Zoals eerder gemeld heb ik (getipt door een vriend) redelijk impulsief een fles Lagavulin 16 gekocht. Sindsdien ook gelijk 'verkocht' en me meer gaan verdiepen in whisky met inschrijving op dit forum als gevolg. Na deze aankoop heb ik twee 'batches' met samples gekocht en ben zo aan het ontdekken gegaan.
De lekkerste whisky's tot zover vind ik de Lagavulin 16, Springbank 15, Talisker 2001.
Ook gedronken & 'OK' bevonden zijn: Ardbeg Uigeadai, Aberlour A'bunadh #57 & Aberlour 12 DC.
Minder gecharmeerd was ik van: Glenfiddich 12 jr, Glenfiddich vintage cask & Millstone 2013 Fanbase Bottling.
Ondertussen zijn ook een fles Springbank 10, Clynelish 14 en Bowmore 12 besteld en onderweg naar mijn collectie. Deze voornamelijk gekozen obv positieve berichten hier op het forum en het sample van de Springbank 15. Voornaamste 'struikelblok' wat ik momenteel ervaar is dat ik vanuit de 'standaard' flessen van diverse merken en soorten wil ontdekken waar mijn voorkeuren liggen. Hierbij heb ik inmiddels een whishlist van zo'n 15 flessen opgebouwd, wat het ook meteen een potentieel kostbare ontdekking maakt. In het sample aanbod komen vaak juist de wat meer zeldzame en aparte whisky's voorbij. Indien er mensen zijn die ook samples van de wat meer 'standaard' whisky's aan kunnen bieden, dan hou ik me aanbevolen
Tot zover voor nu
Mvg, Stijn