scholenstichting. Voor wie het leuk vind kan mijn website bezoeken: http://www.mrleejohn.nl . Waarom MrLeeJohn? Dat spreek je uit als mister leejohn/leon.
0 x
- Squat 'N Oats
- Senior

Re: Ik ben Leon
Welkom Leon, als je al dertig jaar whisky drinkt, heb je al een boel geproefd.
Dat er nog maar veel meer mag volgen
-Niels-
Dat er nog maar veel meer mag volgen
-Niels-
0 x
'K doe mijn best. Vind het wel lastig buiten de Islay's mijn weg te vinden. De sherrybased whisky's, mits vol genoeg, vind ik ook lekker.
0 x
Welkom Leon.
En nog een ICTer ! Werken whiskyliefhebbers op Internet vooral in de ICT ?
Leuke site trouwens.
Dan moet je de Aberlour a'bunadh, NAS, OB vast wel kennen ! Zo niet snel naar de winkel
En nog een ICTer ! Werken whiskyliefhebbers op Internet vooral in de ICT ?
Leuke site trouwens.
MrleeJohn schreef:'K doe mijn best. Vind het wel lastig buiten de Islay's mijn weg te vinden. De sherrybased whisky's, mits vol genoeg, vind ik ook lekker.
Dan moet je de Aberlour a'bunadh, NAS, OB vast wel kennen ! Zo niet snel naar de winkel

0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
Welkom Leon. De A'Bunadh is inderdaad super, moet ook ik als Islay-adept zeggen.
0 x
Welkom Leon! Je komt bij mij uit de buurt. Ik post hier regelmatig de aankondiging van de whiskyproeverij van Wijnhuis Venray. Daar al eens geweest?
Ik moest even nadenken... Als je turf gebruikt om de ketel te verhitten waarmee je de whisky stookt, krijg je geen turfaroma / rokerigheid. Wel turf-gedroogde mout, als je het zo wil omschrijven: het vuur - de hittebron - waarmee de ontkiemde gerst gedroogd wordt, wordt dan gevoed met turf.
MrleeJohn schreef:Ik heb een voorkeur voor de turfgestookte whisky's
Ik moest even nadenken... Als je turf gebruikt om de ketel te verhitten waarmee je de whisky stookt, krijg je geen turfaroma / rokerigheid. Wel turf-gedroogde mout, als je het zo wil omschrijven: het vuur - de hittebron - waarmee de ontkiemde gerst gedroogd wordt, wordt dan gevoed met turf.
0 x
Hoi John,
Goede correctie... uiteraard is het niet lekkerlijk turfgestookt wat ik bedoel (ben een newbee nog he); tis turfgedroogde mout inderdaad. Ik weet niet van wie ik die verkeerde bewoording heb overgenomen.
Wijnhuis Venray ja ja. Daar haal ik meestal mijn drank. Zeker de betere whisky's en wijnen. De proeverij aldaar (of in de Witte Hoeve (ken ik goed vanwege mijn eigen feestjes)) wilde ik al diverse keren bijwonen. Is me nog niet gelukt. Ook de komende keer op 30 september (tip! zie onderaan op http://www.wijnhuisvenray.nl/proeverijen/ ) gaat me weer niet lukken.
Gennep he (vond via Facebook je woonplek langs de Rijksweg en op LinkedIn dat je waarschijnlijk ook het Mongozo-bier kent... Gennep is niet ver van waar mijn schoonbroertje woont in Ottersum).... ik kon in Venray nergens een Glencairn glas kopen.... heeft mijn vrouw in Gennep gekocht... gelijk twee dus
Goede correctie... uiteraard is het niet lekkerlijk turfgestookt wat ik bedoel (ben een newbee nog he); tis turfgedroogde mout inderdaad. Ik weet niet van wie ik die verkeerde bewoording heb overgenomen.
Wijnhuis Venray ja ja. Daar haal ik meestal mijn drank. Zeker de betere whisky's en wijnen. De proeverij aldaar (of in de Witte Hoeve (ken ik goed vanwege mijn eigen feestjes)) wilde ik al diverse keren bijwonen. Is me nog niet gelukt. Ook de komende keer op 30 september (tip! zie onderaan op http://www.wijnhuisvenray.nl/proeverijen/ ) gaat me weer niet lukken.
Gennep he (vond via Facebook je woonplek langs de Rijksweg en op LinkedIn dat je waarschijnlijk ook het Mongozo-bier kent... Gennep is niet ver van waar mijn schoonbroertje woont in Ottersum).... ik kon in Venray nergens een Glencairn glas kopen.... heeft mijn vrouw in Gennep gekocht... gelijk twee dus

0 x
MrleeJohn schreef:Gennep he (vond via Facebook je woonplek langs de Rijksweg en op LinkedIn dat je waarschijnlijk ook het Mongozo-bier kent... Gennep is niet ver van waar mijn schoonbroertje woont in Ottersum).... ik kon in Venray nergens een Glencairn glas kopen.... heeft mijn vrouw in Gennep gekocht... gelijk twee dus
Big Brother is watching you
MrleeJohn schreef:Ook de komende keer op 30 september (tip! zie onderaan op http://www.wijnhuisvenray.nl/proeverijen/ ) gaat me weer niet lukken.
Zie ook: viewtopic.php?f=20&t=2862
En... we zijn hier allemaal om van elkaar te leren!
0 x
Terug naar “Even voorstellen, dat vinden we leuk !”