Graag stel ik mij aan jullie voor. Mijn naam is Henk (PugZ78), 47 lentes jong en woonachtig in Twente.
Zo'n goede 25 jaar jaar geleden ben ik door mijn toenmalige vriendin (inmiddels vrouw, wiens vader ook whisky liefhebber was) voor het eerst in aanraking gekomen met whisky en dan voornamelijk Johnnie Walker. Het begon met een red label, toen black, toen double black en gaandeweg hebben allerlei uiteenlopende JW's de revue gepasseerd
Nadat ik me meer ben gaan verdiepen in whisky, ben ik ook andere merken gaan waarderen en hebben mijn smaakpapillen een voorliefde ontwikkeld voor peated whisky. Vooral een Laphroaig kan ik erg van genieten. Rokerig, krachtig, intens
Heerlijk voor een avondje bij de open haard.Tijdens mijn verdieping in de wereld van whisky heb ik geleerd dat je altijd 1 fles moet kopen om zelf te proeven en 1 om te bewaren voor latere verkoop. Over de jaren heen heb ik een kleine collectie verzameld, maar ik moet bekennen dat er de laatste jaren niets meer bij komt en dat de flessen die voor eigen gebruik waren inmiddels in de glasbak liggen. Kortom: dat latere moment is langzaam aan aangebroken.
Voor de goede orde: ik heb de spelregels gelezen
En ja, ik moet bekennen dat ik me hier heb aangemeld om uiteindelijk flessen uit mijn collectie te gaan verkopen, maar niet om de liefhebbers hier tegen woekerprijzen een poot uit te draaien. Ik wil een eerlijke, marktconforme prijs en ze hoeven ook niet allemaal in 1x weg. Sommige flessen wil ik op dit moment ook nog geen afstand van doen en van 1 fles (die ik dubbel heb) heb ik zo'n 20 jaar geleden van gezegd dat ik die pas open trek op m'n 50ste verjaardag. Dus geen snelle kofferbakhandel.. alles op z'n tijd. Dus op naar de eerste 50 posts zodat ik medeliefhebbers wellicht blij kan maken met een nieuwe aanwinst in hun collectie en wie weet ontdek ik gaandeweg nog wel weer nieuwe merken/smaken die ik zelf graag toch ook een keer wil proberen.
Cheers!

.