Type-R hier, 39 jaar oud en woonachtig ergens in zuid oost Brabant.
Na een warm welkom van de ontvangst comissie in het Mystery malt topic wil ik natuurlijk niet de indruk wekken dat ik hier alleen ben om op een goedkope manier vlug informatie te verzamelen.
Ik vind het leuk dat er nog forums als dit zijn ipv van 1 daagse discussies op social media, vandaar dat ik mij hier aangemeld heb.
(Was niet bewust van de ongeschreven regel dat de allereerste post verplicht een voorstel topic moest zijn.
)Ik drink nu al zo'n 15 jaar single malt, soms onderbroken met uitstapjes naar het speciaal bier
- maar laatste jaren ben ik helemaal terug in de whisky en ook meer geïnteresseerd in de kleine details van bijv. hoe whisky tot stand komt, regio's, vaten, finishes e.d.Mijn allereerste malt was de Bowmore 12 Enigma, die mij nog steeds goede herinneringen geeft - al is het maar omdat het de eerste was. Daarna mijn palet verbreed door veel te standaard spul van 40-43% te proberen, waarbij ik nu langzamerhand de cask strengths / independent bottlers ontdek.
Je weet dat het serieus begint te worden als je een Excel sheet'je moet bijhouden om te weten wat er in de collectie zit

Op dit moment heb ik het terug kunnen brengen naar 16 flessen. Mijn speciaalste fles op dit moment is denk ik de Silvio Carta Whisky from Sardinia