Ik ben Iain, geboren in 1987 en ondanks Engelse naam (en Britse ouders) gewoon hartstikke Nederlands. Ik heb dit forum pas recent ontdekt en het leek me leuk om niet alleen te 'lurken' zoals ik dat op de Scotch subreddit doe maar ook actief mee te kletsen.
Ik ben al een tijdje fan van whisky, ik denk dat ik vanaf 2011 echt geinteresseerd raakte. Dat is ook het jaar dat ik naar Rotterdam verhuisde en van tijd tot tijd even bij de Whiskybase shop naar binnen liep
Ik ga volgens mij sinds 2012 ieder jaar met mijn vader en broers naar het International Whisky Festival in Den Haag, wat ik nog altijd een gezellig uitje vind. Onlangs ook naar een kleinschalig whisky event in Haarlem geweest, die was georganiseerd door Liquid Gold. Ik moet zeggen dat de knusheid van een kleiner festival ook erg leuk is!
Ik heb lange tijd in mijn Speyside hoekje gezeten en maakte de Glendronach 12 mijn 'huiswhisky'. Ik probeer nu uit die bubbel te komen en meer te proeven en ontdekken. In lockdown ben ik veel minder whisky gaan drinken omdat het voor mij vooral iets is dat ik samen met anderen wil drinken. Sinds we vorig jaar eindelijk weer naar het festival in Den Haag konden is de hobby weer aangewakkerd en is hij nu sterker dan ooit. Ik heb tegenwoordig ook iets meer te besteden wat helpt, hoewel mijn vrouw en ik binnenkort onze eerste zoon krijgen dus dan zal mijn whisky budget ook wel krimpen
. Een maandje geleden heb ik een tripje naar Campbeltown gemaakt met vrienden om even te kijken wat de hype was rond Springbank. Super leuke destilleerderij en erg lekkere whisky! Ik heb de tour gedaan en wat verschillende whiskies gedronken in de Washback Bar. Verder vond ik de selectie bij het Ardshiel Hotel top, daar wat Longrow Red's geprobeerd die ik wel een highlight van de trip vond. Ik dacht eigenlijk dat die met de meest geturfde eigenschappen niet voor mij zou zijn, maar de combinatie van ietwat zachte peat (vergeleken met Islay iig) met zoete wijn was echt fantastisch. Om die reden zit ik nu ook in de hoek van Ballechin te kijken, Edradour heb ik al het een en ander van staan en ben ik ook fan van geworden. Bij het Ardshiel trouwens ook een Daftmill geprobeerd die was gebottled voor The Whisky Bars of Scotland, erg lekker! Mijn ogen staan nu ook beter open voor 100% bourbon matured, de appel/peer, vanille, caramel en creme brûlée smaken liggen mij namelijk ook erg goed. Er stond ook een tripje naar Arran op de agenda, die ging helaas niet door omdat er te veel mist was en de ferry niet ging. Gelukkig als alternatief de Cadenhead Warehouse Tasting kunnen doen, erg leuke ervaring maar ik heb er geen nieuwe favoriete whisky aan overgehouden.Ik hoop in dit forum wat nieuwe whisky te ontdekken, misschien af en toe een flesje ruilen. In ieder geval, thanks for having me!
Groeten,
Iain