Al veel mooie verhalen en avonturen gelezen op het forum zonder lid te zijn. Nadat ik er achter kwam dat er ook samples te koop zijn van medeleden de keuze gemaakt om toch maar eens een accountje aan te maken en mij ook in discussies te gaan mengen!
Ik ben een whiskyliefhebber uit Eindhoven van 26 jaar, al enkele jaren drink ik graag whisky, koop ik graag flesjes en heb ik een mooie collectie thuis.
Het is niet echt een collectie, eerder een selectie, aangezien binnen een week al mijn flessen open gaan.. De open flessen van dit moment zijn te zien op mijn Whiskybase (in onderschift).
Afgelopen week terug gekomen van een prachtige week in Schotland.
Geland in Edinburgh, richting Pitlochry gereden voor de eerste nacht, hierna richting Craigallachie door het prachtige Cairn Gorm park, en dus niet over de A9. Als fotograaf is dit natuurlijk een gebied wat ik niet zo maar naast mij laat liggen. Einde dag gestopt bij Glenlivet, Glenfarclas en Glenallachie. Een paar drankjes in het Craigallachie hotel en hierna richting ons hotel, de Highlander Inn.
De dag erna begon met sneeuw en een mooie ochtend fotosessie bij de Speyside Cooperage, hierna richting Elgin voor Gordon Macphail (geen tasting, dus een beetje een tegenvaller de winkel..) en Glen Moray.
De middag ingecheckt bij ons hotel in Dufftown, Whisky Capital Inn, en daarna richting The Balvenie voor de geweldige tour. Het hotel viel wat tegen aangezien op woensdag blijkbaar de whisky bar dicht is, waardoor het maar een beetje een dode bedoeling was, en het ook niet echt de naam eer aan deed..
Na Dufftown via de kust richting Edinburgh en bij de SMWS op Queen Street wat drankjes gedaan en gegeten bij de Whiski Rooms, ook nog even bij BowBar. Laatste dagje in Edinburgh naar de SMWS Vaults geweest (Queen Street had de voorkeur) en wat mooie dingen mogen proeven en kopen bij Cadenhead.
Schotland heeft mijn hart nu echt veroverd.. Wat een land zeg!
Begin komend jaar richting Japan, ingeschreven voor de loting van de Yamazaki tour, duimen maar...
Mochten er leden zijn met tips voor Tokio, Osaka of Kyoto m.b.t bars of stores, hoor ik het natuurlijk heel graag!
Ik kijk uit naar de mooie avonturen hier op het forum!

.