Even voorstellen

Als je wilt kun je hier in het kort aangeven wie je bent en vanwaar of wanneer je interesse voor Whisky is ontstaan dan wel wat je interesse of motivatie is. Deze achtergrondinformatie wordt door velen zeer gewaardeerd.
Iain87
Senior
Senior

Even voorstellen

Ongelezen berichtdoor Iain87 » 29 Jun 2023, 14:16

Hoi allemaal,

Ik ben Iain, geboren in 1987 en ondanks Engelse naam (en Britse ouders) gewoon hartstikke Nederlands. Ik heb dit forum pas recent ontdekt en het leek me leuk om niet alleen te 'lurken' zoals ik dat op de Scotch subreddit doe maar ook actief mee te kletsen.

Ik ben al een tijdje fan van whisky, ik denk dat ik vanaf 2011 echt geinteresseerd raakte. Dat is ook het jaar dat ik naar Rotterdam verhuisde en van tijd tot tijd even bij de Whiskybase shop naar binnen liep ;). Mijn vader en oudere broers zijn allemaal whisky fan en dat hielp, maar ze waren allemaal groots Islay fan en ik vond die peat een beetje heftig. De eerste echt 'goede' fles die ik kocht was een Glendronach 15, gebottled in 2010. Hiermee ontdekte ik dat Speyside whisky met wat (of veel) sherry invloed toch veel meer mijn ding was dan de Islay peat.

Ik ga volgens mij sinds 2012 ieder jaar met mijn vader en broers naar het International Whisky Festival in Den Haag, wat ik nog altijd een gezellig uitje vind. Onlangs ook naar een kleinschalig whisky event in Haarlem geweest, die was georganiseerd door Liquid Gold. Ik moet zeggen dat de knusheid van een kleiner festival ook erg leuk is!

Ik heb lange tijd in mijn Speyside hoekje gezeten en maakte de Glendronach 12 mijn 'huiswhisky'. Ik probeer nu uit die bubbel te komen en meer te proeven en ontdekken. In lockdown ben ik veel minder whisky gaan drinken omdat het voor mij vooral iets is dat ik samen met anderen wil drinken. Sinds we vorig jaar eindelijk weer naar het festival in Den Haag konden is de hobby weer aangewakkerd en is hij nu sterker dan ooit. Ik heb tegenwoordig ook iets meer te besteden wat helpt, hoewel mijn vrouw en ik binnenkort onze eerste zoon krijgen dus dan zal mijn whisky budget ook wel krimpen :lekker . Een maandje geleden heb ik een tripje naar Campbeltown gemaakt met vrienden om even te kijken wat de hype was rond Springbank. Super leuke destilleerderij en erg lekkere whisky! Ik heb de tour gedaan en wat verschillende whiskies gedronken in de Washback Bar. Verder vond ik de selectie bij het Ardshiel Hotel top, daar wat Longrow Red's geprobeerd die ik wel een highlight van de trip vond. Ik dacht eigenlijk dat die met de meest geturfde eigenschappen niet voor mij zou zijn, maar de combinatie van ietwat zachte peat (vergeleken met Islay iig) met zoete wijn was echt fantastisch. Om die reden zit ik nu ook in de hoek van Ballechin te kijken, Edradour heb ik al het een en ander van staan en ben ik ook fan van geworden. Bij het Ardshiel trouwens ook een Daftmill geprobeerd die was gebottled voor The Whisky Bars of Scotland, erg lekker! Mijn ogen staan nu ook beter open voor 100% bourbon matured, de appel/peer, vanille, caramel en creme brûlée smaken liggen mij namelijk ook erg goed. Er stond ook een tripje naar Arran op de agenda, die ging helaas niet door omdat er te veel mist was en de ferry niet ging. Gelukkig als alternatief de Cadenhead Warehouse Tasting kunnen doen, erg leuke ervaring maar ik heb er geen nieuwe favoriete whisky aan overgehouden.

