Sinds vandaag ben ik lid van het whisky forum. Een site waar ik regelmatig op kijk als ik wat over een bepaalde distilleerderij wil weten of zoals vorig jaar toen ik een trip naar Schotland aan het voorbereiden was. Mijn naam ik Bart en ik woon in Breda. Sinds een kleine 20 jaar ben ik liefhebber van whisky. Graag drink ik thuis op mijn gemakje een paar glazen op een weekendavond, maar ik kan ook erg genieten van proefavondjes met vrienden, proefavondjes bij slijterijen en een jaarlijks bezoek aan een whiskyfestival. De groep vrienden waarmee ik whisky drink is in de loop van de jaren gewijzigd in samenstelling maar een aantal whisky-genoten zijn er gelukkig hardnekkig sinds het begin bij. Ondertussen ben ik drie keer in Schotland geweest en een kleine 10-tal distilleerderijen bezocht waarvan 3 met rondleiding (daarnaast ook 1 in NL trouwens), whisky-bars bezocht en een interessante begeleide whisky-wandeling in Dufftown gedaan. Qua type whisky ben ik breed georiënteerd en wil ik graag allerlei soorten, leeftijden & merken uitproberen. In mijn whiskykast staan inmiddels ruim 100 verschillende flessen. Daarvan heb ik er meestal tussen de 20 en 30 open staan zodat ik naar gelang zaken als mijn gemoedstoestand & het weer wat te kiezen heb. Er staat dan ook van alles open: van graan, rye tot lief-vriendelijk (vaak fruitig), kruidig-spicy, sherry-donker fruit, bourbon-vanille, turf & rook en van alles ertussen. Ik ben geen ultra fijnproever of iemand die alleen maar oude whisky's drinkt, maar ik weet wat ik (wanneer) lekker vind en wil graag meer leren & leuke avondjes met elkaar beproeven
Wat me leuk lijkt is om op deze site nog meer van whisky's te leren op basis van elkaars verhalen en discussies. Ook ben ik benieuwd waar voor een redelijke prijs nog goede whisky's te kopen zijn en hoe jullie ontwikkelingen op de whisky-markt zien. Daarnaast lijkt het me ook een mooi idee om flesjes te sampelen en met elkaar te kunnen ruilen. Is daar via de leden van dit forum een goede mogelijkheid toe? Zo kun je namelijk nog meer proberen. Ben benieuwd naar wat het Whisky Forum me gaat brengen en ben nieuwsgierig naar jullie reactie.
Groetjes en slàinte,
Bart uit Breda

.
.