Even voorstellen: Elwin

Als je wilt kun je hier in het kort aangeven wie je bent en vanwaar of wanneer je interesse voor Whisky is ontstaan dan wel wat je interesse of motivatie is. Deze achtergrondinformatie wordt door velen zeer gewaardeerd.
ElwinB
Top bijdrager
Top bijdrager

Even voorstellen: Elwin

Ongelezen berichtdoor ElwinB » 05 Dec 2011, 17:26

Dag!

Sinds een aantal weken lees ik regelmatig mee op dit forum en het leek me daarom niet meer dan logisch om me ook maar even aan te melden. En daar hoort uiteraard een korte introductie bij.
Ik ben Elwin, wordt eind deze maand 28 en woon hoog in 't Noorden des lands: Leeuwarden. Ik ben nog relatief nieuw in de whisky-wereld: exact een jaar geleden kreeg ik van mijn vriendin mijn eerste blended whisky(Catto's).
Al een aantal jaren liep ik met het idee om eens whisky te proberen. Een jaar geleden was het dan zover en sindsdien is er een wereld voor me open gegaan.
Nu, een jaar later, heb ik een drietal single malts in huis: Laproaigh 10, Bowmore Legend en Tyreconnell.
Ik ben de wondere wereld van whisky nog volop aan het ontdekken. Veel lezen, waaronder dit forum, en praten met andere liefhebbers. Want ook al is mijn kennis met sprongen vooruit gegaan, er valt nog enórm veel te ontdekken.

Groeten!

Elwin
0 x
Afbeelding

StefanVdHeuvel
Senior
Senior

Re: Even voorstellen: Elwin

Ongelezen berichtdoor StefanVdHeuvel » 05 Dec 2011, 18:22

Welkom!
Zo te lezen een leuk begin van je verzameling!
Ik zou zeggen blijf proeven!

Mijn ouders hebben onlangs voor de grap een flesje Frysk Hinder voor me meegenomen!
0 x

OJH
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor OJH » 05 Dec 2011, 18:29

Welkom :Slainte
0 x

I_SPEY
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor I_SPEY » 05 Dec 2011, 18:32

Welkom op dit forum, Elwin en er is genoeg kennis aan boord van dit whiskyforum om al jouw vragen te beantwoorden, dus wil je iets weten, vraag :) Mensen, die vragen doen dat omdat ze willen weten! En kennis is macht.

Veel plezier en :Slainte

René
0 x
Afbeelding
René - Friend of Ardbeg - Caol Ila - Lagavulin - Laphroaig and many Others
"Every closed eye is not sleeping, and every open eye is not seeing!"

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 05 Dec 2011, 18:57

Welkom Elwin.

Je zit in de "geturfde" sfeer. Probeer ook eens een fruitige of een sheried-malt !
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

ElwinB
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor ElwinB » 05 Dec 2011, 19:39

Dank allen!

StefanVdHeuvel schreef:Welkom!
Mijn ouders hebben onlangs voor de grap een flesje Frysk Hinder voor me meegenomen!

En, hoe smaakt 'ie? Een erg jonge whisky heb ik gelezen. Is 'ie de moeite waard? Wellicht rijd ik eens langs Bolsward voor een fles ;)

En Piet, ik zit inderdaad in de turf-hoek. Daar ligt momenteel mijn voorkeur. Maar goed, wat ik al zei; ik moet me nog enorm ontwikkelen op whisky gebied.
Ik zal de komende tijd ongetwijfeld wat vragen gaan stellen op het forum. Maar ik heb al mijn handen vol aan de vele interessante topics :)
0 x
Afbeelding

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 05 Dec 2011, 21:02

Welkom, Elwin!

ElwinB schreef:
StefanVdHeuvel schreef:Mijn ouders hebben onlangs voor de grap een flesje Frysk Hinder voor me meegenomen!

En, hoe smaakt 'ie? Een erg jonge whisky heb ik gelezen. Is 'ie de moeite waard? Wellicht rijd ik eens langs Bolsward voor een fles ;)

De ene fles is de andere niet. Ze hebben niet een 'standaard' release. De ene fles heeft gerijpt op rode wijn vaten, de ander op andere vaten, nooit zullen ze hetzelfde zijn (tenzij uit dezelfde batch / vat).

Voor de prijs zou ik voor iets anders kiezen en deze gewoon een keer op een festival proeven! Of je moet hen financieel willen steunen 8-)

Zie ook het onderwerp over Frysk Hynder met wat ervaringen...
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

StefanVdHeuvel
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor StefanVdHeuvel » 05 Dec 2011, 21:43

JayDie schreef:Welkom, Elwin!

ElwinB schreef:
StefanVdHeuvel schreef:Mijn ouders hebben onlangs voor de grap een flesje Frysk Hinder voor me meegenomen!

