Mijn naam is Rob en ik ben (bijna) 63 jaar.
Net als iedereen hier een liefhebber van whisky & whiskey. Die laatste geldt dan vooral voor de verschillende Teeling-varianten.
Tot mijn 30e dronk ik geen alcohol (nogal fanatiek met sport bezig) maar daarna begon het met Irish Coffee. uiteindelijk de bruine suiker, room en koffie maar weggelaten
Mijn eerste echte glas whisky was een Gelnfiddich 12 jaar. De eerste van mijn vrouw een Glefiddich van 15 jaar. Als bier- en wijndrinkster moest ik haar eerst overtuigen met een zachte whisky.
In 2018 hebben we een rondje Schotland gedaan waarbij we o.a in Duftown naar de Cooperage en Glenfiddich zijn geweest. Daarna ook nog bij Dalwhinnie, Aberfeldy & Glenkinchie geweest.
Mocht je nog een keer naar Schotland gaan dan zijn de uitgebreide rondleidingen bij de Cooperage, Glenfiddich en Glenkinchie aanraders!
Het laatste jaar, dankzij een kadootje van dochterlief, ben ik aan het experimenteren met het maken van onze eigen 'whisky'. Dat doe ik met behulp van Teeling poitin en whisky- & rumsnippers.
Is lollig om te doen. Gisteren na 10 maanden ons eerste brouwsel geproefd en die was niet verkeerd (fruitig, zacht en romig). Over twee maanden is de volgende fles klaar. Die is gisteren begonnen aan een periode van 8 weken met rumsnippers.
Als laatste weetje ben ik lid van een whisky-clubje, de KlokKlok Clan. Een bont gezelschap van zes die iedere maand een tientje lappen om regelmatig leuke flesjes aan te kunnen schaffen en die dan 4x per jaar te kunnen drinken.
En als allerlaatste weetje: ik hobbel het grootste deel van mijn huidige leven rond als concertfotograaf. Dat varieert van het fotograferen van concerten, het maken van bandfoto's & portretten tot aan het toeren met bands door Europa. Een plezante bezigheid die mijn regelmatig weer in contact brengt met andere whisky-liefhebbers
Oh ja!
Buiten de corona-periode organiseer ik in mei met een lokale whisky-speciaalzaak en een lokaal restaurant een luxe whiskyproever van acht verschillende sapjes, ondersteund door bijpassende amuses en live-muziek