Even voorstellen, dag iedereen
-
- Actief lid
Even voorstellen, dag iedereen
Dag iedereen!
Korte samenvatting
Eerste keer whisky gedronken tijdens de honderd dagen van de middelbare school. Natuurlijk de goedkoopste die er te vinden was, meegesmokkeld in blikjes frisdrank.
Niet
Te
Zuipen
Vele jaren later hier en daar eens bij mensen thuis deftige whisky geproefd. Dan een cadeau van de vriendin, Whiskybeurs Gent. Daar de eerste whisky zelf gekocht, een Glenallachie.
En dan gaat het snel. Veel willen proeven, gelukkig mij kunnen bedwingen om niet te veel te kopen. Ondertussen een zeer bescheiden verzameling van 10 flessen waar nog iets in zit.
Mijn voorkeur gaat uit naar whisky die niet zeer geturfd is en niet medicinaal.
Korte samenvatting
Eerste keer whisky gedronken tijdens de honderd dagen van de middelbare school. Natuurlijk de goedkoopste die er te vinden was, meegesmokkeld in blikjes frisdrank.
Niet
Te
Zuipen
Vele jaren later hier en daar eens bij mensen thuis deftige whisky geproefd. Dan een cadeau van de vriendin, Whiskybeurs Gent. Daar de eerste whisky zelf gekocht, een Glenallachie.
En dan gaat het snel. Veel willen proeven, gelukkig mij kunnen bedwingen om niet te veel te kopen. Ondertussen een zeer bescheiden verzameling van 10 flessen waar nog iets in zit.
Mijn voorkeur gaat uit naar whisky die niet zeer geturfd is en niet medicinaal.
12 x
-
- Top bijdrager
-
- Forum goeroe
Re: Even voorstellen, dag iedereen
Hallo,
Welkom op het whiskyforum .
Veel lees en leer plezier hier.
Mvg Roelof
Welkom op het whiskyforum .
Veel lees en leer plezier hier.
Mvg Roelof
0 x
-
- Moderator
Welkom op het forum Quatannens.
Een bescheiden verzameling kan al snel uit de hand lopen. Maar met wat beleid kan je toch goede keuzes maken.
Veel plezier hier!
Richard.
Een bescheiden verzameling kan al snel uit de hand lopen. Maar met wat beleid kan je toch goede keuzes maken.
Veel plezier hier!
Richard.
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"
-
- Whisk(e)y goeroe
Welkom... enne snelle leerling hoor, 100 dagen middelbare school. Daar doen we in Nederland toch beduidend langer over of ben je er vanwege je drankmisbruik vanaf getrapt.
0 x
-
- Whisk(e)y goeroe
-
- Actief lid
Ik dacht dat het een algemeen gekend iets was, maar blijkbaar dus vooral in Vlaanderen volgens Wikipedia.HammerHead schreef:Welkom... enne snelle leerling hoor, 100 dagen middelbare school. Daar doen we in Nederland toch beduidend langer over of ben je er vanwege je drankmisbruik vanaf getrapt.
Honderd Dagen is een scholierengebruik in Vlaanderen waarbij de laatstejaars vieren dat ze, normaal gezien, nog maar (ongeveer) honderd dagen school moeten lopen.
2 x
-
- Actief lid
Bedankt.Reichenbach schreef:Welkom op het forum Quatannens.
Veel plezier hier!
Richard.
Ik heb voor mezelf een schap, relatief klein, waar alle whisky op moet passen. Dus op die manier probeer ik de 'verzameling' wat in toom te houden. Nuja, elke lege fles zorgt natuurlijk voor de optie om een nieuwe te kopen.
1 x
-
- Whisk(e)y goeroe
Quatannens schreef:Ik dacht dat het een algemeen gekend iets was, maar blijkbaar dus vooral in Vlaanderen volgens Wikipedia.HammerHead schreef:Welkom... enne snelle leerling hoor, 100 dagen middelbare school. Daar doen we in Nederland toch beduidend langer over of ben je er vanwege je drankmisbruik vanaf getrapt.
Honderd Dagen is een scholierengebruik in Vlaanderen waarbij de laatstejaars vieren dat ze, normaal gezien, nog maar (ongeveer) honderd dagen school moeten lopen.
Nederlanders zijn zuinig hè, hier hebben we een week met examenstunts, tenminste vroeger was dat zo...
0 x
-
- Forum goeroe
Welkom op dit forum Quatannens,
Veel leesplezier hier.
En een bescheiden verzameling is niks mee hoor.
Een oude vriend van mij had het beleid om pas een nieuwe botteling te kopen als een fles leeg geraakte. Hij heeft dit altijd met een plankje met 5 flessen volgehouden. Hij wel
Greetz, Andre
Veel leesplezier hier.
En een bescheiden verzameling is niks mee hoor.
Een oude vriend van mij had het beleid om pas een nieuwe botteling te kopen als een fles leeg geraakte. Hij heeft dit altijd met een plankje met 5 flessen volgehouden. Hij wel
Greetz, Andre
1 x
-
- Top bijdrager
Geen turf en niet medicinaal welkom!
Heel veel plezier en laat je niet tot de darkside (turf) trekken..
Heel veel plezier en laat je niet tot de darkside (turf) trekken..
0 x
-
- Actief lid
Ik heb ook een bescheiden "verzameling". Eigenlijk kan je het niet eens een verzameling noemen.
Maar standaard, koop ik nooit (meer) een tweede fles van dezelfde whisky.
Er is nog zoveel te ontdekken.
Veel genot,
Tonny
Maar standaard, koop ik nooit (meer) een tweede fles van dezelfde whisky.
Er is nog zoveel te ontdekken.
Veel genot,
Tonny
0 x
-
- Top bijdrager
Bescheiden is goed…alles wat TE is is niet goed, behalve TEvreden zijn met wat je hebt…koop wat je lekker vind, en koop zoveel of bescheiden je wil, maar geniet vooral! Welkom hier!
Cheers
Cheers
1 x
‘’Always carry a flagon of whisky in case of snakebites, furthermore always cary a small snake.’’
Interesse in samples,stuur je email in pb voor de prijslijst
INSTAGRAM : Thewowbar_1986
Interesse in samples,stuur je email in pb voor de prijslijst
INSTAGRAM : Thewowbar_1986
-
- Actief lid
Ik ben zeker tevreden met wat ik heb. Ik heb, op 1 fles na ook nog nooit meer dan €100 betaald. Ik weet niet of ik er zelfs genoeg van ken om meer dan €100 te rechtvaardigen. Maar net zoals met wijn zullen er wel wat flessen verkocht worden aan absurde prijzen door goede marketing.
0 x
-
- Actief lid
Terug naar “Even voorstellen, dat vinden we leuk !”