Goed, ik woon dus in Noordwijk, samen met mijn vriendin van bijna 6 jaar alweer en door haar is de interesse opnieuw aangewakkerd. Al jaren kan ik genieten van een glas whisky en had ik altijd wel de standaard Highland Park, Glenfiddich en Laphroaig flessen op de keukenkast staan. Voor valentijnsdag dit jaar mocht ik een 3-tal toffe Japanse whisky's in ontvangst nemen en dat is als een soort sneeuwbal gaan rollen.
Langzaamaan kwamen er hier en daar wat flessen bij tot de keukenkast te klein was. Nieuwe kast, leuk ingericht en alles mooi op display gezet. Meer gaan verdiepen in de whisky soorten, meer gaan proeven en als gevolg.. Meer gaan aanschaffen tot de kast vol was.
Fast forward naar April, na mijn verjaardag wederom een aantal flessen ontvangen maar geen ruimte meer om het mooi neer te zetten.. Plank aan de muur! En nog een, eeeen nog een... Oeps, muur vol met gevulde planken.. Afgelopen weekend een nieuwe plankensyteem opgehangen wat weer voldoende ruimte biedt om de inmiddels bijna 70 flessen kwijt te kunnen en plek over heeft om verder aan te vullen
Op de planken is vanalles te vinden maar het meerendeel komt van Islay, de laatste weken ben ik aan het ontdekken wat ik nog meer echt lekker vind door middel van samples en proeverijen. Zo heb ik onlangs een Glendullan 9Y van James Eadie en een Glenlossie 14Y (2006) van Signatory toegevoegd omdat die echt heel goed bevallen zijn en totaal anders dan de Islay flessen die ik had stasan.
Naast het bezig zijn met whisky en alles wat daarbij komt kijken heb ik een voorliefde voor (oudere) Japanse auto's. Sinds ik een bedrijfsauto heb die ik ook prive mag gebruiken heb ik mijn eigen auto verkocht en ben ik met mijn beste vriend veel bezig met zijn Nissan Skyline R33. Zowel sleutelen als lekker touren of circuitdagen levert altijd een hoop lol op!
Verder kan ik mij goed vermaken met verschillende online games zoals Call of Duty en Final Fantasy of struin ik hier het forum af/kijk ik graag naar reviews en informatieve whisky filmpjes op YouTube.
Anyway, het lijkt mij supertof om hier met gelijkgestemden te kunnen praten en ervaringen uit te wisselen. Ik heb er zin in!
- Melvin

Je bent zeker geen beginner meer zo te lezen. Ik zie uit naar je bijdragen aan het forum