na een 3tal maanden in de schaduwen hier te hebben verbleven vond ik het wel eens tijd om even naar binnen te stappen.
Klein voorstelrondje is wellicht gepast, dus dat zullen we dan ook maar even braaf doen dan:
Mijn echte naam is Sjoerd de Zwart, geboren in Middelburg, maar getogen in Vlissingen (Zeeland).
Ik werk sinds 2 jaar in een slijterij in paauwenburg en toen ik hoorde dat ik hier aan het werk kon heb ik maar besloten om whisky te gaan drinken......een voornemen waar ik totaal geen spijt van heb.
On the spot maar besloten om meteen een aantal tasting setjes (de standaard spullen) mee te nemen en een "fun" proeverij te houden met wat maten. Moet zeggen dat er niet veel tussen zat wat mij kon boeien (jameson, glenlivet,balvenie, chivas etc.), een weekje of wat later bleek waarom.
Mijn pa drinkt al een tijdje whisky en had een flesje lagavulin 16 y.o. open staan.......maar even een slokje genomen onder de noemer van "je moet toch proeven wat je verkoopt, met mate".
Ik kon maar 1 conclussie trekken nadien:
DIT IS GEWELDIG.
zodoende het verdere Islay assortiment maar eens onder de loep genomen. Geweldig spul.
Ik moet zeggen dat ook glenfiddich een plekje in mijn kast verdiend heeft, heb momenteel een leuk assortiment daar staan (dicht).
Tegenwoordig hard aan het werk voor mijn slijtersvakdiploma en proberen deze slijterij een beetje "omhoog" te trekken qua assortiment en productkennis samen met mijn vaste collega, iets wat geen straf is voor mij. Qua theoretische kennis kan ik redelijk meekomen, hoewel ik voornamelijk het proeven van verschillende stijlen en smaken het mooist blijf vinden. Voordeel van de baan is dat je redelijk makkelijk een smaakbibliotheek kan (proberen) op te bouwen door de samples die je "krijgt".
Ik heb thuis een 2tal planken vol met dichte speciale flessen, waaronder een aantal leuke flesjes die ik nog wel eens upload. Verder heb ik nog de "open" planken, 2 planken met daarop alle flessen die ik momenteel open heb staan.
Anyway, genoeg over mij....tijd voor het herordenen van de samples
cheerio