Ik hoop in dit forum wat nieuwe whisky te ontdekken, misschien af en toe een flesje ruilen. In ieder geval, thanks for having me!

Groeten,
Iain
13 x

cor0566
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Re: Even voorstellen

Ongelezen berichtdoor cor0566 » 29 Jun 2023, 14:59

Wow.
Mooi verhaal Iain.
Welkom hier.
Groet Cor
0 x

Sander79
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Sander79 » 29 Jun 2023, 15:32

Leuke introductie!

Welkom :hoedaf
0 x

Aaaan taaaaaafel
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Aaaan taaaaaafel » 29 Jun 2023, 21:29

Welkom! Mooie intro :goedgedaan
0 x

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 30 Jun 2023, 08:19

Wat een top intro! Welkom op het forum Iain! Leuk om weer een fanaat erbij te hebben. Zo te lezen al aardig wat meegemaakt op whiskygebied en gelukkig nog veel meer om te ontdekken :bigsmile

Veel plezier hier!

Groeten,
Arthur
0 x
Afbeelding

Dandy Culver
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Dandy Culver » 30 Jun 2023, 08:35

Welkom! :Slainte
0 x

Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 30 Jun 2023, 09:52

Welkom Iain,

Leuke uitgebreide intro!
Zo te lezen al best veel ervaring op whisky gebied, maar er blijft altijd meer te ontdekken! Wat dat aan gaat veel leesplezier hier.

Mooie trip gemaakt naar Campbeltown lees ik, jammer dat je de oversteek naar Arran niet kon maken, maar hé, des te meer een reden om terug te gaan ;-)

Als je graag festivals en tastings bezoekt kijk dan ook eens bij Festiviteiten, evenementen en proeverijen (NaT) agenda en aankondigingen Vanuit R'dam is met OV best veel te bereiken!
Naast de sample verkoop op deze site of andere groepen zijn festivals altijd mooie gelegenheden om verschillende whisky's uit te proberen.

Grz, Andre
0 x
Afbeelding

Rien68
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Rien68 » 30 Jun 2023, 11:59

Leuke intro Iain :goedgedaan

Welkom!
0 x

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 30 Jun 2023, 18:01

Leuke voorstelling lain, welkom op het forum.

Groet, Richard
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

Freezeroz
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Freezeroz » 30 Jun 2023, 18:46

Hallo lain,

Welkom op het whiskyforum :Slainte.

Mvg Roelof
0 x
Afbeelding

Iain87
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Iain87 » 01 Jul 2023, 13:05

Bedankt voor het warme welkom en de tips allemaal!
0 x

Thewowbar1986
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Thewowbar1986 » 03 Jul 2023, 08:53

Mooie intro, proficiat met de zoon trouwens en welkom. :hoedaf
0 x
‘’Always carry a flagon of whisky in case of snakebites, furthermore always cary a small snake.’’

Sestante verzamelaar en drinker.
Instagram: thewowbar86

jdr
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor jdr » 05 Jul 2023, 15:48

Welkom Iain, lekker uitgebreid verhaal over jezelf. Veel plezier op het forum en laat de whisky je smaken.
0 x

Smede77
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Smede77 » 05 Jul 2023, 20:22

Een intro om even stil bij te staan Lain, leuk. Welkom en veel leesplezier hier.
0 x
Afbeelding

edwin5
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor edwin5 » 07 Jul 2023, 21:54

Welkom leuke introductie.. Ik moet zeggen je hebt wel meteen top spul gedronken met glendronach.

Ik drink regelmatig samples en heb er denk ik al best wat op maar ik heb een keer glendronach share gehad met echte toppers.. Ik denk dat die van daan kwam..

Eigenlijk ben ik glendronach nooit vergeten en de oudere stellen nooit teleur. Ik ben op zoek gegaan naar lekkere whisky met of zonder e. Dus ook iers niet overslaan..

Ik ben nu echt aan het wachten op de release van whiskydudes, daar hebben we wat van mogen proeven..
0 x

Terug naar “Even voorstellen, dat vinden we leuk !”