Na lang meelezen..

Als je wilt kun je hier in het kort aangeven wie je bent en vanwaar of wanneer je interesse voor Whisky is ontstaan dan wel wat je interesse of motivatie is. Deze achtergrondinformatie wordt door velen zeer gewaardeerd.
Snowy
Senior
Senior

Na lang meelezen..

Ongelezen berichtdoor Snowy » 08 Dec 2024, 19:45

...toch maar eens een account aangemaakt!

Al veel mooie verhalen en avonturen gelezen op het forum zonder lid te zijn. Nadat ik er achter kwam dat er ook samples te koop zijn van medeleden de keuze gemaakt om toch maar eens een accountje aan te maken en mij ook in discussies te gaan mengen! :nat

Ik ben een whiskyliefhebber uit Eindhoven van 26 jaar, al enkele jaren drink ik graag whisky, koop ik graag flesjes en heb ik een mooie collectie thuis.
Het is niet echt een collectie, eerder een selectie, aangezien binnen een week al mijn flessen open gaan.. De open flessen van dit moment zijn te zien op mijn Whiskybase (in onderschift).

Afgelopen week terug gekomen van een prachtige week in Schotland.
Geland in Edinburgh, richting Pitlochry gereden voor de eerste nacht, hierna richting Craigallachie door het prachtige Cairn Gorm park, en dus niet over de A9. Als fotograaf is dit natuurlijk een gebied wat ik niet zo maar naast mij laat liggen. Einde dag gestopt bij Glenlivet, Glenfarclas en Glenallachie. Een paar drankjes in het Craigallachie hotel en hierna richting ons hotel, de Highlander Inn.

De dag erna begon met sneeuw en een mooie ochtend fotosessie bij de Speyside Cooperage, hierna richting Elgin voor Gordon Macphail (geen tasting, dus een beetje een tegenvaller de winkel..) en Glen Moray.
De middag ingecheckt bij ons hotel in Dufftown, Whisky Capital Inn, en daarna richting The Balvenie voor de geweldige tour. Het hotel viel wat tegen aangezien op woensdag blijkbaar de whisky bar dicht is, waardoor het maar een beetje een dode bedoeling was, en het ook niet echt de naam eer aan deed..

Na Dufftown via de kust richting Edinburgh en bij de SMWS op Queen Street wat drankjes gedaan en gegeten bij de Whiski Rooms, ook nog even bij BowBar. Laatste dagje in Edinburgh naar de SMWS Vaults geweest (Queen Street had de voorkeur) en wat mooie dingen mogen proeven en kopen bij Cadenhead.

Schotland heeft mijn hart nu echt veroverd.. Wat een land zeg!

Begin komend jaar richting Japan, ingeschreven voor de loting van de Yamazaki tour, duimen maar...
Mochten er leden zijn met tips voor Tokio, Osaka of Kyoto m.b.t bars of stores, hoor ik het natuurlijk heel graag!

Ik kijk uit naar de mooie avonturen hier op het forum!
11 x

Slight
Senior
Senior

Re: Na lang meelezen..

Ongelezen berichtdoor Slight » 08 Dec 2024, 21:05

Welkom op het forum. Je hebt al een mooie reis achter de rug. Je collectie ziet er ook wel puik uit!

Ik hoop dat je nog veel lekkere whisky mag proeven, en veel mooie reizen mag maken. Japanse whisky weet ik helaas maar weinig van. Het enige dat ik weet is dat het vaak duur is, en in sommige gevallen niet eens in Japan wordt gemaakt :P
1 x
Afbeelding

Aaaan taaaaaafel
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Aaaan taaaaaafel » 08 Dec 2024, 21:28

Voor Japans zou ik contact opnemen met Niels Viveen (feestboek). Die weet er donders veel van!