De ene fles is de andere niet. Ze hebben niet een 'standaard' release. De ene fles heeft gerijpt op rode wijn vaten, de ander op andere vaten, nooit zullen ze hetzelfde zijn (tenzij uit dezelfde batch / vat).

Voor de prijs zou ik voor iets anders kiezen en deze gewoon een keer op een festival proeven! Of je moet hen financieel willen steunen 8-)

Zie ook het onderwerp over Frysk Hynder met wat ervaringen...

Stond ook duidelijk bij dat mijn ouders het uit het hoge noorden mee hebben genomen als een soort-van grapje.

Hij beviel me wel heel erg!
0 x

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 06 Dec 2011, 08:22

StefanVdHeuvel schreef:Stond ook duidelijk bij dat mijn ouders het uit het hoge noorden mee hebben genomen als een soort-van grapje.

Dat bij wijze van grap was me wel duidelijk, Stefan. Was meer een verhaal richting Elwin. Diegene die ik heb geproefd heb (Distillation date: 06-03-06 / Botteling date: 20-04-09 / Cask#: 256 / Maturing: Red Wine Cask) vond ik ook niet slecht, maar verraste me!
0 x

Whisknie
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Whisknie » 06 Dec 2011, 11:18

Welkom op dit forum :schotland

Dapper dat je met die toch wel stevige jongens je whiskycarriere 'durft' te beginnen.
De Legend vind ik een hele mooie dram overigens voor niet al te veel geld ...

Slainte ! :Proost
0 x
Had me 7 jaar geleden iets over whisky verteld en ik had gezegd "whisknie" ....

StefanVdHeuvel
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor StefanVdHeuvel » 06 Dec 2011, 13:33

JayDie schreef:
StefanVdHeuvel schreef:Stond ook duidelijk bij dat mijn ouders het uit het hoge noorden mee hebben genomen als een soort-van grapje.

Dat bij wijze van grap was me wel duidelijk, Stefan. Was meer een verhaal richting Elwin. Diegene die ik heb geproefd heb (Distillation date: 06-03-06 / Botteling date: 20-04-09 / Cask#: 256 / Maturing: Red Wine Cask) vond ik ook niet slecht, maar verraste me!

Ah, vandaar!
Op die van mij staat geen informatie, 't is ook maar een klein flesje maar ik vind hem toch verrassend veel lekkerder dan wat ik ervan had verwacht.
0 x

Japie Krekel
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Japie Krekel » 07 Dec 2011, 14:42

Welkom Elwin op dit fantastisch forum en zoals je al schreef de wondere wereld van whisky,
het blijft verwonderen en boeien :Slainte
0 x
Afbeelding

"Slechte whisky bestaat niet; alleen goede whisky en nog betere whisky"

ElwinB
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor ElwinB » 17 Dec 2011, 13:05

Nogmaals dank allen voor de fijne reacties! Ik lees ze nu pas weer, want ik zit niet dagelijks achter mijn pc.

Zeg, even een vraagje, want ik zie niet zo gauw in welk topic ik 'm kan stellen, dus dan maar in mijn eigen :D

Ik zoek een goede slijterij in het noorden des lands. Ik woon zoals gezegd in Leeuwarden en ken hier wel een paar, maar waar kan ik qua grootte aan whisky assortiment nu het beste heen? En dat hoeft niet perse in Leeuwarden te zijn, elders in Friesland (of bijvoorbeeld Groningen) vind ik ook prima. Want een gemiddelde Gall&Gall heeft wel een paar flessen staan, maar erg uitgebreid is het assortiment niet. Of ik ga constant naar de verkeerde zaak, dat kan natuurlijk ook nog ;-)

Zijn er hier mensen uit Leeuwarden/Friesland die me wat tips kunnen geven? Dank! :goedgedaan
0 x
Afbeelding

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 17 Dec 2011, 14:01

ElwinB schreef:Zeg, even een vraagje, want ik zie niet zo gauw in welk topic ik 'm kan stellen, dus dan maar in mijn eigen :D

Ik zoek een goede slijterij in het noorden des lands.

Wie weet staat hier wat tussen? Je zoekt een fysieke shop, geen webshop?

Wellicht ken je hem al, ik ben er nooit geweest, maar lijkt me wel vermakelijk: De Wijn & Whisky schuur.
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 17 Dec 2011, 14:58

De Wijn & Whisky Schuur.
Staat in de lijst Whiskyslijterijen.
Yep, ik kwam er vroeger regelmatig, althans toen nog Slijterij Bijlsma in Sneek.
Nu in Scharnegoutum (boven Sneek). Hier ben ik nog niet geweest maar weet wel dat hij behoorlijk bevlogen is !
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

Terug naar “Even voorstellen, dat vinden we leuk !”