Alex Smit, Stadskanaal

Als je wilt kun je hier in het kort aangeven wie je bent en vanwaar of wanneer je interesse voor Whisky is ontstaan dan wel wat je interesse of motivatie is. Deze achtergrondinformatie wordt door velen zeer gewaardeerd.
smit9212
Actief lid
Actief lid

Alex Smit, Stadskanaal

Ongelezen berichtdoor smit9212 » 28 Aug 2009, 12:50

Hallo allemaal. Ik ben Alex Smit uit Stadskanaal. Ik ben op dit forum terecht gekomen door een berichtje in het gastenboek op onze website. "Onze" is dan Whisky Genootschap De Turfsteker. Kijk maar eens op http://www.deturfstekers.nl/web2009

Bij mij is het fout gegaan toen ik in mijn militaire diensttijd begonnen ben met af en toe whisky-cola te drinken. Die werden op de kazerne gemaakt met Johnnie Walker Red Label. De smaak beviel me en na een tijdje ging ik de Red Label puur drinken.
Na mijn diensttijd ook regelmatig een whisky gedronken in mijn stamkroeg 't Mingelmous in Stadskanaal. Zo ben ik in aanraking gekomen met Malt whisky. Vanuit 't Mingelmous hebben we uiteindelijk in 1998 Whisky Genootschap De Turfsteker opgericht.
In 10 jaar tijd hebben we heel wat whisk(e)y's geproefd. Ik ben momenteel voorzitter van het 50 leden tellend whisky genootschap. We komen 4x per jaar bijeen om dan gezamenlijk 4 verschillende (malt) whisky's te proeven. Verder bezoeken we allerlei proeverijen en festivals. Individueel of met een groep.

Jaren terug schreef ik regelmatig in bepaalde whiskyforums. Dit heeft een hele tijd stil gelegen. Met de uitnodiging van dit forum heb ik besloten om te kijken of ik de draad weer op kan pakken. Ik beloof op voorhand dus niet dat ik vaak en veel zal posten maar ik ga wel een serieuze poging wagen. Want zoals boven aan deze pagina gezegd wordt: "Het bestaansrecht van een forum is deelname." Ik zal het forum onder de aandacht brengen van de leden van ons genootschap.

Slainte!
Alex
0 x

JayDie
Moderator
Moderator

Re: Alex Smit, Stadskanaal

Ongelezen berichtdoor JayDie » 28 Aug 2009, 13:04

Hallo Alex!

Welkom op dit forum. Het forum is nog vrij nieuw, maar er wordt veel besproken. Interessant!

Wellicht kunnen jullie een mooie bijdrage leveren! :)
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Jock
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Jock » 28 Aug 2009, 13:20

Leuk Alex. Welcome to the board:-)
Hopelijk wordt het een levendige discussie zo. 50 leden he? Veel.

Jock
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 28 Aug 2009, 13:35

Hallo Alex leuk.... en een herkenbaar verhaal. Ik ben (al heel wat langer geleden) ook begonnen met "spatjes".

We proberen een aantal complete lijsten van o.a. clubs te krijgen. Jullie mooie "De Turfsteker (Törfsteker)" site staat er al in, inderdaad onder "de grotere clubs" viewforum.php?f=37&start=0
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

Terug naar “Even voorstellen, dat vinden we leuk !”