Welkom :D
1 x

Rien68
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Rien68 » 09 Dec 2024, 09:31

Welkom Snowy

Mooi vooruitzicht Japan! Yamazaki is super om te bezoeken, lekker met een audiosetje op je knar de groep volgen :D
Ze hebben een geweldige tastingroom, prachtige drams proeven voor zeer schappelijke prijzen.

Qua shops heb ik Hasegawa en Shinanoya, Shinjuku bezocht. De eerste vond ik beter.

Als je toch in Shinjuku bent kun je 's avonds meteen door naar de Zoetrope bar voor de nodige drams

:japan
1 x

cor0566
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor cor0566 » 09 Dec 2024, 10:18

Welkom welkom.

Groet Cor
1 x

Sander79
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Sander79 » 09 Dec 2024, 10:34

Welkom :hoedaf
1 x

Freezeroz
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Freezeroz » 09 Dec 2024, 10:48

Hallo Snowy,

Welkom op het whiskyforum :Slainte.

Mvg Roelof
1 x
Afbeelding

Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 09 Dec 2024, 11:15

Hey Snowy,

Welkom op het forum.
Mooie reis heb je gemaakt vorige week!
Toevallig nog een mede-forummer tegen gekomen bij één van de adressen? Ik weet uit betrouwbare bron dat Jimbeau daar ook is geweest ;-)

Groet, Andre
1 x
Afbeelding

Snowy
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Snowy » 09 Dec 2024, 14:55

Bedankt allemaal!

Rien68 schreef:Welkom Snowy
Qua shops heb ik Hasegawa en Shinanoya, Shinjuku bezocht. De eerste vond ik beter.

Als je toch in Shinjuku bent kun je 's avonds meteen door naar de Zoetrope bar voor de nodige drams

:japan

Top!! Gaan allemaal op het lijstje! Hoop wat mooie Chichibu's tegen te komen..

Fat Bastard! schreef:Toevallig nog een mede-forummer tegen gekomen bij één van de adressen? Ik weet uit betrouwbare bron dat Jimbeau daar ook is geweest

Geen Nederlands gehoord in Schotland! Ook wel eens lekker.. :P
1 x

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 09 Dec 2024, 18:21

Welkom op het forum! We zien je bijdragen in de discussies graag tegemoet.

Groet, Richard
1 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

Jimbeau
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Jimbeau » 09 Dec 2024, 21:19

Welkom snowy!

Logisch dat we elkaar gemist hebben (of niet?) want ik zat afgelopen woensdag namelijk wel in de whiskybar (lees: schuur) achter de whisky capital inn..!

Anyway, welkom op het forum en have fun in Japan - ook een geweldig land! Heb alleen geen whiskytips aangezien ik daar was voordat deze uit de hand gelopen hobby op mijn pad kwam :gnif

Groeten,
Jimmy
1 x
Afbeelding

rvg95
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor rvg95 » 10 Dec 2024, 16:30

Welkom Snowy!

Hier een whisky liefhebber, van 29 jaar, uit de omgeving Eindhoven die vorige week ook in Schotland is geweest. Samen met JimBeau uit de vorige post. Holyrood, Blair Athol, Glen Moray, Glenfiddich, GlenAllachie, Strathisla, Benriach, Glenfarclas, Balvenie, Glenlivet en Glenkinchie zijn we allemaal geweest. Ook drankjes gedaan in het Highlander Inn, the Quaich bar en het whisky capital inn.

Groetjes Rik
2 x

Michky
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Michky » 11 Dec 2024, 10:18

Welkom!
1 x

Ruud2612
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Ruud2612 » 11 Dec 2024, 14:10

Welkom!
1 x

Thewowbar1986
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Thewowbar1986 » 16 Dec 2024, 16:25

Welkom hier, leuke intro wederom. Cheers :Proost
1 x
‘’Always carry a flagon of whisky in case of snakebites, furthermore always cary a small snake.’’

Sestante verzamelaar en drinker.
Instagram: thewowbar86

Terug naar “Even voorstellen, dat vinden we leuk !”