Onlangs heb ik bij een vriend eens wat 'Schots' geproefd en moest zeggen dat me dat ook wel aanspraak.
Daarom ben ik momenteel me iets meer aan het verdiepen in de schotse whisky. Paar weken geleden op een proeverij in Groningen geweest en heb daar een paar lekkere "schotten" geproefd. Ik heb me inmiddels ook aangemeld voor de 'Whisky Club Groningen' . Verder verzamel ik miniaturen.
Macoffringa schreef:Ik ben benieuwd waar je fascinatie voor Whiskey uit de VS vandaan komt
Nou, wat je lekker vind , daar wil je meer van weten. Van het aanbod zo'n 23 jaar terug vond ik de schotse whisky echt niet lekker maar dat waren bijna allemaal blends. Ballantines, Teachers en ik heb er nog een paar geprobeert en op een gegeven moment geloofde ik dat wel. D'r waren wel malts maar die waren erg duur en toendertijd had ik andere prioriteiten dan 'even' (ik meen) 70 -80 gld voor fles whisky neer te tellen. Ik vond bourbon gewoon het beste smaken. De schotse whisky vond ik vergeleken met de bourbon altijd wat schraal ( weet niet hoe ik het anders moet omschrijven). Vanaf dat moment 'just bourbon for me"
. Nu heb ik onlangs toch een paar prima schotse whiskies geproefd en ook een prima japanse( dat had ik ook nooit gedacht) en in de toekomst zal ik zeker het een en ander daarvan gaan aanschaffen maar bourbon is toch 'mijn ding' .