mijn naam is Ferry, 33 jaar en woon in Harkstede, onder de rook van Groningen. Mijn eerste kennismaking met whisky (of was het toch whiskey) is aan de waterkant geweest. Tijdens een jaarlijks terugkerend weekje karpervissen in Frankrijk met mijn vader, 2 ooms en neefjes heb ik voor het eerst whiskey geproefd. Het enige dat ik er nog van weet is dat het Bushmills was, en dat ik het bijzonder lekker vond. Inmiddels zijn we zo'n 10 jaar verder, en heb ik inmiddels het nodige gelezen over whisky en de single malts ontdekt. Na een start met diverse Islay's zoals Bowmore (8 yrs), Ardbeg (10yrs), Smokehead heb ik inmiddels verschillende single malts uit de verschillende contreien geproefd. Mijn lijstje tot nu toe is:
Islay:
Bowmore (8 yrs)
Ardbeg (10 yrs)
Smokehead (5 yrs)
Laphroaig (10 yrs & QC)
Highland:
Glenmorangie (The Original, 10 yrs)
Glen Garioch (12 yrs)
Speyside:
Glen Moray (16 yrs)
Lowland
Auchentoshan (12 yrs)
Inmiddels heb ik een Balvenie 12 yrs (signature, batch4) gekregen en heb ik zelf de Glendronach 15 yrs revival en Clynellish 14 yrs besteld.
Ik heb dus al best wel wat geproefd, maar zie mijzelf nog steeds als een beginner die nog heel wat moet en vooral wil leren over whisky, in al haar aspecten.
Tevens maak ik direct maar even van de gelegenheid gebruik. Ik zou graag een kast voor mijn whisky verzameling willen gaan gebruiken. Heeft er iemand een tip? Mr Higgins is prachtig mooi, maar budgetair gezien niet voor mij weggelegd
Alvast hartelijk d(r)ank!